Archief - Acer of Packard Bell laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wazof

Legacy Member
Hallo,

ik ben van plan om mij binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen. Nu twijfel ik tusse twee modellen. Enerzijds een Acer (Acer Aspire 5672) en een Packard Bell (EasyNote V7800).

Beiden hebben Centrino Duo Core T2300 (2*1.66 Ghz.), 1024 Mb. Ram, 80 Giga HardDisk, 15.4 Inch scherm, Wi-Fi en Bleutooth ...

Het enigste verschil is de grafische kaart. De Packard Bell heeft een ATI Mobility Radeon X1600 256Mb., PCI Express x16; en de Acer heeft een X1400, 128 Mb. (512 hypermemory).

Biede notebooks kosten 1399 euro. De Packard Bell heeft 2 jaar garantie, maar de Acer slechts 1 jaar. Maar dit is geen probleem, want ik kan er gratis 2 jaar van maken.

Welke zou ik nemen? Het belangrijkste is de batterij, maar hier heb ik geen info over. Dus ik weet niet welkeen beter is qua autonomie ...

Davion

Legacy Member
De PackardBell zijn graka is sterker, de autonomie gaat van beiden hetzelfde zijn, 2-3uur +/-.

Stre@mus

Legacy Member
Wazof zei:
... De Packard Bell heeft 2 jaar garantie, maar de Acer slechts 1 jaar. Maar dit is geen probleem, want ik kan er gratis 2 jaar van maken.
Dit is natuurlijk off-topic, maar wel interessant om te weten: Volgens de Europese wetgeving moet er op elk verkocht product een minimum van 2 jaar garantie verstrekt worden. Dus overal waar ze 1 jaar garantie schrijven heb je toch recht op je 2 jaar. Normaal gezien gaan ze daar ook geen problemen van maken als je na bvb 1,5jaar toch in de problemen komt.

Puur naar de specificaties gekeken zou ik voor de packard bell kiezen... Ondanks de toch wel gebruikelijke spotnaam 'Packard Hell'.

Wazof

Legacy Member
Davion zei:
De PackardBell zijn graka is sterker, de autonomie gaat van beiden hetzelfde zijn, 2-3uur +/-.

Hoe weet je dit van de autonomie. Is toch verschillend met een andere accu? Als de ene meer cells heeft dan de andere ...

[TFT]Poky

Legacy Member
komt ge met een dell 6400 niet goedkoper uit?
tis maar een voorstel hé :) vooral met die acties van gratis verdubbeling geheugen en gratis transport kosten.

In de week had ik mij een 6400 met zelfde specs behalve graka samengesteld voor 921 €

Kheb het nog is uitgerekend volgens uw specs : http://ecomm.euro.dell.com/dellstore/basket.aspx?c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs&itemtype=CFG&~tab=1

Met gratis 2.1 geluidsysteem, gratis levering en gratis verdubbeling van het geheugen en ik heb de 9 cell batterij genomen

Dit alles kwam op een € 1.063,55

Mvg

Wazof

Legacy Member
@Poky: ik had al eens gekeken vij Dell, maar het probleem is er dat ik het zo een 'lompe bakken' vind. Er zijn wel iets plattere ook, maar de prijs ligt er ook een stuk hoger van ... Toch bedankt voor eens na te checken!

Wazof

Legacy Member
Ik heb dat model nog eens bekeken, en volgens wat er staat is hij nog niet al te dik (nl. 3.7 cm). Zouden van dit model ergens foto's te vinden zijn, ofzo? Want in winkels kan je namelijk geen Dell's vinden.

[TFT]Poky

Legacy Member
op site kunt ge denk ik een 3d beeld zien

edit ik denk dat het dezelfde behuizing is als de vroegere dell 6000 hier bestaan meer foto's van. Ik ben wel niet zeker misschien kan iemand anders het hier bevestigen

Wazof

Legacy Member
Ik heb nog een ander model van Acer gevonden, met de volgende grafische kaart: NVIDIA® GeForce® Go 7600 with up to 256 MB of external GDDR2 VRAM .
Is deze beter dan een Ati X1400? Want ik weet niet zeker of dit 256 Mb. dedicated is of shared?

Stre@mus

Legacy Member
Dat zal wss nog wel een stuk beter zijn dan de X1400. Er staat 256Mb of external GDDRII RAM, dus dat is dedicated.

Wazof

Legacy Member
Ik heb ergens anders gehoord dat extern geheugen minder goed presteert dan geheugen dicht bij de videoprocessor.

Davion

Legacy Member
Dat klopt. External word mee bedoelt: Er word van het gewone RAM geheugen gepakt, andere RAM zit bij de grafische chip en is een pak rapper.

Maar normaal is een 7600GT >> X1400

NoRP

Legacy Member
Mijn broer heeft een Acer en die geven kwaliteit service, zijn adapter was na 2 maand stuk, hij kreeg zonder verdere uitleg meteen een nieuwe mee.

Wazof

Legacy Member
-dawnz- zei:
normaal de Go 7600 > X1600

Dit zou me verwonderen, de X1600 is toch één van de beste kaarten? Die 256 Mb. is toch niet videogeheugen allemaal, want er staat external ... ? Iemand die duidelijkheid kan geven?

Davion

Legacy Member
Tis X1400, maar hij is ook beter dan een X1600, X1600 is eigenlijk de eerste kaart die op iets begint te trekken, X1800/X1900 zijn de high end kaarten.

Wazof

Legacy Member
Een X1800/X1900 wordt toch niet in laptops geplaatst dacht ik? Maar die GeForce Go 7600 is dus zeker geen slechte keus ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan