Archief - Aankoop nieuw grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xzeco

Legacy Member
Yo

ik heb dus Radeon 9800 pro maar ben er niet echt tevreden van. Men Nvidia MX440 haalde hoger FPS :s en heb alles al geprobeerd voor beter FPS, maar zonder resultaat. Daarom ben ik van plan om een ander kaartje te kopen. Merk maakt niet echt uit maar wel zo cheap mogelijk :)

Kaart zal vooral voor te gamen zijn en games zoals COD, ET,... de niet echt zware...

Liefst een 256mb ram kaartje
Ik had Sapphire Radeon 9250 256MB AGP in men gedachten...

Moet wel AGP zijn en men processor is 2500+ Athon XP

Show me what u think :)

RealFlub

Legacy Member
een 9250 is nog slechter dan die 9800pro hoor. maar een 9800pro is toch niet echt een slechte kaart?

anders: 6800GS AGP

Yank

Legacy Member
Een 9800Pro moet stukken sterker zijn dan een MX440, ik denk dat er een probleem is bij de drivers. Heb je de nVidia-drivers volledig verwijderen, eventueel drivercleaner gebruikt? En zijn de ATI-drivers goed geïnstalleerd?
Windows eens opnieuw installeren kan ook een (nood)oplossing zijn, moest het echt heel erg zijn.

dawN_-

Legacy Member
een 9800PRO is nog een krachtige kaart zenne
draait BF2 normaal op high tegen goeie framerate.

installeer alles deftig en doe wat Yank zegt en je zult zien dat het een zalige kaart is.

Xzeco

Legacy Member
Oude drivers van Nvidia zijn niet verwijderd :/

En ik vind nergens een unistaller...

Die drivercleaner hoe werkt da? Want ik die die Nvidia drivers zo van clean en hij zegt dan cleaning finished... en ze zijn er nog

magnusjb1

Legacy Member
Dat verklaard alles, door die Nvidea drivers loopt je 9800 pro k*t
over drivercleaners kan ik je niks uitleggen (nooit gebruikt)

fraCk

Legacy Member
Ik gebruikte altijd deze weet wel niet als em goed is, dat ga je zo horen waarschijnlijk :).
Maar u driver kunt ge normaal gewoon bij software verwijderen dus..
/Edit; eerst uninstallen en dan die prog runnen dus !

Xzeco

Legacy Member
KWeet het maar heb ooit is men D schijf geformateerd en alles stond daarop van muziek enzo maar de programma's staan op C schijf.

Khad toen geformateerd en in met configuratiescherm en dan bij software stond niets meer van programma's enzo hoewel er nog stonden op de C schjif ...

Davion

Legacy Member
Idd, ge moet best eens volledig formatteren, u computer loopt vierkant door de incompatibiliteit van de nVidia en ATi drivers.

Na een format bolt dat perfect, want een 9800PRO is WAY better dan nen 9250/MX440, voor COD en ET is dat een zeer goed kaartje.

Xzeco

Legacy Member
Oki straks is doen ze :)

Mogelijkheid om alleen de C schijf te formateren en niet de D-schijf?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan