Archief - Advies omtrent videokaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kazan

Legacy Member
Hallo best forumlezers,

Ik ga mij een nieuwe setup samenstellen maar heb wat twijfels omtrent de videokaart..

Heb al enkele reviews gelezen en het forum afgelezen en zie dat de ATI radeon 6950 wel erg populair is, vooral de dirt3 versie.
Dus dacht ik aan een Crossfire setup van 2 * 6950 2Gb, ongeveer 440euro.
Is dit één van de beste setups of zijn er nog betere of goeie alternatieven (prijs/kwaliteit)?

1 * 6990 4Gb is ook een mooie optie maar valt wel duurder uit.. maar toekomst gericht misschien beter?
En wat met de nieuwe GTX van Nvidia?

De bedoeling van het systeem is dus de laatste nieuwe games op max. kwaliteit te draaien, zeker 60+ fps. (games zoals BF3, Skyrim, Shogun TW 2, Guildwars2)

Enig advies hieromtrent?

Alvast bedankt.

mdgf

Legacy Member
1x6990=2x6950 (of zelfs iets slechter), maar dan duurder.

Wss kom je met 1 6950 al toe.

Kazan

Legacy Member
Ja heb ook al gehoord dat een 6950 zou genoeg zijn maar dat kan ik nog altijd zien en 1 bijkopen. Maar welk moederbord is het best geschikt voor zo'n crossfire opstelling?
Deze had ik zo wat in het hoofd, enig advies?
Asus Sabertooth P67 B3 iP67, SATA600 RAID
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 iZ68, SATA600 RAID
Asus P8Z68-V PRO iZ68, SATA600 RAID

laurievl

Legacy Member
Asrock p67 extreme 4

Shogun 2 speelt op ultra op mijn gpu hd6950 aan 45fps ;) maar zijn custom settings die niet hoger kunnen .. als je gewoon ultra aanduid dan draait het op 50-60 fps ;) voor dat.spel is het meer dan genoeg en beeld is spr ( resolutie = 1980x1080

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Zarnikon

Legacy Member
Ik zou ook de HD6950 met 1GB kiezen, is wat goedkoper en er is niet echt veel prestatie verschil met de 2GB versie

Kazan

Legacy Member
laurievl zei:
Asrock p67 extreme 4

Shogun 2 speelt op ultra op mijn gpu hd6950 aan 45fps ;) maar zijn custom settings die niet hoger kunnen .. als je gewoon ultra aanduid dan draait het op 50-60 fps ;) voor dat.spel is het meer dan genoeg en beeld is spr ( resolutie = 1980x1080

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Thx voor advies :)
Aha wat praktische nummers , ziet er wel goed uit dan :)

Musk

Legacy Member
Zarnikon zei:
Ik zou ook de HD6950 met 1GB kiezen, is wat goedkoper en er is niet echt veel prestatie verschil met de 2GB versie

Dat zou ik net niet doen.


Nu is er inderdaad weinig verschil. Maar die extra GB aan Vram maakt je kaart meer futureproof. Zeker bij hogere resoluties, maar ook bij toekomstige games zal die extra GB mooi meegenomen zijn.


Een 6990 wil je echt niet hebben. Dat ding mag dan wel snel zijn, maar hij is belachelijk duur, luid en warm.

Een voorbeeld van een setup die wel de moeite waard is:


PC case: Coolermaster 690 II Advanced zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
CPU cooling: Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100 AMD/Intel CPU cooler
Motherboard: ASRock P67 B3 Extreme 4 Gen3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Memory 2: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Harddisk 1: Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATA2
Solid State Disk: Crucial RealSSD 64Gb M4 2.5-inch SATA 6GB/s SATA3
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: NEC AD-7260S 24x DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: Corsair TX650 V2 650W voeding
Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL

totaal: €1081.00 Met tweede 6950: totaal: €1320.00


Prijzen van www.jaha.be
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan