Archief - Advies & Meningen over deze PC setup !?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Duofilm

Legacy Member
Hallo,

Graat wat meningen over deze computer setup. >> Setup <<

Ik overweeg eventueel die "Corsair Hydro Series H100 Extreme Performance Liquid CPU" Aan te kopen i.p.v de lucht cooler. Is ook perfect plaats voor i de case.
Maar maak me een beetje zorgen over het geluid.

Alvast bedankt iedereen !

Groeten Duo

BestGamer

Legacy Member
Een andere ssd de crucial m4 128 gb. En een goedkoper moederbord.

phate_13

Legacy Member
Als je kunt : Wacht tot het einde van de maand voor iets snellere en zuinigere CPU's voor dezelfde prijs. (Ivy Bridge.)

Alsook : Waarom zo'n belachelijk zware voeding? Als je ooit van plan bent om 3 grafische kaarten te steken zul je nog meer moeten investeren in het moederbord...

Duofilm

Legacy Member
BestGamer zei:
Een andere ssd de crucial m4 128 gb. En een goedkoper moederbord.
Zou je me ook kunnen vertellen waarom juist ^^ ? thanks !


phate_13 zei:
Als je kunt : Wacht tot het einde van de maand voor iets snellere en zuinigere CPU's voor dezelfde prijs. (Ivy Bridge.)

Alsook : Waarom zo'n belachelijk zware voeding? Als je ooit van plan bent om 3 grafische kaarten te steken zul je nog meer moeten investeren in het moederbord...

:'( vorige maand :p vertelde me iemand hetzelfde maar dan over de Beeldkaart, Stel nu dat ik wacht, dan kan er weer iets nieuw zijn ? Of is dit echt wel de moeite om op te wachten ?.
Voeding is omdat ik van plan ben na een tijdje dan een tweede 680 erbij te steken. Te veel van het goede ?

phate_13

Legacy Member
De release date zou vervroegd zijn naar 23 april van 28 april, het zijn toch een paar fijne extra's. Zeker voor zo'n high-end systeem, een HD7870 en GTX680 zijn zowat de eerste kaarten die niet volledig toekomen met een PCI-e 2.0 8x slot, wat dus voor een bottleneck zal zorgen bij een SLI opstelling, wat je toch 5 à 10% van de prestaties kan kosten. Met PCI-e 3.0 sloten, met hun dubbel zo grote bandbreedte zul je dat niet hebben. Dat is echter enkel zo bij Ivy Bridge mogelijk. En daarnaast heb je natuurlijk ook nog het voordeel van de iets snellere en zuinigere processor.

Een systeem met 2 GTX680's (zonder overclocken en exotische dingen) zou gemakkelijk moeten toekomen met 650Watt. Dus zelfs met toch overclocken, extra marge voorzien, 8 harde schijven en 12 fans, ... zou je nog altijd zeker moeten toekomen met bv. 800Watt. Goed dat je investeert in de voeding en dadelijk ook iets kwalitatiefs neemt, maar zoveel is echt niet nodig. :)

Duofilm

Legacy Member
Ok eum, ik kan even niet goed volgen, mijn moederbord heeft toch die PCI-e 3.0 sloten ? Of bedoel je dat de PCI-e 3.0 sloten niet operationeel zullen werken tenzij die Ivy Bridge in steekt i.p.v. de proccesor die ik momenteel heb staan ?

Op vlak van voeding ga ik dan toch een trapje lager gaan zoeken.

phate_13

Legacy Member
Je moederbord ondersteunt dat misschien, maar zonder Ivy Bridge processor (waar de controller hiervoor zit ingebakken) zal het inderdaad gewoon PCI-e 2.0 snelheid zijn. Dus correct gededuceerd van jouw!

Duofilm

Legacy Member
Ok enorm bedankt ! zal nog even langer op mijn tanden bijten dan... :(
Nog 1 vraagje, Zal de socket van die Ivy Bridge dezelfde zijn als de huidige ? Of zal ik zoizo om die processor the kunnen draaien een ander moederbord nodig hebben ?

Voor de rest ziet alles er dan in orde uit ? Ik blijf namelijk maar twijfelen tussen die H100 Hydro en die lucht cooler....

phate_13

Legacy Member
Socket blijft behouden.

Luchtkoeling is qua prijs/prestaties beter. De H100 is relatief duur voor de geleverde prestaties.

Duofilm

Legacy Member
Ok ! Enorm bedankt voor de info ! Zal er zeker en vast rekening mee houden !

verreckie

Legacy Member
Indien je de mugen 2 kiest als cooler, neem dan zeker ander geheugen (ofwel low profile).
Die heatsinks zullen in de weg zitten voor je cooler.

fortuneke

Legacy Member
mugen 2 , thermalright silver arrow , noctua NH-D14 allemaal goedkoper dan die H100 (die een stofzuiger geluid is op volle toeren )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan