TekkaBlade zei:
Ik vermelde logitech simpelweg als referentie

AL is idd goedkoper maar ik bedoelde ivm versterker, receiver en speakers apart ( ik spreek nu bvb over de Z-5500 ) dat de prijs - kwaliteits verhouding relatief hoog ligt voor z'n prijs.
Weer iets waar ik niet mee akkoord ga. De klank van de Z-5500 is (net zoals alle die van alle andere Logitech producten) helemaal uit balans. Wat bedoel ik hier nu mee? Wel, wanneer je de curve van een studio monitor bekijkt dan zal je zien dat die bijna volledig vlak is. Dat zijn maw zeer neutrale speakers (en tbh, zo hoort het eigenlijk ook).
Als je de curve van eender welke Logitech of Creative set gaat bekijken dan zal die bergen en ravijnen vertonen. Maw, de klank is totaal uit balans en er gaan een hele hoop instrumenten verloren.
Dat is dus ook de reden waarom ik (net zoals comp xp en thorens en terminator) zo tegen die setjes ben. Je weet niet wat je mist.
TekkaBlade zei:
@ dakantochnie
no hard feelings met m'n post eh, ik weet ook wel dat de mensen die je vermeldt hebt meer know how hebben dan anderen maar toch. Andere mensen kunnen ook hun mening geven over hun setje...
Ja, maar dat is idd een punt waar ik in overdrijf. Maar, langs de andere kant, je moet ook mij begrijpen. Mensen zoals comp xp, thorens of anderen doen hun best om degelijk advies te geven. Vlak daarna komt er ene af die nog nooit iets anders dan Logitech aanhoord heeft en begint de threadstarter te overspoelen spectaculaire cijfertjes. Wat kan je daar tegen doen? Niets, gewoon niets.
Logitech liegt over hun cijfers (en dat weten ze zelf maar al te best), net als Creative trouwens, maar het lijkt wel of je kan een veel betere koop doen dan. Als we dan aanhalen dat de geluidskwaliteit (nog zachtjes uitgedrukt) veel minder is dan mag dat niet. Tja, op de duur begin je er wel gewoon dingen uit te slaan als "negeer anderen". Maar idd, ik moet anderen even goed hun kans geven, al zijn er hier maar twee pro's maar ze denken wel allebei hetzelfde...
computer xp zei:
TekkeBlade, met alle respect voor ieders materiaal maar als je het verschil niet hoort audiofiel of niet dan scheelt er iets met je gehoor. We hebben hier al verschillende mensen andere dingen aangeraden en allemaal zeggen ze naderhand dat ze een betere keuze hebben gemaakt en hele content zijn. De bewijzen zijn hier imo al geleverd.
Idd ja, maar die hele strijd die er telkens moet gevoerd worden om de mensen te overtuigen dat jullie gelijk hebben is zó enorm belachelijk he...
Cranox zei:
Ik denk dat 70% van de mensen toch voor een Logitech of creative setje speakers zullen kiezen.
Ik weet ook wel dat er beter te verkrijgen is maar het is nu eenmaal zo , ikzelf heb een logitech x-530 setje en voor mij is dit goed genoeg ( wel enkel voor pc hee )
1. Jij geeft tenminste nog toe dat er beter materiaal op de markt is.
2. Als mensen dat goed genoeg vinden is dat voor hen ok, maar laat ons tenminste zeggen dat er beter materiaal te krijgen is.
3. Awel ja, voor games of Windows biepjes hoeft dat ook niet he. Maar vele mensen zeggen dat ze ook graag deftig naar muziek zouden willen kunnen luisteren. En, IMO zijn Logitech of Creative setjes dan de slechtste keuze die je kan maken.