Archief - Advies telefonie - internet - tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Hallo,

Ik was hier mijn rekeningen eens aan het bekijken thuis en ik merkte op dat ik precies een pak teveel betaal en beter kan overstappen naar 1 provider.

Momenteel :
TV : Telenet Kabel abonnement - 15 euro + 8 euro (Digicoder aangeschaft HD tv.)

Internet : Dommel - netconnect: 35,95 euro

Telefoon : Belgacom + gratis bellen na 5 uur maandelijkse factuur van +- 60 euro.

Totaal: 120 euro ongeveer per maand.


Is het interessanter dat ik overstap naar een Telenet Shake?
We downloaden hier thuis echter niet veel meer dus Dommel Netconnect hebben we niet echt nodig.


http://telenet.be/1113/0/1/nl/thuis/shakes/internet-digitale-tv-telefonie.html

Is die Fibernet Shake niet interessant voor mij? Zitten er addertjes onder het gras? Is het bellen bij Telenet echt "gratis"?


Alvast bedankt!

Ward

Fraggie

Legacy Member
Je kan zeker veel geld besparen door combo packs te gebruiken. Maar ik raad je ten sterkste aan om persoonlijk binnen te gaan bij een Telenet Center. Dus niet online beslissen of telefoneren. Daar kunnen ze je duidelijk alles uitleggen met veel cijfers en tips geven bij je 'contract breuk' van Belgacom.

Zo hebben wij het gratis bellen al lang op gegeven omdat je vaak toch mensen op hun GSM moet bereiken. En lang bellen is niet meer van deze tijd?

dendaak

Legacy Member
Ok ga ik zeker doen betaal ik eigenlijk geen pak teveel nu?

Musk

Legacy Member
Ik denk dat je een pak teveel betaald.


Wij hebben Fibernet XL en dat komt (alles in, incl kabel/digicorder/telefoon/internet/...) op een goeie €85 per maand.

zartax

Legacy Member
Musk zei:
Ik denk dat je een pak teveel betaald.


Wij hebben Fibernet XL en dat komt (alles in, incl kabel/digicorder/telefoon/internet/...) op een goeie €85 per maand.

Dat is eigenlijk veel geld als men het goed nagaat.

Musk

Legacy Member
Tja, 't is wel erg snel en zitten er met 3 pc's + een deel ipads op.


Ook 2 digiboxen.


Uiteindelijk is het inderdaad veel geld, maar tegenwoordig is zonder internet/tv niet echt een optie. (Het is wel een optie maar ik zou het nogal saai vinden.)

Goldrusher

Legacy Member
dendaak zei:
Is die Fibernet Shake niet interessant voor mij? Zitten er addertjes onder het gras? Is het bellen bij Telenet echt "gratis"?
Die lijkt me perfect voor u.

Hetgeen zal wijzigen tov uw huidige situatie:

- internet wordt VEEL sneller (1.25 MB/s naar 6.25 MB/s), maar uw limiet gaat omlaag (100GB ipv 200GB)
- bellen is écht onbeperkt naar vaste nummers tijdens de daluren (16.00u tot 08.00u), maar je krijgt ook 1000 minuten naar gsm-nummers én 2000 minuten naar buitenlandse nummers, mits binnen Europa

En de prijs zal dalen van ~120 euro per maand nu, naar een kleine ~70 euro.
De prijzen op de Telenet-website bevatten immers niet de kostprijs van het verplichte analoge kabelabonnement...
Hoe dan ook op jaarbasis maar liefst 600 euro besparing. Kan tellen.

zartax

Legacy Member
Musk zei:
Tja, 't is wel erg snel en zitten er met 3 pc's + een deel ipads op.


Ook 2 digiboxen.


Uiteindelijk is het inderdaad veel geld, maar tegenwoordig is zonder internet/tv niet echt een optie. (Het is wel een optie maar ik zou het nogal saai vinden.)

Als je het zo zegt, vind ik de prijs nog meevallen voor hetgeen wat er allemaal op zit. ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan