Archief - asus a8n-32SLI deluxe vs msi neo 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

white-hat

Legacy Member
zelf ga ik nieuwe pc kopen en ga een asus a8n-32SLI deluxe steken,


allemaal goed en wel,

maar kvraag mij of waarom iedereen over die MSI neo 4 modellekes aanraad?

zijn die dan zoveel hipper.


mss iemand die mij nog kan overtuigen:unsure:

Stre@mus

Legacy Member
Omdat er weinig mensen zijn die momenteel nog gebruik maken van SLi. Dus dan moet je niet kiezen voor SLi:
  • Het is duurder en je gebruikt het niet
  • Je hebt minder PCI sloten
  • Je bord verbruikt meer energie (voor de groene jongens onder ons)
  • Een Neo4 FI is de helft zo goedkoop als een asus a8n-32SLI deluxe
  • ...

Maar als je natuurlijk kiest voor een SLi-configuratie en die ook effectief schikt te gebruiken, dan zit je inderdaad het beste met een een asus a8n-32SLI deluxe.

Davion

Legacy Member
Een Neo4-FI is zowat het beste allround mobo zonder SLI dat er heden ten dage available is, dus iedereen die geen SLI nodig heeft raden wij dat aan, uiteraard zijn andere mobo's zoals een ASUS A8N-E Deluxe of een Gigabyte K8N9S ook zeer goed.

-dawnz-

Legacy Member
da A8N32 mobo kost hope geld.
ok ik heb et mijn 168€ betaald en das een A8N-SLI DELUXE
maar 210€ gaat er dik over. :)
Als je SLI gaat gebruike neem gwn een A8N-SLI SE ofzo of een MSI K8N SLi-Fi want die andere borden zijn hun geld niet waard.
ik kan ervan meespreken.

boostah

Legacy Member
tja wacht op volgende generatie kaarten, die zullen meer dan 2 * 8*pcie nodig hebben, ze zitten der nu al kort bij, en dan lijkt die asus opeens niet zo'n slechte keus met 2*16pcie

niks voor niks da ze eigenlijk ook al met pcie2 bezig zijn

Kenshi

Legacy Member
Zelfs AGP vormt nauwelijks een bottleneck voor de topkaarten (scheelt een 2 a 3% met pci-express)
Waarom zou 8x pci-express dan ineens al te kort schieten ?

Stre@mus

Legacy Member
boostah zei:
tja wacht op volgende generatie kaarten, die zullen meer dan 2 * 8*pcie nodig hebben, ze zitten der nu al kort bij, en dan lijkt die asus opeens niet zo'n slechte keus met 2*16pcie

niks voor niks da ze eigenlijk ook al met pcie2 bezig zijn
PCIe2 zal eerder voor te verkopen zijn. Want ik denk niet dat er snel kaarten gaan komen die 2*16 PCIe pipes dicht gaan trekken, zelfs in SLi.

boostah

Legacy Member
Kenshi zei:
Zelfs AGP vormt nauwelijks een bottleneck voor de topkaarten (scheelt een 2 a 3% met pci-express)
Waarom zou 8x pci-express dan ineens al te kort schieten ?

zoals ik al zei, komen ze nu vrij kort bij, dermee volgende generatie, zal die de 8lanes wel voltrekken (das dus enkel als ge sli gebruikt zenne, voor een single is 16 nog meer dan zat)

white-hat

Legacy Member
mjah,zou dus best wel die asus kopen,

ga int begin idd nog geen sli gebruiken aangezien ik voor die 7900gtx zal gaan,

mss later van tijd nog eentje bijsteken.

Kenshi

Legacy Member
Ik ben zelf aant overwegen zo een MSI Neo4-FI bordje te kopen. SLI ben ik toch nooit van plan te gebruiken en met huidig mobo zit ik steeds vast aan T2 timings boven de 250MHz HTT dus ja ...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met da msi bord op HTT snelheden boven de 300MHz enzo ? Lukt da daarbij op T1 te draaien ?
Der waren blijkbaar in het begin ook nogal wa problemen mee voor het overclocken, is da ondertussen zoawa opgelost via BIOS updates ?

boostah

Legacy Member
nee dacht ni dat da ging op een nforce 4 bordje (maakt ni uit welk merk), maja ben ni zeker, dacht kwa 1T timings da ati de weg om te volgen was (dfi heeft trouwens hun ati chipset bordje uit, eens kijken naar reviews)

maar denk dat davion hier meer duidelijkheid in kan brengen

Gothrek

Legacy Member
Kenshi zei:
Ik ben zelf aant overwegen zo een MSI Neo4-FI bordje te kopen. SLI ben ik toch nooit van plan te gebruiken en met huidig mobo zit ik steeds vast aan T2 timings boven de 250MHz HTT dus ja ...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met da msi bord op HTT snelheden boven de 300MHz enzo ? Lukt da daarbij op T1 te draaien ?
Der waren blijkbaar in het begin ook nogal wa problemen mee voor het overclocken, is da ondertussen zoawa opgelost via BIOS updates ?
alsek ewa schrijffouten maak, dan hebbek ewa teveel gezopen
in mijn ogen gaan die msi wel redelijk goed
dfi is nautuurlijk heb beste aja
mijne msi kon toch 304 op 1T aan, geheugen ook op 304, dit was enkel wel voor superpi 1M
maar die msi kunnen wel redelijke hoge HTT aan, 330 is alleszins geen probleem, kzal em anders is teszten de maandag

Yank

Legacy Member
boostah zei:
nee dacht ni dat da ging op een nforce 4 bordje (maakt ni uit welk merk), maja ben ni zeker, dacht kwa 1T timings da ati de weg om te volgen was (dfi heeft trouwens hun ati chipset bordje uit, eens kijken naar reviews)

maar denk dat davion hier meer duidelijkheid in kan brengen
Dat ligt niet aan nForce 4 hoor. De eerste series Asus bordjes hadden daar last van ('k denk de Premium en A8N32 niet meer).
DFI's met nForce 4 kunnen zo goed als allemaal makkelijk over de 300Mhz HTT gaan, hoe hoog het geheugen gaat hangt af van de geheugencontroller (die in de CPU geïntegreerd zit), het geheugen zelf en zoals altijd bij DFI: de BIOS, de éne BIOS kan in CPU-snelheid makkelijk een paar honder Mhz schelen met een andere.

Razzia

Legacy Member
Ik heb die Asus a8n-32SLI deluxe hier steken en ik kan er helemaal niet over klagen :)

ik wilde dan ook een zeer goed mobo dat toekomstiggericht was (SLI)

RealFlub

Legacy Member
je zult er moeilijk aanraken, aan een 7800GT, die worden niet meer geproduceert..

Davion

Legacy Member
MSI bordje is zeker in orde, als je echt die hard wilt overklokken moet je bij DFI zijn, maar dat werkt dan ook niet op een twee drie, want je zult moetten achter BIOS'en etc.. zoeken, de MSI zal outofthebox zeker ook naar u wensen voldoen, en die kan T1 aan, zoals al gezegd ligt dat niet aan nForce4.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan