Archief - amd x2 3800 of de opteron 165(dualcore)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dannykills

Legacy Member
Keb zin om men trouwe 3200+ te vervangen door een x2 of een opteron 165.
Wat mij vooral tegensteekt bij de x2 is de maar 512 cache per core tegenover de opteron die wel 1mb cache per core te bieden heeft.
Bak dient vooral om te gamen en video bewerken.

Is dit goed te merken nog of is dat te verwaarlozen en wat toekomstgericht?
Ik zou dus de am2 willen overslagen en pas opnieuw upgraden als de am3 een tijdje uit is.

mvg

Danny

Stre@mus

Legacy Member
De opteron 165 wordt verkocht aan ongeveer 480€. Voor die prijs heb je een athlon64 x2 4400+ die ook 2x1Mb L2 cache heeft en aan een hogere clocksnelheid draait.

Opteron 165 specs
Athlon x2 4400+ specs

Ik denk dat je bij een opteron iets meer betaald voor betrouwbaarheid en garantie, en dus in verhouding met de prijs iets minder performantie krijgt dan bij een x2.
De hoger geklokte 4400+ is ook makkelijker te oc'en omdat hij een hogere multiplier heeft. Vereist dus minder hoge fsb (HTT).

Edit: typo aangepast.

Yank

Legacy Member
@Stre@mus: 165 kost 400€ @ alternate.nl, jouw prijs is blijbkaar wat hoog ;)
btw: AMD X3? :p

Ik zou gaan voor de X2 3800+, als ik naar oc-resultaten kijkt, doet die het zeker ook niet slecht en de cache doet niet zoveel als 200Mhz extra in games.

neomitochondria

Legacy Member
ik zou eerlijk gezegd ook gaan voor de X2 3800 omdat deze relatief makkelijk te OC'en zijn naar 2,5-2,6 ghz met boxed koeler. de opteron zou normaal gezien nog beter moeten OC'en, maar ik weet niet of deze eigenlijk zo geschikt zijn om te gamen en hij is ook duurder.

en de X2 4400 OC'en over het algemeen iets minder denk ik.

Stre@mus

Legacy Member
Mijn prijs kwam van tones.be. Ik kijk in de eerste plaats naar Belgische shop's, omdat ik veronderstel dat niet iedereen in het buitenland kan/wil aankopen.

Waarom is België toch zo duur voor hardware? :doh:

Yank

Legacy Member
Stre@mus zei:
Mijn prijs kwam van tones.be. Ik kijk in de eerste plaats naar Belgische shop's, omdat ik veronderstel dat niet iedereen in het buitenland kan/wil aankopen.

Waarom is België toch zo duur voor hardware? :doh:
In dit geval is het gewoon Tones die duur is hoor, overigens: ik vermoed dat ze die Opterons quasi niet kunnen leveren.
Op MPL.be staat de 165 aan 372€, maar ook geen info over de levertijd.

@hierboven: in NL is het 19%, dus daar zal het verschil echt niet zitten hoor
Overigens, als je wat goed zoekt, vind je echt wel goede prijzen voor de meeste producten.

Dannykills

Legacy Member
dat is dus het probleem de levering.
Op ebay kan je hem al hebben vanaf 250 euro in de states.
ik denk dat het ne x2 4200+ denk ik :)

dus dat extra cache geheugen is te verwaarlozen eigenlijk.

grtz

Danny

white-hat

Legacy Member
en aan hoeveel verzending gade liggen als ge in the "states besteld"

mag er nog nie aan denken om die in RMA te moeten doen,

boostah

Legacy Member
ge moet ook rekenen, als ge wilt overclocken, dat de opteron uit een higher grade silicon is gemaakt, en dus de kans op een zeer hoge overclock toeneemt (niet gegarandeerd, ma als het prijs verschil ni veel is is het wel goed)

SMa

Legacy Member
white-hat zei:
en aan hoeveel verzending gade liggen als ge in the "states besteld"

mag er nog nie aan denken om die in RMA te moeten doen,
een rma naar de US kost als ik het me goed herinner 28 euro
dus dat valt imo nog mee ;)

en ik zou toch de opteron nemen...
toch als die te krijgen is

Dannykills

Legacy Member
het is niet de eerste keer dat ik de states bestel en ja hoe moet ik het zeggen soms is het zelfs goedkoper en sneller geleverd dan wanneer ik hier iets laat leveren.
De laatste keer heb ik een mobo besteld gehad in een belgische winkel en dat was 14,5 leveringskosten en het heeft één week en 2 dagen geduurd voor het bij mij thuis was :(
Kbedoel maar....

Diene 4200+ lijkt in het water te vallen op het verkoop forum ben nog op ene aan het bieden en als die niet lukt zal het de opteron worden.
Doe komt op 251 euro en 23 dollar verzendingskosten.

grtz

Danny
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan