-spyrock-
Legacy Member
Ik ben een PC aan het samenstellen voor een vriend, zijn budget is 800€.
Ik vind het niet zo gemakkelijk een goede pc samen te stellen voor die prijs dus heb even jullie meningen/advies/opmerkingen nodig...
De pc is niet bedoeld voor games, maar wel voor ingenieurs programma's zoals inventor, autocad e.d. dus gewoon een deftige 128mb graka zeker.
Dus hij moet toch redelijk snel kunnen werken met wat zware programma's en deftig films kunnen bekijken offcourse.
PC wordt besteld bij Tones.be, dit is wat ik heb samengesteld:
AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR €309,90
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM €105,00
CORSAIR 1024MB PC3200 VALUESELECT €92,00
MSI NX6600GT-TD128E LITE 128MB PCI-EXPRESS GEFORCE 6600 GT €149,90
AOPEN QF50C SILVER CASE AIRGUIDE 1.1 €51,00
MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939 €94,00
NEC DVD BLACK DV5800 €22,50
NEC 4570 16X ZWART DVD-RW €44,50
Dit komt op 868.80€, kheb het liever niet over de 800€.
Suggesties, verbeteringen???
Ik vind het niet zo gemakkelijk een goede pc samen te stellen voor die prijs dus heb even jullie meningen/advies/opmerkingen nodig...
De pc is niet bedoeld voor games, maar wel voor ingenieurs programma's zoals inventor, autocad e.d. dus gewoon een deftige 128mb graka zeker.
Dus hij moet toch redelijk snel kunnen werken met wat zware programma's en deftig films kunnen bekijken offcourse.
PC wordt besteld bij Tones.be, dit is wat ik heb samengesteld:
AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR €309,90
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM €105,00
CORSAIR 1024MB PC3200 VALUESELECT €92,00
MSI NX6600GT-TD128E LITE 128MB PCI-EXPRESS GEFORCE 6600 GT €149,90
AOPEN QF50C SILVER CASE AIRGUIDE 1.1 €51,00
MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939 €94,00
NEC DVD BLACK DV5800 €22,50
NEC 4570 16X ZWART DVD-RW €44,50
Dit komt op 868.80€, kheb het liever niet over de 800€.
Suggesties, verbeteringen???
, en nog ne goedkope ook, dus keep clear... Verder kunde idd wat besparen op uw graka, een 6600 of een x1300pro zijn stukken goedkoper en meer dan genoeg voor 3d applicaties, een 6200 = crappy stuff, niet aan te raden (ge kunt zowel een geïntegreerde chipset gebruiken dan).
en gebruik bijna dagelijks AutoCad, vnl om in 3D te tekenen. En ik heb nog nooit problemen ondervonden. Mss is je processor niet krachtig genoeg?