Archief - Acer TFT of beter ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jense777

Legacy Member
Indien je budget het toelaat: ik heb hier en op andere fora nog niets dan lof gehoord over het Samsung BF930 19'' TFT scherm. Te vinden voor +/- 360 EUR.

Voor wat ga je het gebruiken? Wat is je budget? ...

sneax

Legacy Member
Ik heb thuis ne c't liggen waar ze verschillende tft's testen speciaal om te gamen. Er zit echt geen lijn in. Sommige tft's van onbekende merken zijn zeer goed (sommige zeer slecht) en dit is hetzelfde bij bekendere merken. Ik zal als ik thuis kom (morgenmiddag) nekeer checken welke ze aanraden, als ge zo lang kunt wachten :p

In elk geval raadt ik om te gamen op niveau nog altijd een crt aan, aangezien een tft gewoon niet snel genoeg is én het maar één resolutie deftig ondersteund. Wilt ge bv. CSS in 800*600 spelen om performance en aim redenen en far cry in 1280*1024 dan gaat dit al niet meer goed met een tft ...

the_dr@gon

Legacy Member
sneax zei:
Ik heb thuis ne c't liggen waar ze verschillende tft's testen speciaal om te gamen. Er zit echt geen lijn in. Sommige tft's van onbekende merken zijn zeer goed (sommige zeer slecht) en dit is hetzelfde bij bekendere merken. Ik zal als ik thuis kom (morgenmiddag) nekeer checken welke ze aanraden, als ge zo lang kunt wachten :p

In elk geval raadt ik om te gamen op niveau nog altijd een crt aan, aangezien een tft gewoon niet snel genoeg is én het maar één resolutie deftig ondersteund. Wilt ge bv. CSS in 800*600 spelen om performance en aim redenen en far cry in 1280*1024 dan gaat dit al niet meer goed met een tft ...

die resolutie maakt niet uit hoor(denk ik) want ik speel alle games op 1024x768

sneax

Legacy Member
Tracylover zei:
die resolutie maakt niet uit hoor(denk ik) want ik speel alle games op 1024x768

Dus moet ge oftewel een TFT kopen met native 1024*768 maar dat gaat een kleine TFT zijn oftewel gaat ge een 1280*1024TFT moeten laten draaien op 1024*768 wat écht VEEL minder mooi is.

De vraag is eigenlijk: zijt ge nen échte gamer of niet? Speelt ge online? Zit ge in ne clan? Als ge aant gamen zijt en ge voelt dat ge niet tot u vol potentieel kunt komen omdat er iets scheelt aan u scherm/keyboard of het 'voelt' gewoon niet goed, krijgt ge dan het schijt? Zo ja, dan moet ge echt oppassen welke tft ge koopt en anders voor ne crt gaan.

Echt ze ik voel da verschrikkelijk, maar ik game dan ook véél altijd dezelfde game en ik weet hoe 'direct' het moet voelen (wat ik verscchrikkelijk mis bij een tft). Far Cry, DOomIII etc... speel ik veel liever op een TFT (mooiere levendigere kleuren én scherper) maar als ik dan bv CSS speel of SoF2 vroeger grijp ik atlijd direct terug naarmijn crt.

the_dr@gon

Legacy Member
ik speel af en toe eens op BF2, AOE3, FS2004 (1 uurtje per dag ofzo) en kspeel soms es online en niet in een clan ;)

the_dr@gon

Legacy Member
kheb hier nu 2 TFT's gevonden voor een degelijke prijs
maar er verschillen 2 dingen
TFT1 contrast 500:1 en 8ms
TFT2 Contrast 600:1 en 12ms

welke zou nu het best zijn ?

RealFlub

Legacy Member
kun je niet echt zeggen.
maar als ik enkel dit zou weten, zou ik voor TFT2 gaan.

maar je weet niet of je Ghosting hebt.
en vanaf 16ms en lager zie je niet echt meer het verschil ;)

the_brainiac

Legacy Member
Acer AL1751AS,is schitterend scherm :) kost mij zo'n 300€,8Ms en ongeloofelijke brightness :)

sneax

Legacy Member
Tracylover zei:
ik speel af en toe eens op BF2, AOE3, FS2004 (1 uurtje per dag ofzo) en kspeel soms es online en niet in een clan ;)

Ah dan is het ni zo belangrijk. Moest ik u zijn en kzou moeten kiezen - zou ik voor tft2 gaan. Vergeet ook niet eens de breedbeeld tft's te checken. Mijn pa heeft zo ene (digitaal breedbeeld tft) en écht om games te spelen sp enzo is breedbeeld gewoon fantastisch!

RealFlub

Legacy Member
u spel moet da ondersteunen eh, ander heb je nix aan da breedbeeld ;)

maar kheb ook vraagje: wat is nu het goedkoopste, maar goede TFT-scherm (17")
kbedoel van degelijke kwaliteit ;)

the_dr@gon

Legacy Member
sneax zei:
Ah dan is het ni zo belangrijk. Moest ik u zijn en kzou moeten kiezen - zou ik voor tft2 gaan. Vergeet ook niet eens de breedbeeld tft's te checken. Mijn pa heeft zo ene (digitaal breedbeeld tft) en écht om games te spelen sp enzo is breedbeeld gewoon fantastisch!

:p kheb hier niet echt de plaats om een Breedbeeld TFT te zetten
dei TFT2 is van het merk samsung, is dit een goed merk kwa schermen ?

Burgun

Legacy Member
samsung is een van de drie spelers ter wereld die tft's in bulk maken. naast au optronics en philips lg.
tzelfde als vragen of toyota deftige ottos maakt :sop:

Deguchi

Legacy Member
Burgun zei:
samsung is een van de drie spelers ter wereld die tft's in bulk maken. naast au optronics en philips lg.
tzelfde als vragen of toyota deftige ottos maakt :sop:

Mensen die nog nooit een auto gekocht hebben kennen ook het verschil niet tussen een toyota en een mitsubishi als men afgaat op de folderkes he ;)

Trouwens, het feit dat ge 1 vd grote spelers zijt wil niet zeggen dat de schermen van de kleine spelers daarom slecht zijn.

Mich

Legacy Member
Als het puur om te gamen is, en je budget ligt tussen de 250-300€, dan kan ik ten zeerste de samsung syncmaster 730bf (17") aanraden:

- type: overdrive TN paneel
- native resolutie: 1280*1024
- contrast: 600:1
- helderheid: 300 cd/m²
- reactiesnelheid: 4ms + overdrive
- aansluitingen: agp en dvi
- kostprijs: +-280€
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan