Archief - Aankoop TV Budget max € 600

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ufhur

Legacy Member
Beste,

Thuis willen ze een nieuwe tv kopen en aangezien ik weet dat er hier op het forum altijd goede raad wordt gegeven kom ik ook hier wat hulp vragen.

Het beeldformaat is maximum 40", anders geraakt het de kast niet in :D

Voor de rest zouden ze graag hun usb stick in de TV kunnen steken om zo af en toe eens een filmpje mee te nemen.

Merk maakt an sich niet zoveel uit, LED - LCD - Plasma ook niet.

Gewoon waar voor het geld.

Ze hadden deze Sony gezien in aanbieding in Makro maar ik denk dat ze voor hetzelfde bedrag meer waar voor hun geld krijgen.

Iemand een goede tip voor zo'n tv?

Indien er nog onduidelijkheden zijn mag je gerust vragen stellen!

Alvast bedankt!

Jan

Tribal

Legacy Member
Sony is niet slecht. Voor dat budget ga je niet direct iets beter vinden in die klasse (40").

Ufhur

Legacy Member
Maar kan die voldoende filmformaten afspelen? Of toch de meest courante?

Ik dacht dat Sony wat overpriced was, dat Samsung vb hier het beter doet qua prijs-kwaliteit.

Zarnikon

Legacy Member
Sony ondersteunt niet zo veel videoformaten. Samsung en LG doen dit veel beter.

Tribal

Legacy Member
Dat klopt. Wil je meest uitgebreide ondersteuning moet je inderdaad bij Samsung of LG kijken. Samsung D5000 of D5700 kan je vergelijken met de Sony, LG heeft geen 40" toestellen.

dawnzolino

Legacy Member
die sony da je aanhaalt is 50Hz. ik zou toch minstens voor een 100Hz tv opteren :)

Maikie61

Legacy Member
timmyfrag zei:
die sony da je aanhaalt is 50Hz. ik zou toch minstens voor een 100Hz tv opteren :)

Idd, een pc voor maar 50Hz is geldverspilling, zeker in die prijscategorie.
Om een voorbeeld aan te halen, ga je geen vloeiende bewegingen zien bij kijken van sporten of spelen van PS3.
100Hz is in deze tijden een must voor de kwaliteit van het kijken te behouden.

Tribal

Legacy Member
Bij games maakt 100hz zelfs niks uit, integendeel een 50hz toestel is dikwijls beter geschikt. Voor tv kijken kan dit wel een klein verschil geven bij bv. sport of snelle actiescenes.

Ufhur

Legacy Member
FTS zei:
Wij hebben deze gekocht, maar dan een 32 inch zeer tevreden van.
Moet je wel snel zijn...

SAMSUNG UE40D5720 UE40D5720RSXXN - Tv LCD - Plasma - LED > 39" (100 cm) - Krëfel electro

Ja deze ziet er inderdaad wel goed uit, heb zelf ook een Samsung waar ik enorm tevreden van ben dus zal hem eens aanraden.

50Hz is inderdaad te weinig, had erover gekeken :).

Hoe zit het trouwens met de mogelijkheid om video af te spelen want bij mijn vriendin thuis hebben ze onlangs ook een nieuwe samsung gekocht en als ik de usb insteek geeft die enkel de mogelijkheid om foto of muziek af te spelen en dus geen film. Dit terwijl mijn samsung die een klein jaar oud is dit wel kan..

Samsung 1

Samsung 2

Wat denken jullie van de 2 bovenstaande TV's?

Tribal

Legacy Member
Zijn praktisch identiek, enkel heeft de 5700 reeks SamsungApps en ander design. Normaal gezien kan je al reeds veel mediaformaten afspelen via USB.

Ufhur

Legacy Member
Ah ok, dan is de 5000 voor thuis zeker meer dan genoeg. Thanks!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan