Archief - Advies nodig voor gaming laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genkenaar

Legacy Member
Hey, ik ben dus op zoek naar een goede gaming laptop mits ik regelmatig voor een paar maanden naar de VS ga en ik die ook wil gebruiken voor als ik bij mijn kameraad op LANparty ga.

Nu is mijn budget niet zo geweldig hoog (dus Alienware en MSI zal er waarschijnlijk niet inzitten en Alienware is toch overpriced voor wat het is), dus was ik bijvoorbeeld naar de Medion Erazer gaming laptops aan het kijken, hier is een voorbeeld: MEDIONshop België: MEDION® ERAZER® X6819 laptop
Heeft iemand enige ervaring met deze Medion Erazer gaming laptops?
Omdat ze toch echt wel enorm goedkoop zijn in vergelijking met andere merken voor gaming laptops.
Voor mij is het vooral belangrijk dat het beeld van voldoende kwaliteit is en ze ook voldoende gekoeld zijn, zodat die niet beginnen te overheaten en throttlen na een paar uurtjes gamen.

Ook zie ik enorm vaak dat BTO laptops aangeraden worden tegenwoordig, hoe zijn die hun beeldschermen en koeling?
de X•BOOK 15CL46-GTX670 QUAD van BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden! is bijvoorbeeld nog enorm dergelijk geprijsd, maar dan toch nog net iets duurder dan die Medion Erazer als het op specifications aankomt (de Erazer heeft bijvoorbeeld een Blu-ray, meer HDD, etc. en kost daarboven dan ook nog eens minder, ik denk dat ik de winst van de videokaart wel zou kunnen verwaarlozen).

Bij voorbaat dank.

EDIT: Oh, ik heb nu deze ook nog gevonden bij Medion, had ik eerst dus niet gezien: http://www.medion.com/be/nl/electro...R®+X7813+laptop/30012969A1?category=erazer_37.
denken jullie dat de GTX560m voldoende is? Ook met erbij te nemen dat het scherm een 1600x900 resolutie heeft ipv. 1920x1080 (dus zou het minder belastend moeten zijn op de videokaart).

Vic 40+

Legacy Member
Het zijn alle drie goede keuzes denk ik.

Ik zou zelf de laatste nemen vanwege het 17 inch scherm(<-gezien?) en de prijs,maar als je het er voor over hebt is de bto waarschijnlijk de beste keuze vanwege de grafische kaart.(valt eigenlijk wel mee na gekeken te hebben=vergeleken met de gtx570m)
Je zal daar nog wel een os bij moeten kopen of je moet al licentie hebben.

De duurste medion heeft weer het beste van allebei voor zijn prijs.Ik denk de beste prijs/prestatie verhouding van de drie.

Wat die hd's betreft kan het wel zijn dat medion er 5400rpm schijven inzet en bto zet er 7200rpm schijven in.Dit voor als je aan die extra snelheid hecht.

Kijk via de volgende link eens hoe de graka's zich verhouden tot elkaar,
Computer Games on Laptop Graphic Cards - Notebookcheck.net Tech
Zoek ze op en vink ze aan,klik daarna op restrict bovenaan het lijstje en ze staan direct onder elkaar.

Verder ben je niet verplicht om op de full hd res. te spelen,je kan zelf natuurlijk ook een andere res. uitkiezen.Bij een filmpje kijken is het daarentegen weer wel prettig denk ik.

Genkenaar

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Het zijn alle drie goede keuzes denk ik.

Ik zou zelf de laatste nemen vanwege het 17 inch scherm(<-gezien?) en de prijs,maar als je het er voor over hebt is de bto waarschijnlijk de beste keuze vanwege de grafische kaart.(valt eigenlijk wel mee na gekeken te hebben=vergeleken met de gtx570m)
Je zal daar nog wel een os bij moeten kopen of je moet al licentie hebben.

De duurste medion heeft weer het beste van allebei voor zijn prijs.Ik denk de beste prijs/prestatie verhouding van de drie.

Wat die hd's betreft kan het wel zijn dat medion er 5400rpm schijven inzet en bto zet er 7200rpm schijven in.Dit voor als je aan die extra snelheid hecht.

Kijk via de volgende link eens hoe de graka's zich verhouden tot elkaar,
Computer Games on Laptop Graphic Cards - Notebookcheck.net Tech
Zoek ze op en vink ze aan,klik daarna op restrict bovenaan het lijstje en ze staan direct onder elkaar.

Verder ben je niet verplicht om op de full hd res. te spelen,je kan zelf natuurlijk ook een andere res. uitkiezen.Bij een filmpje kijken is het daarentegen weer wel prettig denk ik.

Inderdaad, het feit dat die BTO laptops zonder Windows komen in de basisprijs is natuurlijk wel stom ... als ge er dan een Windows bij neemt schiet die prijs de hoogte in.

Nu heb ik net naar Medion gebeld ivm hun laptops en blijkbaar komen die altijd met een AZERTY toetsenbord in Belgie, wat ook weer minder is, ik zou een QWERTY toetsenbord verkiezen.

Maar ik ben toch aan het denken van die Medion Erazer te nemen van 1149 euro, dan heb ik Full HD resolutie en een dergelijke videokaart.

Maar toch zou het helpen moest hier iemand zitten die persoonlijke ervaring heeft met die Medion Erazer laptops, om echt te kunnen horen van iemand of die wel een degelijk beeldscherm en goede koeling hebben.
Ik heb wat op Youtube gezocht, maar ik word er niet echt wijzer op.

Merci Vic!

Vic 40+

Legacy Member
Graag gedaan.:)

Je kan ook bestellen via medion.nl.Je zou alleen even moeten kijken daar of ze dezelfde aanbieden.Als ik het goed heb de volgende,
Medion Erazer X6819 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Edit:

Ik zat nog te kijken en als je toch 1250 euro uit wilt geven aan een laptop is de volgende ook wel een mooie,
http://tweakers.net/pricewatch/306477/medion-erazer-x7815.html#tab:info

Een extra harde schijf (totaal 1,5 gb),extra geheugen=16gb (hoef je nooit meer te upgraden),extra groot scherm=17 inch (moet je wel willen).Je kan eens het productreview lezen als het je aanstaat.

Vic 40+

Legacy Member
Dan had die edit ook weinig zin of die moet ook via medion.be te vinden zijn.

Zijn er geen mensen die je in Nederland kent? (collega's/vrienden)
Genk licht toch niet zo ver van de grens.

Genkenaar

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Dan had die edit ook weinig zin of die moet ook via medion.be te vinden zijn.

Zijn er geen mensen die je in Nederland kent? (collega's/vrienden)
Genk licht toch niet zo ver van de grens.
Die is inderdaad ook op medion.be, ik heb die daar ook al gezien.
http://www.medion.com/be/nl/electro...art_&utm_term=30013688A1&utm_campaign=Rondell
Die heeft wel meer HDD op de Belgische website blijkbaar.

En nee, ik ken niemand in Nederland, maar om eerlijk te zijn maakt dat toetsenbord niet zo heel veel uit, het is vooral omdat het makkelijker werkt met mijn Razer Naga als het QWERTY is.

EDIT: Ik heb trouwens ergens een goede review gevonden van die Medion Erazer laptops en volgens die persoon zijn die bijna van dezelfde kwaliteit als MSI gaming laptops, ze zouden blijkbaar dezelfde barebone gebruiken en volgens de reviewer zou de GPU maar op 60 graden lopen als hij de ventilatie op 100% zet tijdens het gamen, wat wel enorm koel is voor een laptop tijdens het gamen.
Dus ik ben nu al bijna 100% zeker dat ik toch voor een Medion Erazer ga gaan, gezien de prijs/kwaliteit.

EDIT2: uiteindelijk dan toch de http://www.medion.com/be/nl/electro...art_&utm_term=30013705A1&utm_campaign=Rondell besteld, zal in dit topic mijn ondervindingen er van posten wanneer ik het binnen heb!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan