Archief - Aankooptips LED 22" scherm (prijsklasse +- 250€)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psyt3k

Legacy Member
Kheb hier al de search functie gebruikt en via google gezocht, maar er staat nergens een deftige handleiding over waar je moet op letten bij de aankoop van een LED scherm, 22" of iets meer, vooral om te gamen. Rond de 250€

(dit is denk ik waar iedere gamer naar op zoek is)

- Grootte: Hangt af van je voorkeur en kijkafstand. Maar is bvb een 22" meer compatibel met bepaalde resoluties dan een 24" of maakt dat niet uit?
- Resolutie: Vanaf 1920 x 1080 heb je full hd. Is dit haalbaar binnen die prijsklasse, en is dit echt een must?
- Reactiesnelheid: Best zo laag mogelijk. Vanaf 5ms zit je safe?
- Contrast ratio: 5 000 000 : 1 zie je vaak binnen die prijsklasse, of kan dit beter?
- Panelen: Wat is IPS, PVA, TN ? Wat heb je zeker nodig om deftig te kunnen gamen? (IPS is naart schijnt het beste, maar kan dit binnen deze prijsklasse?)
- Aansluitingen: HDMI zeker nodig
- Helderheid: Vanaf hoeveel zit je safe? 250cd/m2 ?



Het ideale zou zijn moest er zo'n handleiding zijn waarbij je per item ziet wat low - medium - high end is. Bvb:
- Contrast ratio: 4 000 000 : 1 (100€) 5 000 000 : 1 (200€) 6 000 000 : 1 (300€) Ik zeg maar iets...

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een Samsung 22" omda ik zoveel goeds hoor over die schermen de laatste tijd, maar kweet niet de welke ik best koop...

LT22a300ew/en €229
LE22d450g1wxxn €279
UE22d5003bwxxn €299

Psyt3k

Legacy Member
remongske zei:
Zelf weet ik er nu ook niet zoveel van, maar volgens mij is dit hier wel een goed scherm, ook gevonden via dit forum hier hoor :-)

Dell UltraSharp U2312HM - 58,42cm(23'')/ 2Mio.:1/300 cd/m²/8ms - Dell *| redcoon België

Tis IPS, full HD, 'maar' 190 euro, en 23".

Volgens mij een mooi schermpje om te gamen/films.

Kenners: spreek me gerust tegen, want kben zelf op zoek naar een goed scherm :)

Yup, kheb gemerkt dat iedereen die hier wel aanraadt.

Die heeft wel "maar" 8ms ipv 5ms en een contrastratio van 2 000 000 : 1
of maakt da minder uit?

FEW

Legacy Member
Psyt3k zei:
Yup, kheb gemerkt dat iedereen die hier wel aanraadt.

Die heeft wel "maar" 8ms ipv 5ms en een contrastratio van 2 000 000 : 1
of maakt da minder uit?
Alles onder de 16ms is in principe goed, lager merkt je toch niet. 5ms of 8ms maakt dus al helemaal niet uit. + Het is een IPS paneel, veel beter dan TN (die wel vaak een lagere latency hebben, maar dat maakt onder de grens van 16ms niets meer uit zoals ik al zei).

En dat is de dynamische contrast verhouding waar je het over hebt, met andere woorden marketingbullshit (net als die latency of megapixels van een fototoestel bijvoorbeeld). Je moet naar naar de effectieve contrastratio kijken, wat in het geval van die Dell 1000:1 is. Dat is vrij standaard, niet echt goed, ook zeker niet slecht.


Edit:
Moraal van het verhaal: Die Dell monitor is goed, zeker voor die prijs.

remongske

Legacy Member
FEW zei:
Alles onder de 16ms is in principe goed, lager merkt je toch niet. 5ms of 8ms maakt dus al helemaal niet uit. + Het is een IPS paneel, veel beter dan TN (die wel vaak een lagere latency hebben, maar dat maakt onder de grens van 16ms niets meer uit zoals ik al zei).

En dat is de dynamische contrast verhouding waar je het over hebt, met andere woorden marketingbullshit (net als die latency of megapixels van een fototoestel bijvoorbeeld). Je moet naar naar de effectieve contrastratio kijken, wat in het geval van die Dell 1000:1 is. Dat is vrij standaard, niet echt goed, ook zeker niet slecht.


Edit:
Moraal van het verhaal: Die Dell monitor is goed, zeker voor die prijs.

Ik ga er dan wss eentje bestellen :)

Twinturbo

Legacy Member
Heb de voorloper, de dell U2311H, en geen enkele last van lage inputlag of dergelijke. Zeker aan te raden.

VinhoSantos

Legacy Member
Die Dell UltraSharp heeft geen HDMI poort volgens de website van Redcoon en de Psyt3k had dit als één van zijn vereisten.
Of zie ik dat nu verkeerd? :)

Psyt3k

Legacy Member
VinhoSantos zei:
Die Dell UltraSharp heeft geen HDMI poort volgens de website van Redcoon en de Psyt3k had dit als één van zijn vereisten.
Of zie ik dat nu verkeerd? :)

Heb je geen HDMI - aansluiting nodig voor full hd? Ik dacht dat de meeste grafische kaarten nu wel al via HDMI werkten (de mijne alvast zeker, maar ook vga).

Twinturbo

Legacy Member
Hdmi = DVI + geluid over 1 kabel.

Maar aangezien je 9/10 geluid op aparte boxen zet, maakt het niet uit en is DVI even goed. Hdmi is meer voor tv apparatuur, spelconsoles, blurayspelers ect...

Punkie

Legacy Member
Mooie, ik ging net een nieuwe topic maken om te vragen wat mensen vonden van de U2212HM als game monitor.
Heeft er iemand ervaring met die exacte monitors?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan