Archief - advies pc samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fullie

Legacy Member
ik heb 600 euro....


ik wil een pc samenstellen waarmee ik zeer deftig mee kan gamen.

ik heb enkel nodig :

moederbord
processor
3d kaart
ramgeheugen

SMa

Legacy Member
600 euro is krap om echt deftig te gamen
ik zou je dit aanraden:
MSI K8N NEO4 - F s939 - 86.80
AMD ATHLON64 939 3500+ - 215
MSI NX6800GS - 244.90
Corsair 512mb valueselect 2* - 99.90

Totaal €646 @ Tones
zal al redelijk zijn, maar je budget zal wel uitgebreid moeten worden :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
MSI K8N Neo4-F
A64 3200+
GeForce 6800GS
2 x 512MB DDR PC3200

*edit* jah lap é sheep :(
Dit komt wel aan €600 precies.

SMa

Legacy Member
andere cpu :)
beide zijn goed, keuze hangt af van budget

sorry dat ik de eerste post nam :p

Fullie

Legacy Member
zoude met 1 van die pc's de nieuwere games vlot op high detail kunnen spelen ? ik zet Af enzo nooit aan dus ...

SMa

Legacy Member
met de eerste zal je meer kunnen dan met de 2de ;)
maar het zal niet zoveel schelen, aangezien de graka hetzelfde is

op high detail kan ik niet beloven
mits wat overclocken zal dat wrs wel gaan

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Fullie zei:
zoude met 1 van die pc's de nieuwere games vlot op high detail kunnen spelen ? ik zet Af enzo nooit aan dus ...
Mits vervanging van de 6800GS door een 7800GT kan je al véél meer doen.
Maar dan zal je je budget ook wel met pakweg €100 moeten opkrikken..

SMa

Legacy Member
²nd ^^

mss het budget met 150 opkrikken
om een 3500+ met 7800GT te nemen
zal zeker een groot verschil geven met een 3200+ & 6800GS :)

Fullie

Legacy Member
hoeveel zou ik moeten hebben om de nieuwere games op full te kunnen draaien dan ?


thx voor de hulp

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Is te zien welke games, maar met 3500+ en 7800GT gaan er al veel mogelijkheden open.

SMa

Legacy Member
imo heb je dan nodig:
moederbord +-100 euro
cpu +- 300 euro
graka +-450 euro
ram +- 200 euro

komt dus op 1050 euro'tjes
reken toch op een 900 euro, je kan nog altijd besparen op die ram (1gb ipv 2)

enZiiime

Legacy Member
7800GT kost maar 350€ en die is denk ik persoonlijk zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, iig zegge ze hier toch massaal :p

T€RM!N4T0R

Legacy Member
POINT OF VIEW 7800GT 256MB DDR3 TV-Out Dual DVI (PCI-E) €297,90 @ http://www.descom.be/
In Duitsland nog goedkoper te verkrijgen.

@sheep: das dan wel al behoorlijk zware config zu voor die prijs. En ik veronderstel dat je als graka dan een 7800GTX bedoelde?
Keep in mind dat een 256MB-versie ervan amper de meerprijs waard is tov een 7800GT.

Davion

Legacy Member
Neem sheep's config met een 7800GT, trouwens wat is u voeding enzo nu? Want het kan zijn dat ge dat ook moet vervangen.

SMa

Legacy Member
bedragen zijn ruim genomen :)
daarom zeg ik dat hij mag rekenen op 900 euro, er kan 100 euro van de ram en 50 van de graka

Fullie

Legacy Member
mijn voeding zal dat wel kunnen trekken hoop ik...

ik heb momenteel 350 watt van chieftec


of is dat al te weinig ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Het is zéér twijfelachtig maar wel te proberen. 't Is ook allemaal afhankelijk van de hardware die je zal nemen en die je nu al in gebruik hebt.
Indien nieuwe voeding nodig en je het goedkoop wilt houden: LC Power Silent Giant 140mm fan (= stil en koel), te vinden voor rond de €50 à €55.

Davion

Legacy Member
Als ge geen 5 HDD's en 3 neon's en 36 fan's hebt kunde vrij zeker zijn dat het gaat gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan