Archief - Aankoopadvies PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JensV

Legacy Member
Ons vader wil stilaan nog eens een nieuwe PC gaan kopen.
Is bedoeld voor standaard gebruik en af en toe nog een game op te kunnen spelen (ik denk dan vooral Diablo 3 binnenkort).
Ik heb zelf al eens rondgekeken op de site van Alternate, maar ik ben al jaren niet meer mee op gebied van PC-hardware...

Kunnen jullie volgende set-up eens bekijken?
Wat is er teveel / te weinig / te duur ...?

Case: CoolerMaster Elite 371 €39.99
Voeding: Corsair CMPSU-500CXV2 500 €54.9
Extra Cooler: Aerocool Shark Fan 12cm Black Edition €9.99
Moederbord: Asus P8H67 €89.9
CPU: Intel® Core™ i5-2400 € 177.9
Grap. Card: SAPPHIRE HD6770 (11189-00-20G) €104.9
Memory: G.Skill 4 GB DDR3-1333 Kit 4096 MB, CL7 7-7-21, 2 stuk(s), PC3 10600 €30.99
HDD: 2x WD5000ADS (Green) 2x €78.9 = €157.8
CardReader: Sharkoon Media Reader III €12.99
DVD: ASUS DRW-24B3ST €24.99
Windows 7 64-bit OEm Home Premium €99.9

TOTAAL: €804.25
Liefst vervangstukken vermelden die ook op de site van Alternate staan vermeld.
Mercikes!

Ik zou graag richting de 700€ evolueren...

mdgf

Legacy Member
SSD steken (zeker GEEN 5400rpm schijf als boot!), Antec ea green 380 als voeding, mobo kan wat goedkoper (bv ASrock h61 icafe), extra fan is nergens voor nodig, geheugen kan 10€ goedkoper (20€ is de standaardprijs voor 4GB), 4TB aan dataopslag is wel heel veel en momenteel stijgen de prijzen enorm (wss kosten die nu al weer meer dan 80€, vorige week was het 60€). Dus tweedehands of recycleren uit andere pc.

JensV

Legacy Member
JensV zei:
Aangepaste setup:
Min of meer zekerheid:
Case: CoolerMaster Elite 371 €39.99
Voeding: Corsair CMPSU-500CXV2 500 €54.9
CPU: Intel® Core™ i5-2400 € 177.9
Grap. Card: SAPPHIRE HD6770 (11189-00-20G) €104.9
Windows 7 64-bit OEm Home Premium €99.9

In twijfel / vervangstukken:
Moederbord: Asus P8H67 €89.9
OF GIGABYTE GA-HA65M-D2H-B3 €69.9
OF .... (nog een ander op jullie aanraden..)

HDD1: OCZ OCZSSD2-2VTXE60G 60Gb €79.9
OF Crucial M4 64Gb €89.9

HDD2: Western Digital WD5000AADS Green €78.9
DVD-writer: ASUS DRW-24B3ST €21.99
Geheugen: Corsair DIMM 4 GB DDR3-1333 CL9-9-24 €22.99

Verwijderd:
Extra Cooler: Aerocool Shark Fan 12cm Black Edition €9.99
DVD: ASUS DRW-24B3ST €24.99
CardReader: Sharkoon Media Reader III €12.99
Memory: G.Skill 4 GB DDR3-1333 Kit 4096 MB, CL7 7-7-21, 2 stuk(s), PC3 10600 €30.99
HDD: 2x WD5000ADS (Green) 2x €78.9 = €157.8


Iemand nog tips om de setup lichtjes te tweaken / verbeteren
/ goedkoper te maken...?

verreckie

Legacy Member
Als mobo kun je nog opteren voor een asrock h61icafe.
Voor geheugen neem je gewoon het goedkoopste wat je vind.

Als SSD is het aangerdaden om de crucial te nemen, die zijn meer betrouwbaarder.
Voor een HDD zou ik eerder kijken naar een tweedehands, de prijzen zijn de laatste paar dagen enorm gestegen door overstromingen.
Op sommige shops vind je 1Tb schijven nog aan redelijke prijzen, kijk dus eens rond.

Ik zou toch aanraden een dvd writer te nemen, je kan nooit weten. Ook hier, gewoon de goedkoopste die je vind.

Twinturbo

Legacy Member
omdat de PC-builder van Alternate op niets trekt.
Gewoon in de Hardware tab op de site de onderdelen apart in winkelmandje gooien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan