Archief - Aankoop nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Play my station

Legacy Member
M'n 5 à 6 jaar oude Packard Bell wordt nu wel zeer oud. Na al die jaren heb ik wel geleerd dat het niet zo slim is om voor een merkpc te gaan en het best te laten samenstellen. Nu vraag ik jullie advies.

http://img441.imageshack.us/my.php?image=computer7ry.jpg

Dit heb ik zoals jullie zien samengesteld in Tones.be(goedkopere buitenlandse sites mag je me steeds aanraden;) )

Dus ik zou enkel een computer zelf willen zonder scherm, luidsprekers, muis, toetsenbord...

Budget: 1200 euro

Hier zijn mijn eisen
-Snelle computer(snel bij het opstarten en afsluiten, ik weet dat dit grotendeels te maken heeft hoe je een pc gebruikt(op software vlak), maar qua hardware moet dit ook zeker in orde zijn.
-Ik doe niet aan overclocken
-Games, maar kben geen die hard gamer, dus allerbeste grafische kaart hoeft niet denk ik, voor de rest wordt het vooral gebruikt voor internet & voor de office pakketten(word, excel, acces, frontpage) en photoshop...

Kleine opmerking:
Aangezien ik onlangs een scherm heb gekocht met een witte kleur, dacht ik eraan om ook een witte computer(behuizing) te kopen(Antec Sonata II is enkel in zwart..:confused: Dus ik zou een ander alternatief moeten hebben.

Alvast bedankt :bow:

R.Winters

Legacy Member
- www.snogard.de is een vrij goedkope winkel in duitsland.

Ik zou blijven bij de 3800+ X2, dus dat zit goed. Voor je mobo is die SLI niet nodig omdat je toch geen diehard gamer bent, een MSI K8N Neo4 is goed.
Kast en voeding zit goed, zelfde met je RAM. Je audiokaart is ook goed, alhoewel ik het niet al te nodig vind tenzij je veel met muziek bezig bent.
Die graka is ook goed, iedereen heeft em :D.
De rest zit wel goed denk ik zo, dus in feite verandert er nie veel aan uw config behalve het mobo. :)

Davion

Legacy Member
Kzou persoonlijk de Audigy4 laten vallen en een 6800GT/GS kopen.

R.Winters

Legacy Member
Davion zei:
Kzou persoonlijk de Audigy4 laten vallen en een 6800GT/GS kopen.
Second that.
Een aparte geluidskaart hebt ge eigenlijk nie echt nodig tenzij ge echt intensief met muziek bezig zijt of een diehard gamer zijt (ik draai al 4 jaar op de onboard one).
Onboard kaarten zijn dezer dagen meer als genoeg voor gewone dingen.

Wover

Legacy Member
R.Winters zei:
- www.snogard.de is een vrij goedkope winkel in duitsland.

Ik zou blijven bij de 3800+ X2, dus dat zit goed. Voor je mobo is die SLI niet nodig omdat je toch geen diehard gamer bent, een MSI K8N Neo4 is goed.
Kast en voeding zit goed, zelfde met je RAM. Je audiokaart is ook goed, alhoewel ik het niet al te nodig vind tenzij je veel met muziek bezig bent.
Die graka is ook goed, iedereen heeft em :D.
De rest zit wel goed denk ik zo, dus in feite verandert er nie veel aan uw config behalve het mobo. :)

snogard levert niet meer in het buitenland (naart schijnt).

Een goede en goedkope winkel in Nederland is www.alternate.nl . Ik heb daar een xfx geforce 6800gs aangekocht, en die is mooi toegekomen (leveringsdienst voor belgië is TNT)

R.Winters

Legacy Member
Woverke zei:
snogard levert niet meer in het buitenland (naart schijnt).
Kweet het, kdenk wel dat het de moeite is als ge veel koopt om tot daar te rijden. :offtopic:

RealFlub

Legacy Member
das waar, maar dan moet je al voor minsten 2000€ aankopen, of tis nie echt de moeite (prijsen brandstof staan hoog eh).
www.e-bug.de is ook goedkoop en verzenden naar buiteland :)

Play my station

Legacy Member
Bedankt voor advies iedereen, kzal zeker nog een prijsvergelijking tussen al die websites..

Maar heb nog een klein probleempje

Play my station zei:
Kleine opmerking:
Aangezien ik onlangs een scherm heb gekocht met een witte kleur, dacht ik eraan om ook een witte computer(behuizing) te kopen(Antec Sonata II is enkel in zwart.. Dus ik zou een ander alternatief moeten hebben.

Ik zou dus een witte alternatief voor antect sonata II moeten hebben:help:

R.Winters

Legacy Member
RealRoot zei:
waarom? voeding zie je toch niet, zit achteraan in u case ;)
Omdat zen behuizing nie bij zen scherm past ;)

Kzal ff zoeken naar iets met ongeveer dezelfde voeding:
Deze mss: ANTEC Performance Case P150 Zilver 430W

RealFlub

Legacy Member
verven kan iedereen toch :p grapke

aah, sorry nu snap ik het :) mjah, kheb ik ook wit scherm + donkere case..

Play my station

Legacy Member
Ik maak daar ook geen probleem van, maar pc staat in de woonkamer en voor m'n ouders moet alles mooi passen...dusja...

R.Winters

Legacy Member
RealRoot zei:
verven kan iedereen toch :p grapke

aah, sorry nu snap ik het :) mjah, kheb ik ook wit scherm + donkere case..
Mja, ik ook :D

Play my station zei:
Ik maak daar ook geen probleem van, maar pc staat in de woonkamer en voor m'n ouders moet alles mooi passen...dusja...
Tis eigenlijk het beste als ge die case zelf kiest, of ge em mooi vind ofnie, kwa voeding kunt ge zien, ge kunt een case pakken met 450W (meeste cases hebben een 300W voeding) al ingebouwd, of ge koopt gwn de case en de voeding apart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan