Archief - Advies:Geluidskaart+Speakerset

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dirtysniper

Legacy Member
Ok mannen ik heb advies nodig omtrent een geluidskaart en de daarbij behorende speakerset.deze mag 7.1 zijn.Alleen heb ik dus zeer weinig kennis van hardware.
Welke geluidskaart raden jullie mij aan rond(200€) wel van Creative en welke speakerset.(ook Creative,Logitech)

Bedankt!

Dakantochnie

Legacy Member
Bon, wat ik voorstel:

-Koop u voor ongeveer €50 een Audigy 2 van Creative, het verschil hoor je toch niet op zo'n surround setjes.
-Koop sowieso al geen Creative of Logitech, je betaalt veel te veel en de kwaliteit is veel te laag.
-Luister enkel naar het advies van Computer xp of Thorens of Wa_denkte, negeer anderen.
-Ga mbv de search functie eens op zoek naar posts van één van die drie mensen (of mss dat ik ook ergens wel iets er tussen heb staan). Die zullen je quasie altijd Altec Lansing, JBL of Eltax aanraden. Dat zijn dan ook de merken waar je veruit de beste koop mee zal doen. De prijzen van die merken zullen verbazingwekkend laag zijn en de cijfertjes zullen allesbehalve indrukwekkend zijn. Maar, zoals elke audiofiel weet zeggen cijfers niets over kwaliteit en moet je daar dus ook niet op letten.
-Negeer verder ook elke commentaar over mensen die Creative of Logitech ophemelen. Er hebben al vele mensen de raad van bovenstaanden opgevolgd en nog niemand heeft er spijt van gehad.

Voila, meer valt er niet te zeggen. :)

dirtysniper

Legacy Member
Je zegt in de eerste regel koop een kaart van creative en de in tweede zeg je koopniks van creative of logitech:wtf: Toch bedankt ze,heb je dan ook links nr die bepaalde prducten van die merken of namen ofzo da ik reviews kan opzoeken.

Thx

ComputerVISTA

Legacy Member
Davion zei:
Met Creative of Logitech boxen is niets mis.


jawel en veel, maar als ge veel te veel bas wilt en weinig mid dan is daar idd niks mis mee.

Yank

Legacy Member
dirtysniper zei:
Je zegt in de eerste regel koop een kaart van creative en de in tweede zeg je koopniks van creative of logitech:wtf: Toch bedankt ze,heb je dan ook links nr die bepaalde prducten van die merken of namen ofzo da ik reviews kan opzoeken.

Thx
Hij bedoelt: geen Creative of Logitech boxen. Een Creative soundkaart wel, hoewel ik zeker ben dat er ook betere dingen dan dat op de markt zijn.

Dakantochnie

Legacy Member
Yankee zei:
Hij bedoelt: geen Creative of Logitech boxen. Een Creative soundkaart wel, hoewel ik zeker ben dat er ook betere dingen dan dat op de markt zijn.
Idd ja. :)

Dakantochnie

Legacy Member
dirtysniper zei:
Toch bedankt ze,heb je dan ook links nr die bepaalde prducten van die merken of namen ofzo da ik reviews kan opzoeken.

Thx
De search knop is uw vriend!

TekkaBlade

Legacy Member
De meeste mensen die hier advies vragen over speakersets zijn geen audiofielen en zullen amper het verschil horen tussen dure boxen en een logitech setje.

Op vlak van prijs kwaliteit zal je ze alvast nergens anders goedkoper vinden.

dakantochnie, het oproepen tot negeren van anderen die een andere mening hebben noemt discriminatie en is uit den boze. Iedereen mag een mening hebben.

Cranox

Legacy Member
Ik denk dat 70% van de mensen toch voor een Logitech of creative setje speakers zullen kiezen.
Ik weet ook wel dat er beter te verkrijgen is maar het is nu eenmaal zo , ikzelf heb een logitech x-530 setje en voor mij is dit goed genoeg ( wel enkel voor pc hee )

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TekkaBlade zei:
De meeste mensen die hier advies vragen over speakersets zijn geen audiofielen en zullen amper het verschil horen tussen dure boxen en een logitech setje.

Op vlak van prijs kwaliteit zal je ze alvast nergens anders goedkoper vinden.

dakantochnie, het oproepen tot negeren van anderen die een andere mening hebben noemt discriminatie en is uit den boze. Iedereen mag een mening hebben.
Altec Lansing is meestal goedkoper en beter... En je moet echt geen audiofiel zijn om het verschil te horen zu!
Als ik een pc-boxen-setje zou kopen en ik zou volgens prijs-kwaliteit zoeken zouden Logitech en Creative toch al uit de boot vallen.
Maar dus als ik het goed begrijp word je hier bestempeld als audiofiel omdat je het ietwat minder bekende merk AL koopt?
Wat ben je dan als je een Logitech- of Creative-setje koopt? Een kuddebeest omdat iedereen het koopt en omdat het "gekend" is? :s Lang leve de commercie in onze voorbeeldige en vooral eerlijke maatschappij!!
Nuja, dit is hier aankoopadvies... ik vind dat er toch wel mag gewezen worden op betere waren voor minder geld!

Over dakantochnie heb je wel groot gelijk vinnek (n/o @ him maar 't moet wel gezegd worden).

Dakantochnie

Legacy Member
Ok, gewoon zeggen anderen te negeren is mss wel wat grof ja.
Mijn excuses daar dan ook voor.
Maar, langs de andere kant, het zijn dan wel wel diegenen die ik hierboven heb vernoemd die eigenlijk het enigste deftige advies kunnen geven, al was ik T€RM!N4TOR vergeten.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Zoveel ken ik er niet van hoor. De professionele uitleg laat ik over aan degenen die er echt wa van kennen.
Maar kweet wel wat goed is en zie niet in wrm dat dan niet zou mogen vermeld worden.
(De rules moeten toch niet aangepast worden zeker? In de aard van "enkel en alleen creative en logitech aanraden als er iemand vraagt om een deftig speakersetje")

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Altec Lansing is meestal goedkoper en beter... En je moet echt geen audiofiel zijn om het verschil te horen zu!
Als ik een pc-boxen-setje zou kopen en ik zou volgens prijs-kwaliteit zoeken zouden Logitech en Creative toch al uit de boot vallen.
Maar dus als ik het goed begrijp word je hier bestempeld als audiofiel omdat je het ietwat minder bekende merk AL koopt?
Wat ben je dan als je een Logitech- of Creative-setje koopt? Een kuddebeest omdat iedereen het koopt en omdat het "gekend" is? :s Lang leve de commercie in onze voorbeeldige en vooral eerlijke maatschappij!!
Nuja, dit is hier aankoopadvies... ik vind dat er toch wel mag gewezen worden op betere waren voor minder geld!

Over dakantochnie heb je wel groot gelijk vinnek (n/o @ him maar 't moet wel gezegd worden).

Ik vermelde logitech simpelweg als referentie :)
AL is idd goedkoper maar ik bedoelde ivm versterker, receiver en speakers apart ( ik spreek nu bvb over de Z-5500 ) dat de prijs - kwaliteits verhouding relatief hoog ligt voor z'n prijs.

@ dakantochnie
no hard feelings met m'n post eh, ik weet ook wel dat de mensen die je vermeldt hebt meer know how hebben dan anderen maar toch. Andere mensen kunnen ook hun mening geven over hun setje...

ComputerVISTA

Legacy Member
TekkaBlade zei:
De meeste mensen die hier advies vragen over speakersets zijn geen audiofielen en zullen amper het verschil horen tussen dure boxen en een logitech setje.

Op vlak van prijs kwaliteit zal je ze alvast nergens anders goedkoper vinden.

dakantochnie, het oproepen tot negeren van anderen die een andere mening hebben noemt discriminatie en is uit den boze. Iedereen mag een mening hebben.


TekkeBlade, met alle respect voor ieders materiaal maar als je het verschil niet hoort audiofiel of niet dan scheelt er iets met je gehoor. We hebben hier al verschillende mensen andere dingen aangeraden en allemaal zeggen ze naderhand dat ze een betere keuze hebben gemaakt en hele content zijn. De bewijzen zijn hier imo al geleverd.

Dakantochnie

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Ik vermelde logitech simpelweg als referentie :)
AL is idd goedkoper maar ik bedoelde ivm versterker, receiver en speakers apart ( ik spreek nu bvb over de Z-5500 ) dat de prijs - kwaliteits verhouding relatief hoog ligt voor z'n prijs.
Weer iets waar ik niet mee akkoord ga. De klank van de Z-5500 is (net zoals alle die van alle andere Logitech producten) helemaal uit balans. Wat bedoel ik hier nu mee? Wel, wanneer je de curve van een studio monitor bekijkt dan zal je zien dat die bijna volledig vlak is. Dat zijn maw zeer neutrale speakers (en tbh, zo hoort het eigenlijk ook).
Als je de curve van eender welke Logitech of Creative set gaat bekijken dan zal die bergen en ravijnen vertonen. Maw, de klank is totaal uit balans en er gaan een hele hoop instrumenten verloren.
Dat is dus ook de reden waarom ik (net zoals comp xp en thorens en terminator) zo tegen die setjes ben. Je weet niet wat je mist.

TekkaBlade zei:
@ dakantochnie
no hard feelings met m'n post eh, ik weet ook wel dat de mensen die je vermeldt hebt meer know how hebben dan anderen maar toch. Andere mensen kunnen ook hun mening geven over hun setje...
Ja, maar dat is idd een punt waar ik in overdrijf. Maar, langs de andere kant, je moet ook mij begrijpen. Mensen zoals comp xp, thorens of anderen doen hun best om degelijk advies te geven. Vlak daarna komt er ene af die nog nooit iets anders dan Logitech aanhoord heeft en begint de threadstarter te overspoelen spectaculaire cijfertjes. Wat kan je daar tegen doen? Niets, gewoon niets.
Logitech liegt over hun cijfers (en dat weten ze zelf maar al te best), net als Creative trouwens, maar het lijkt wel of je kan een veel betere koop doen dan. Als we dan aanhalen dat de geluidskwaliteit (nog zachtjes uitgedrukt) veel minder is dan mag dat niet. Tja, op de duur begin je er wel gewoon dingen uit te slaan als "negeer anderen". Maar idd, ik moet anderen even goed hun kans geven, al zijn er hier maar twee pro's maar ze denken wel allebei hetzelfde...

computer xp zei:
TekkeBlade, met alle respect voor ieders materiaal maar als je het verschil niet hoort audiofiel of niet dan scheelt er iets met je gehoor. We hebben hier al verschillende mensen andere dingen aangeraden en allemaal zeggen ze naderhand dat ze een betere keuze hebben gemaakt en hele content zijn. De bewijzen zijn hier imo al geleverd.
Idd ja, maar die hele strijd die er telkens moet gevoerd worden om de mensen te overtuigen dat jullie gelijk hebben is zó enorm belachelijk he...

Cranox zei:
Ik denk dat 70% van de mensen toch voor een Logitech of creative setje speakers zullen kiezen.
Ik weet ook wel dat er beter te verkrijgen is maar het is nu eenmaal zo , ikzelf heb een logitech x-530 setje en voor mij is dit goed genoeg ( wel enkel voor pc hee )
1. Jij geeft tenminste nog toe dat er beter materiaal op de markt is.
2. Als mensen dat goed genoeg vinden is dat voor hen ok, maar laat ons tenminste zeggen dat er beter materiaal te krijgen is.
3. Awel ja, voor games of Windows biepjes hoeft dat ook niet he. Maar vele mensen zeggen dat ze ook graag deftig naar muziek zouden willen kunnen luisteren. En, IMO zijn Logitech of Creative setjes dan de slechtste keuze die je kan maken.

TekkaBlade

Legacy Member
Die Altec Lansings zijn zo goed als onvindbaar in de pc winkel.

screenman

Legacy Member
Ik kan die altec lansings krijgen, alle tis te zien welk type je wilt, laat maar iets weten, dan geef ek prijs ervan

ComputerVISTA

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Die Altec Lansings zijn zo goed als onvindbaar in de pc winkel.


Wat dacht je van bestelen op't inet? Maar dat raad ik in geluid nooit aan zonder iets te horen iets kopen is imo nooit goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan