Archief - ALTERNATE PC Builder: ervaringen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
ik heb er een maand of 2 eentje mee samengesteld en laten bouwen geen klachten eigenlijk behalve die stomme rot stikker ivm de garantie op de case. Nu is het wel zo dat de eerste windows install slecht was... heb hem binnengebracht nieuwe install, maar er zit nog altijd een raar iets in.. Ik kan niet aan de instellingen voor windowsupdate (op een 1 of andere manier geen beheerdersrechten).

Iphigeneia

Legacy Member
Een SLI brug kan goed door het vervoeren los komen zitten. Het is niet zo dat die dingen vast geplakt zitten.

Bij het vervoeren in de case moet je vaak zorgen dat het mobo tegen de grond ligt. Wat niet gebeurt bij post bedrijven omdat dat teveel plek in neemt. Hetzelfde geldt voor in de meeste wagens als mensen hem zelf vervoeren.

das_dan_kleer

Legacy Member
kan je eigenlijk gewoon zelf doen ook, is niets moeilijk aan aan een pc in elkaar te steken, alles is bijna plug en play.
Als je de handleiding erbij neemt is het al helemaal niet moeilijk.
Windows cd erin steken en voor de rest gaat alles vanzelf

pstubru

Legacy Member
Ik zou persoonlijk nooit een pc laten "bouwen" door een shop. Wat mij betreft zijn er 2 veel betere opties : ofwel hem onmiddellijk zelf ineensteken : met eventueel wat hulp van een youtube filmpje ofwel als je wat onzeker bent de eerste keer : een advertentie hier op het forum bij "gezocht" : hulp gevraagd bij assemblage pc. Er is vast en zeker wel iemand in jouw buurt die dat met veel plezier zal komen doen voor een prijsje. Succes !

Lan

Legacy Member
Bouwkwaliteit hangt vooral af van de componenten die je erin steekt. Bij een transport kan er inderdaad altijd iets mislopen. Moest je kunnen zien hoe je kast door een transporteur wordt behandeld zou je die NOOIT laten vervoeren maar zelf gaan afhalen.

Steek je zelf in elkaar dan heb je altijd het risico dat er een component niet werkt.
In 1 op de 10 werkt het moederbord niet. In 1 op de 5 is het geheugen of de dvdrw defect. Dat is mijn ervaring op 30+ builds.
Heb al veel met alternate gewerkt en die maken geen probleem van service of omwisseling.

fortuneke

Legacy Member
Lan zei:
Bouwkwaliteit hangt vooral af van de componenten die je erin steekt. Bij een transport kan er inderdaad altijd iets mislopen. Moest je kunnen zien hoe je kast door een transporteur wordt behandeld zou je die NOOIT laten vervoeren maar zelf gaan afhalen.

Steek je zelf in elkaar dan heb je altijd het risico dat er een component niet werkt.
In 1 op de 10 werkt het moederbord niet. In 1 op de 5 is het geheugen of de dvdrw defect. Dat is mijn ervaring op 30+ builds.
Heb al veel met alternate gewerkt en die maken geen probleem van service of omwisseling.

ja als je soms ziet hoe die dozen eruit zien als ze geleverd worden....

CRIMINEEL

time is money zeggen ze maar ze gooien die dozen der in en dan leveren ze je stuff en dan moet je al heel hard hopen dat er niks mankeert

mijn volgende dingen die ik bestel zal ik er zeker om gaan

en van alternate heb ik geen klachten , altijd vriendelijk en goeie service

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik heb hem wel zelf gehaald mede doordat er een probleem was met de leveringstermijn doordat het vlak voor mijn verlof was.

Gurt11

Legacy Member
Ik heb ook alleen maar goede ervaring met Alternate ^^ zelf gaan afhalen wel...

ATI

Legacy Member
Ik heb ene laten brengen van bij alternate en was zeer goed verpakt ,alles was perfect in orde.

Twinturbo

Legacy Member
afhankelijk van de case. Maar over het algemeen ligt hij dan op de zijkant.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan