Archief - ALDI TV LED 42" MEDION

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Dat er betere zijn voor dat bedrag...

Wat ga je er juist mee doen?

Tribal

Legacy Member
Voor dat bedrag koop je inderdaad al een toestel van een A-merk (Sony,LG,Samsung,Panasonic...).

Bobbeh

Legacy Member
Het is bedoeld voor digitale tv en ps3.

Tijdens de soldens zijn er inderdaad wel koopjes te doen bij de A-merken maar door het reuze aanbod en m'n natuurlijke achterdochtigheid tegenover affichering tijdens de koopjes zie ik door het bos de bomen niet meer.

Mijn 'noob' gehalt op vlak van tv's reikt maar tot:
zo laag mogelijk ms
hoog mogelijke Hz
LED tv
wifi

Ik denk dat dit zowat de belangrijkste eigenschappen zijn van een goeie tv (van dit moment)

Alvast bedankt voor de feedback!

mythe

Legacy Member
De echt goede TV's filteren ze meestal wel uit de solden.

Spijtig dat er zo weinig informatie staat op de ALDI site maar ik zou het is moeten verder uitpluizen. U panel is sowieso een A-merk, maar valt een beetje te zien welke panel er natuurlijk inzit voor te weten wat de kwaliteit is.
Medion wordt rap aan de kant geschoven, ten onrechte want vaak zijn het toch mooie toestellen voor de prijs.

@bobbeh: je vergeet nog een paar belangrijke eigenschappen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd noob gehalte ;).

Laag mogelijke ms: ja, maar dat is tegenwoordig bij alle tv's in orde.
hoog mogelijke Hz: dat is zever en meestal marketingpraat (hoe hoger de Hz, hoe meer technologische truukjes nodig zijn om het beeld zo vloeiend te krijgen en is dus de inputlag (belangrijk voor gamen) hoger)
LED tv: helemaal zever. Vanaf 42" kijk je beter uit naar plasma
Wifi: hangt er van af wat je er mee wil doen natuurlijk. Ik heb wifi verre van nodig.

Bobbeh

Legacy Member
héhé met al die tv's tegenwoordig... noobgehalte hé :D

Eigenlijk ist simpel, budget van +-600 euro voor een tv waarop ik digitaal wil kijken, films vanop laptop wil bekijken en natuurlijk ps3 op aan te sluiten.

Wat is het verschil tussen plasma en LED ? in mensentaal :p

Cron

Legacy Member
In mensentaal.

LED, beter voor kleinere TV's - laag stroomverbruik ivm plasma.

Voor grotere TV's is LED minder goed geschikt, beter af met Plasma maar dan wel ook hoger stroomverbruik...

Matey

Legacy Member
Tribal zei:
Ook een goede keuze uiteraard of het moest zijn dat die gebruikt wordt in een heldere omgeving (verlichting, directe lichtinval van een raam,...)

Idd 'n goede keuze, heb het toestel zelf, héél tevreden van! In een verlichte omgeving weerkaatst het licht idd wel vrij veel. Hangt er uiteraard van af op welk moment je het meeste tv kijkt! (Bij mij en nog heel wat mensen is dat 's avonds :))

:offtopic: en... die prijs!!! Heb de mijne destijds aan €899 gekocht :doh:

youri_69

Legacy Member
Kunnen jullie soms wat alternatieven geven voor die TV van Medion?
Dus een gelijkaardige TV voor een betere prijs.
Of een betere TV voor die prijs.

Alvast bedankt!

Matey

Legacy Member
youri_69 zei:
Kunnen jullie soms wat alternatieven geven voor die TV van Medion?
Dus een gelijkaardige TV voor een betere prijs.
Of een betere TV voor die prijs.

Alvast bedankt!

Zie hierboven :).

Matey

Legacy Member
Oh ok, Tribal en Mr. Humphries kunnen die misschien nog geven. Hoewel ik denk dat de Samsung D5000 en de Pana G30 wel 2 van de betere zijn in die prijsklasse. Wat wil je doen met je tv?

youri_69

Legacy Member
Mijn ma wil een nieuwe, en ze zat ook te kijken naar die Medion. Maar ik las dan hier dat je voor die prijs wel wat beters kon vinden. Dus zoek ik wat alternatieven voor die of een lagere prijs. Het is gewoon om digitale tv op te kijken.

EDIT: ik maak wel een apart topic ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan