Archief - Aankoopadvies gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CodeDx

Legacy Member
Dus ik ben van een plan een nieuwe gaming pc te kopen. Maximum budget ligt rond de 1000 euro.

Ik had zelf al een setup samengesteld bij Azerty. Graag had ik geweten of deze setup deftig is of waar er eventueel verbeteringen kunnen zijn.
Waarschijnlijk is de voeding te zwaar maar er zouden in de toekomst (2 a 3 jaar) eventueel upgrades komen. Deze pc zou ook overclocked worden.

Naast deze setup zou ik ook nog een nieuw keyboard kopen. Die in het budget van de 1000 euro zou moeten liggen.

mdgf

Legacy Member
Voeding: 650W, maar een betere (corsair tx/hx, XFX, Antec truepower,...), de 700W modxstream is niet zo goed.

Als je CF overweegt zou ik een ander mobo nemen met x8/x8 CF. Controleer of dat geheugen ook levenslange garantie heeft, anders gewoon Corsair valueselect/kingston valueram nemen.
De dvd drive en koeler zijn neit meer leverbaar.

Naast deze setup zou ik ook nog een nieuw keyboard kopen. Die in het budget van de 1000 euro zou moeten liggen.
130€ voor een keyboard? Klinkt als DAS keyboard :p.

CodeDx

Legacy Member
mdgf zei:
Voeding: 650W, maar een betere (corsair tx/hx, XFX, Antec truepower,...), de 700W modxstream is niet zo goed.

Als je CF overweegt zou ik een ander mobo nemen met x8/x8 CF. Controleer of dat geheugen ook levenslange garantie heeft, anders gewoon Corsair valueselect/kingston valueram nemen.
De dvd drive en koeler zijn neit meer leverbaar.


130€ voor een keyboard? Klinkt als DAS keyboard :p.

Nee zoveel moet een keyboard ook niet kosten :D Maar de dvd drive en koeler zijn wel nog leverbaar maar niet in de eerste 10 dagen.

Normaal zou CF ook op dit mobo moeten mogelijk zijn maar dit een upgrade die nu nog niet nodig zou moeten zijn. Het geheugen beschikt ook over levenslange garantie.

Zijn er eigenlijk ook nog goedkopere winkels? Of winkels die aan te raden zijn?

kingjulie

Legacy Member
het goedkoopste is als je elk onderdeel in de goedkoopste winkel bestelt. Als je alles bij 1 winkel wil bestellen is azerty 1 van de goedkoopste keuzes.
Kijk es rond bij salland, 4launch, Mycom etc.

CodeDx

Legacy Member
kingjulie zei:
het goedkoopste is als je elk onderdeel in de goedkoopste winkel bestelt. Als je alles bij 1 winkel wil bestellen is azerty 1 van de goedkoopste keuzes.
Kijk es rond bij salland, 4launch, Mycom etc.

Ik zou liever alles in een winkel bestellen dusja

Zarnikon

Legacy Member
Alles apart bestellen komt ook duurder uit, beter in 1 of 2 winkels bestellen. Telkens als'k een setup maak en dan kijk waar hij het goedkoopst uitkomt is het Afuture dus daar mss ook eens kijken.

le mastre

Legacy Member
Inderdaad. Afuture is heel goedkoop. Zoek je het liever in België dan is Komplett ook heel goedkoop. Er zijn er nog natuurlijk.

mdgf

Legacy Member
Pak anders de mugen 3 koeler ^^ beter
De 2 is beter en goedkoper dan de 3.

De 3 is compacter en wordt nog gemaakt, de 2 is huge en EOL (maar nog gemakkelijk te verkrijgen) als ik me niet vergis.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan