Archief - Advies ivm nieuwe pc (1500euro)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Caelistus

Legacy Member
Ik ben een poging aan het doen om een pc samen te stellen, maar de pc builder van deze site geeft telkens conflicten als ik een geheugenmodule wil kiezen.
Kan iemand mij raad geven om dit op te lossen, ook kritiek op de rest van de samenstelling is welkom. Er zou ook een externe dvd bijkomen

ALTERNATE - BUILDERS

Grafische kaarten nVidia PCIe
MSI N680GTX-PM2D2GD5/OC

NVIDIA GeForce GTX 680, 2048 MB, 256 Bit, PCIe x16 v3.0 1€ 529,-*€ 529,-*

Software System Builder Besturingssystemen
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
Windows, UK, 1 licentie, DVD-ROM 1€ 99,90*€ 99,90*

CPUs Socket 1155
Intel® Core™; i5-2500K
4x 3300 MHz, 4x 256 kB, 6144 kB, Sandy Bridge 1€ 199,90*€ 199,90*

• Boxed Koeler (ATX Layout, PWM) 1
Voedingen

OCZ ModXStream Pro 600W
600 Watt, ATX12V 2.2, ATX 2.03, EPS, 6 x, 4 x 1€ 69,90*€ 69,90*

Behuizingen Big Tower
Aerocool XPredator Black Edition
6x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, ATX, Flex ATX, µATX, E-ATX, XL-ATX 1€ 119,90*€ 119,90*

Solid State Disk 2,5 inch SATA
Crucial CT128M4SSD2

128 GB, 500 / 175 MB/s, € 1,09* 1€ 139,90*€ 139,90*

Moederborden Socket 1155
ASRock Z77 Extreme4
Intel® Z77 Express, ATX, 2x PCIe x16, SLI, CrossFire, 1155 1€ 139,90*€ 139,90*

Harddisks 3,5 inch SATA
Seagate ST2000DM001
2.000 GB, 8,5 / 64 / 7200, € 0,06*, Serial ATA/600 1€ 119,90*€ 119,90*

Subtotaal:€ 1.418,30*

mvg Caelistus

dimio111

Legacy Member
Het enige wat ik kan zien is de cpu die je gekozen hebt.
Probeer mss even alle onderdelen los te posten hier?

Ik kan je al een tip geven over de cpu, wacht op de ivy bridges.
Deze zijn binnen een week beschikbaar.
En ze zijn 7% sneller per clocktik! merk je bijna niet maarjah ;p
ze zijn wel zuiniger enz, dit merk je vast wel.

Caelistus

Legacy Member
ik heb mijn post gewijzigd en de lijst van de specs gegeven ipv de link

Ivy lijkt wel interessant, maar ik ben een beetje ongeduldig :p. Ik zal er nog eens over nadenken.

mvg Caelistus

dimio111

Legacy Member
Het is normaal niet lang meer eer die processors uit komen.
Op salland.eu kan je ze zelfs al bestellen.
Voor de rest kan ik je enkel mee geven dat ik vorige week net dezelfde case ben gaan afhalen maar evil green.
Zorg dat je plek hebt want die case is echt big XD maar zalig :-)
Koop er wat extra 140mm fans bij om er wat luchtverplaatsing in te krijgen.
En standaard koeler op je cpu? je gaat niet overclocken neem ik aan?

Ook is er net een andere msi kaart uitgekomen met de gtx 680 chip
http://be.hardware.info/nieuws/27161/msi-lanceert-gtx-680-twin-frozr-iii-oc
Die wordt ook binnekort verkrijgbaar.
Mocht je toch ergens geduld vinden XD

Caelistus

Legacy Member
ok bedankt allen, misschien toch maar wachten.

Ik ken niet zoveel van overclocken, dus was ik niet direct van plan. Misschien als de behoefte er ooit is.

Dus ook extra koeling? Voor een stillere fan wil ik trouwens wel extra betalen.

Maar hoe zit dat nu met dat geheugen? Ik krijg op die pc builder van alternate.be altijd een conflict als ik een geheugenmodule wil bijsteken in dat moederbord. Is dat een fout op die website?

Vic 40+

Legacy Member
Mijn vader heeft een i5 2320 in zijn pc zitten en die koeler hoor je bij normaal gebruik toch niet hoor.

Wil je toch wat stillers kijk dan eens naar een gelid tranquillo rev2 of de koelers van thermalright,b.v. de hr-02 macho of de true spirit.

Die alternate builder werkt idd niet denderend dus zoek gewoon zelf onderdelen bij elkaar.;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan