Archief - Aankoop nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NightScream

Legacy Member
ASUS EN7900GT PCI-EXPRESS Geforce 7900GT 256Mb DDR3, TV-out, Double ... 314,00 €
MSI NX7900GT-T2D256E PCI-EXPRESS Geforce 7900GT 256Mb DDR3, TV-out, ... 322,70 €
MSI K8N SLI PLATINUM AANRADER!!! Met SoundBlaster LIVE 7.1!! (Dual P... 126,80 € 126,80 €
AMD Athlon 3800+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Socket 939 Boxed with ... 305,00 € 305,00 €
CORSAIR DDR 1024MB 400Mhz PC3200 ValueSelect 92,00 € 92,00 €
COOLERMASTER Centurion 5 ALU Behuizing 50,00 € 50,00 €

Totaal: 896,50 € (MSI graka) 887,80 €(Asus graka)

Ik twijfel momenteel tussen deze 2 grafische kaarten. Zit daar enig verschil tussen of is het gewoon het merk dat het em doet?

Als jullie enige opmerkingen hebben over de config, my ears are listening

BTW: alle producten komen van de Tones site (just in case jullie de specs willen checken :) )

Edit: 'k heb gezien dat het moederbord onboard 7.1 geluid heeft. ik kan echter een soundblaster x-fi platinum recupereren. dit kan misschien jullie mening hervormen over het moederbord

Jense777

Legacy Member
Geen verschil tussen de graka's, enkel de koeler en bijgeleverde software zijn verschillend. Gewoon de goedkoopste nemen zou ik nemen. Btw, uw voeding, HDD enzo hebt ge die al?

Davion

Legacy Member
- Merk maakt niet uit, pak de goedkoopste
- Kzou geen SLI mobo maar een gewoon pakken, de MSI K8N Neo4-FI bvb

NightScream

Legacy Member
mag ik je de reden vragen waarom je me een SLI moederbord afraad? kwestie van een beetje zelfvorming he :)

Stre@mus

Legacy Member
NightScream zei:
mag ik je de reden vragen waarom je me een SLI moederbord afraad? kwestie van een beetje zelfvorming he :)
Der zijn maar weinig mensen die uiteindelijk gebruik maken van dat SLi gedoe (ikzelf ben daar ook ene van.)
Uiteindelijk heb je een bord gekocht waar je hebt betaald voor de SLi functie en je maakt er toch geen gebruik van... weggesmeten geld imo.
En bovendien verlies je een hele reeks PCI uitbreidingssloten.

NightScream

Legacy Member
daar heb je gelijk in. ik was niet echt van plan om die sli te gebruiken... :)

Thx

NightScream

Legacy Member
ik had eigenlijk ook enige reactie verwacht op de dual core processor.
Menige mensen weten mij te zeggen dat die niet "goed" zijn. natuurlijk zonder enige verdere argumentering :)

@jense777: ja, hdd en voeding heb ik al.

duploxxx

Legacy Member
zelfde opmerking als bij de andere zijn aankoop.... geen valueselect geheugen nemen maar neem cas2

NightScream

Legacy Member
ja, maar is die snelheid mij 40 euro waard? :D Ik vind dat precies toch redelijk veel voor een beetje snelheid...

'k heb mijn config al zo aangepast dat ik aan 884 euro kom.

ASUS EN7900GT PCI-EXPRESS Geforce 7900GT 256Mb DDR3, TV-out, Double ... 314,00 €
MSI K8N Neo4 FI (PCI Express, socket 939, NFORCE 4, DDR400, SATA2, F... 94,00 €
AMD Athlon 3800+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Socket 939 Boxed with ... 305,00 €
CORSAIR DDR 1024MB 400Mhz PC3200 ValueSelect 92,00 €
ANTEC SLK2650-BQE Midi Tower Black Quiet 350W PSU 79,00 €

Totaal: 884,00 €

Stre@mus

Legacy Member
Tja, CAS2 geheugen op een latteke van een gig gaat vrij duur uitvallen, zeker gekeken naar de luttele prestatiewinst. Maar bij jaha.be is er wel ram te koop met CAS 2.5 (ipv 3 bij de Value) en dat lijkt mij een goeie middenweg. Deze ram staat daar voor 93€, dus nauwelijks duurder dan de Value die je in gedachten had. Voor de CAS2 versie van die ram betaal je al 120€

Over de dual core processor: Dit ik zeker een goeie processor. Een dual core systeem werkt veel vlotter, gewoon omdat je 2 processoren hebt die het werk kunnen opknappen. Als je een extra taak wil uitvoeren gaat er steeds een core klaarstaan om deze uit te gaan voeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan