Archief - agp 3dkaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bloodoo

Legacy Member
hey

wel ik heb gemerkt dat men world of warcraft niet zo vlot draaid in plaatsen zoals AV.men moederbord is een ASUS A7N8X-X Motherbord X series en ik heb 512 ram ( komt later wat bij)
kdenk dat het enige dat me tegenhoudt voor een goede performance te hebben op wow men 3dkaart is NVIDEA GeForce FX5900 XT
ik heb met mijn stage een centje bijverdient en ik dacht eraan om een nieuwe 3dkaart te kopen,maar ik ken daar echt de balle van :(

ik heb een budget van 350 max ik denk dat men mobo alleen agp ondersteunt,dus het zal een agp moeten zijn :p
iemand een idee dewelke +de prijs ong
kan er me ook iemand zeggen waar ik op moet letten als ik me een nieuwe kaart aanschaf?

greetz
ps:alleen antwoorden als je weet waarover je spreekt,ik heb voor die centjes hard gewerkt dus kwil ze niet verkwisten

de kaart mag ook goedkoper maar er moet wel een degelijk performanceverschil zijn met mijn huidige
ik wil de laatste huidige games kunnen draaien

men probleem in av is dat men scherm bevriest of heel schokkend gaat, denk dus dat het aan men 3dkaart ligt

RealFlub

Legacy Member
als em PCI-E wilt, moet em alles veranderen devil, en met dat budget gaat da niet.. snappie?!

kraad u anders ne 6800GS AGP aan. en 512MB DDR400 PC3200.

-Timo-

Legacy Member
De 7800 GS is de beste AGP kaart op dit moment dacht ik. Je kan natuurlijk ook overschakelen op PCI-E maar dan kom je mss met 350 niet toe voor een nieuw moederbord + grafische kaart (Een MSI of ASUS mobo + een 7600GT moet nog wel lukken dan). Welke processor heb je trouwens ?

RealFlub

Legacy Member
em heeft ne Socket A mobo ;)

iets a la AMD Athlon XPtje..

Mr. M

Legacy Member
devil zei:
dan kunde toch beter voor een nieuw mobo gaan ook vind.
als ge een AGP kaart koop gaat die veel te snel verouderen .

maar als ge perse een AGP wilt hier se http://www.tones.be/shop_product.php?idx=102122
ben ik niet mee akkoord, tege dat die 7800GS nimeer meekan moet em toch iets volledig nieuw kopen dus kan hij nu beter een 7800GS kopen die in da budget past ipv CPU, mobo, graka voor 350 euro

ik koop mij mss ook nog zo'n 7800GS ofzo (mijn 9800pro begint toch wa verouderd te geraken heb ik bij oblvion gemerkt :))
en ik ga zeker ook ni meer kosten doen dan enkel een graka ze, de rest kan nog goe mee, dus waarom extra kosten doen

edit: mss is zijn CPU wel ni krachtig genoeg dan voor zo'n sterke kaart

Mr. M

Legacy Member
Thammels zei:
Aj, zal die graka dan niet wat te zwaar zijn ?
tja tis ni da ze ni gaat werken, ma idd alles uit die 7800GS halen zal em zeker ni kunne doen volgens mij

bloodoo

Legacy Member
RealRoot zei:
als em PCI-E wilt, moet em alles veranderen devil, en met dat budget gaat da niet.. snappie?!

kraad u anders ne 6800GS AGP aan. en 512MB DDR400 PC3200.

is da een performance verschil met met men huidige dan?
en kan ik de kaart + geheugen kopen in men budget ? want dat zou dan ideaal zijn

Mr. M

Legacy Member
Davion zei:
7800GS is zeker een pak sterker, samen met 512Mb extra dan.
mja ma eigelijk zou ge moete weten wa voor CPU em heeft he, want anders is het mss beter van ni zo veel geld aan die kaart te geven als em er toch lang ni alles kan uithalen (kzeg ni da da zo is he, daarvoor moet k eerst wete wa voor cpu enzo er inzit en daarvoor ken k er mss ook te weinig van :))

edit: en idd, extra RAM doet zeer veel, altijd al zo geweest

RealFlub

Legacy Member
zeker, ik heb keer BF2 getest met 512MB ram, was niet te spelen op medium.
met 1024mb ram, ging het met gemak op medium en zelfs 4x AA

RealFlub

Legacy Member
Thammels zei:
Aj, zal die graka dan niet wat te zwaar zijn ?

niet perse eh.. van men CPU zou je nog verschieten..
bv:
233MHz*9.5 is stukken krachtiger dan 133MHz*16
er is 100MHz verschil, maar de performance is meer dan 40% omhooggegaan.
dit komt door de hoge FSB

Cryp

Legacy Member
ask enkel voor WoW is ne 6600GT 128mb voldoende met 1Gig ram
ik speel wow ier op max 1280*1024 4*AA bolt overal vlot
een GF7800GS is wel fijn ma ik vind em veel te duur voor een AGP

Mr. M

Legacy Member
Cryp zei:
ask enkel voor WoW is ne 6600GT 128mb voldoende met 1Gig ram
ik speel wow ier op max 1280*1024 4*AA bolt overal vlot
een GF7800GS is wel fijn ma ik vind em veel te duur voor een AGP
voorwa da, idd hij is duur, ma op agp kunne ze ook die hoogste kaarten make ze, alleen doen ze da ni om een nieuwe standaard te verkopen (met wel wat voordelen) ma om te zegge da het veel maakt in snelheid, ni echt ze

net als AGP 8x en AGP 4x eigelijk amper verschillen in snelheid, ge gaat het verschil ni zien ze

als ge nu een goei kaart wilt voor AGP omda ge ni alles wilt verandere en nog ff met deze pc doorwilt om dan ne nieuwe te kope bv dan is dees volgens mij een zeer goeie keuze (nu ja, ieder natuurlijk zijn mening he :))

FullMontySmurf

Legacy Member
Is voor WOW wel zo'n zware kaart nodig? Ik speel geen WOW maar heb een tijdje Guild Wars gespeeld dat denk ik qua systeemeisen gelijkaardig is en dat draaide vlot met alles maxed out op een AMD XP2500 Barton met een Radeon 9800 Pro. Imo moet die Geforce FX (hoewel geen al te beste kaart naar nVidia normen) dat toch makkelijk trekken?

Edit: net gevraagd aan een vriend die WOW speelt op dezelfde laptop als de mijne (9700 Mobile, is imo niet rapper mss zelfs trager dan een FX5900) en dat spel draait soepel.

Davion

Legacy Member
WoW is bij mijn weten toch een pakske straffer dan GuildWars zen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan