Archief - Advies budget PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-spyrock-

Legacy Member
Ik ben een PC aan het samenstellen voor een vriend, zijn budget is 800€.

Ik vind het niet zo gemakkelijk een goede pc samen te stellen voor die prijs dus heb even jullie meningen/advies/opmerkingen nodig...

De pc is niet bedoeld voor games, maar wel voor ingenieurs programma's zoals inventor, autocad e.d. dus gewoon een deftige 128mb graka zeker.
Dus hij moet toch redelijk snel kunnen werken met wat zware programma's en deftig films kunnen bekijken offcourse.

PC wordt besteld bij Tones.be, dit is wat ik heb samengesteld:

AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR €309,90

WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM €105,00

CORSAIR 1024MB PC3200 VALUESELECT €92,00

MSI NX6600GT-TD128E LITE 128MB PCI-EXPRESS GEFORCE 6600 GT €149,90

AOPEN QF50C SILVER CASE AIRGUIDE 1.1 €51,00

MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939 €94,00

NEC DVD BLACK DV5800 €22,50

NEC 4570 16X ZWART DVD-RW €44,50


Dit komt op 868.80€, kheb het liever niet over de 800€.


Suggesties, verbeteringen???

DPL

Legacy Member
alsem die 16Mb cache ni nodig heeft (wa ge eiglijk toch ni merkt tov 8Mb) kunt ge nog e beke bespare op HDD...

Davion

Legacy Member
- Laat die apparte DVD lezer vallen, en die schrijver zou ik veranderen in een BenQ DW-1650.

Voor de rest ziet dat er goed uit.

-spyrock-

Legacy Member
Die HD van 8Mb is 4€ duurder, niet goedkoper.

Een 2e dvd/cd lezer is altijd handig vind ik.

lampke

Legacy Member
Ik denk dat je naar een zwakkere graka kunt gaan een gewone 6600 of 6200.
Want een 6600gt is al een midrange gamers kaart.
De cpu is ook krachtig maar de goedkoopste dual core.

PineMangoes

Legacy Member
Yankee zei:
Van AMD dan. Intel heeft de P-D 805 voor kleine 150€.

Ja, maar 't is een Intel :crazy: , en nog ne goedkope ook, dus keep clear... Verder kunde idd wat besparen op uw graka, een 6600 of een x1300pro zijn stukken goedkoper en meer dan genoeg voor 3d applicaties, een 6200 = crappy stuff, niet aan te raden (ge kunt zowel een geïntegreerde chipset gebruiken dan).

boostah

Legacy Member
denk wel dat jullie inventor en autocad enzo onderschatten, deze programma's hebben echt wel een beetje deftige grafische kaart nodig, vooral als je gaat beginnen met 3d omzetten enzo (dan heb je zelfs een heel goeie nodig eigenlijk voor iets complex)

+ allezins geen 6200 met turbocache nmene, inventor en andere tekenprogramma's houden van ram, veel ram, hou daar rekening mee

(bv autocad op 512mb gaat goed, zolang je het 2d houd, eenmaal 3d gaat ie swappen, kheb zelfs problemen om een samengestelde tekening omtezetten met 1gb)

pussylord

Legacy Member
boostah zei:
denk wel dat jullie inventor en autocad enzo onderschatten, deze programma's hebben echt wel een beetje deftige grafische kaart nodig, vooral als je gaat beginnen met 3d omzetten enzo (dan heb je zelfs een heel goeie nodig eigenlijk voor iets complex)

+ allezins geen 6200 met turbocache nmene, inventor en andere tekenprogramma's houden van ram, veel ram, hou daar rekening mee

(bv autocad op 512mb gaat goed, zolang je het 2d houd, eenmaal 3d gaat ie swappen, kheb zelfs problemen om een samengestelde tekening omtezetten met 1gb)

Heuh? Ik heb eveneens 1gig ram zitten en een Nvidia FX5200:cry: en gebruik bijna dagelijks AutoCad, vnl om in 3D te tekenen. En ik heb nog nooit problemen ondervonden. Mss is je processor niet krachtig genoeg?

boostah

Legacy Member
ram zit hier vol en hij begint te swappen, maar dat is vooral als je van verschillende aanzichten een 3d tekening wilt renderen, kan soms effe duren, en een kleine upgrade van de grafische kaart hielp toch wel, maar direct 3d tekenen ging hier ook altijd goed
tis maar wat je juist doet met je autocad volgens mij

maar de ts zijn systeem lijkt me wel goed, de proc is inderdaad het halve werk bij deze programma's
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan