Archief - Advies Hoofdtelefoon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Een SRH440 is inderdaad één van de beste keuzes als je een betrekkelijk neutraal geluid (met goed detail) wilt voor draagbaar gebruik (on-the-road) met deftige isolatie <100&#8364; (alsook: Creative Aurvana Live!, maar die isoleert minder en plooit niet op). Hij zou relatief comfortabel moeten zijn, ik heb enkel de 840 (even groot, maar misschien wel betere kussentjes) 5 minuten op mijn hoofd gehad en die zat wel zeer goed voor mij, maar je zou eens wat reviews moeten lezen om te weten of de 440 als comfortabel ervaren wordt (of er zullen hier wel mensen zijn die hem hebben ook).

Als het voor thuisgebruik is (dat vermeld je niet en is samen met het budget en de muzieksmaak/gewenste soundsignature toch wel nogal cruciaal om te weten ;)) zou ik wel veeleer een open headphone overwegen (meeste mensen verkiezen dat geluid en het is meestal comfortabeler (geen zweet, geen klem)).

mathisse

Legacy Member
Ok al bedankt van de info.

Hij zou voor thuisgebruik dienen , niet voor te fietsen , lopen ... Wel ook voor op vakantie in de auto ma vooral gwn voor thuis naar de ipod te luisteren ;)

Ik heb een aantal reviews opgezocht maar de ene site zegt comfortabel en de andere weer niet :oink:

mdgf

Legacy Member
Dus je luistert thuis met een mp3speler en niet met de pc?
Voor pc zou ik sowieso iets als een Sennheiser HD558 aanraden (wederom: afhankelijk van de muziek kunnen er interessantere keuzes zijn), maar ik heb zijn voorganger, de 555, en mijn 2 mp3-spelers hebben die allebei niet graag (detail zit wel goed, maar bass is totaal foetsjie en het klinkt zeer eentonig imo).

De Creative Aurvana Live! is dan waarschijnlijk een veiligere keuze enkel op een mp3speler gericht.

mdgf

Legacy Member
Mjah duur is sowieso relatief, ik vind mijn HD555 de beste 100&#8364; die ik ooit gespendeerd heb en ik zou niet meer kunnen zonder. Het is natuurlijk een vicieuze cirkel, want wanneer die kapot gaat vervang ik hem sowieso door een exemplaar richting 250-400&#8364; + een DAC/AMP van ~150&#8364; of meer, once you go there, there's no way back.

Nu, de CAL! is in elk geval een stuk goedkoper dan de SRH440 (~50&#8364;) en dan allround eerder te verkiezen voor jouw doel.

Er zullen zeker nog goede opties zijn, maar open (alhoewel de cal en srh440 closed zijn) <100&#8364; schiet er me niet veel binnen met uitzondering van ultraportables a la portapro of px100. Of je kunt misschien ook eens kijken naar een Superlux HD668B.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan