Archief - Aankoop gaming laptop (1200-1300 euro)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flitser

Legacy Member
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek (voor een vriend) naar een gaming laptop in ongeveer de prijsklasse 1200-1300. Als het op laptops aankomt op gaming gebied weet ik niet wat goed is etc...

Heb hier wat zitten rondkijken en ben nog altijd niet veel wijzer geworden.
Ik zie dat er wel meerdere mensen naar die bto laptops verwijzen.

Heb eens op hun website gekeken en dacht mss aan de 15CL37, is wel over zijn budget maar ik denk niet dat zo een erg probleem is als je toch al zoveel aan een laptop wil geven.
Is het ook aangeraden om bij een 15 inch te blijven of is dat meer persoonlijke keuze?

Zijn er mensen die nog andere laptops kunnen aanraden buiten die bto?

alvast bedankt,
Flitser

phate_13

Legacy Member
Vergeet zeker niet te overwegen om een game-desktop EN een mobiele laptop aan te kopen.

Voor 400 euro heb je een mobiele laptop, wat je 900 euro geeft voor een game-pc. Een game pc van 900 euro zal veel(!!!) krachtiger zijn dan een gamelaptop van eender welke prijs.

Flitser

Legacy Member
Desktop is uitgesloten. Heb het hem ook al gezegd desktop haalde voor minder geld er meer uit maar het moet een laptop zijn :).

EpicRefreshment

Legacy Member
Flitser zei:
Desktop is uitgesloten. Heb het hem ook al gezegd desktop haalde voor minder geld er meer uit maar het moet een laptop zijn :).

Rare snuiter die vriend, desktop gaming is ook veel comfortabeler, scherm verder weg, groter,..

Sir.Killalot

Legacy Member
EpicRefreshment zei:
Rare snuiter die vriend, desktop gaming is ook veel comfortabeler, scherm verder weg, groter,..

Als dat bvb. iemand is die op kot zit en zowel in de week (op kot) als in het weekend (thuis) wil kunnen gamen, dan is een gaming laptop net iets handiger dan een desktop. Ik zit in dat schuitje in elk geval.

Rulehammer

Legacy Member
Hello,

Zoals ik al eerder elders gepost had;

Ik heb voor het eerst wegens het rondreizen in Australie en Nieuw Zeeland een gaming laptop aangeschaft. Heb er de nodige tijd en research ingestoken. Kijk eens naar de MSI GT680R series (voorgangers of huidige) en de Asus G74SX, G53 of G73 series. Ik heb momenteel een volledig uitgeruste Asus G74SX en kan je vertellen dat ik dik tevreden ben. Huidige games zoals Rage, Warhammer Space Marine, Shogun 2 Total war draaien in hoogste settings zeer vlot en heeft en 17 inch scherm.

Ik ben zeker niet ongelukkig met mijn G74SX!

Succes!

KenHas

Legacy Member
Hier zit je al iets dichter bij je budget (maar zonder besturingssysteem): Hiteco.be | BTO 15CL37 - Intel Quad Core, ATI HD6990, Full HD

Iedereen raadt een ssd aan en die heeft ook wel zijn voordelen maar je mag niet vergeten dat de bto notebooks al standaard met een 7200rpm schijf worden geleverd ipv een 5400rpm schijf wat toch ook een stuk sneller is.

De 15M39 is misschien ook wel een alternatief maar is enkel leverbaar met qwerty toetsenbord. Toch iets wat nog veel mensen tegenhoudt.

phate_13

Legacy Member
Het verschil tussen ssd en hdd is duizend keer groter dan het verschil tussen 7200 rpm en 5400 rpm...

Twinturbo

Legacy Member
Als het budget 1200-1300 euro is, hoe kan dan een laptop van 1350 euro dichter bij het budget liggen dan eentje 1288 euro?
KenHas zei:
Iedereen raadt een ssd aan en die heeft ook wel zijn voordelen maar je mag niet vergeten dat de bto notebooks al standaard met een 7200rpm schijf worden geleverd ipv een 5400rpm schijf wat toch ook een stuk sneller is.

En een 7200rpm schijf is tergend traag tegenover een SSD... What's your point? Dat een 7200 rpm schijf genoeg is?

Ik zou een laptop met iets mindere grafische prestaties maar met een SSD elke dag van de week boven een laptop met iets betere grafische prestaties nemen.

Enigste nadeel is inderdaad het qwerty klavier als je daar niet mee kan werken.

KenHas

Legacy Member
Het verschil tussen ssd en hdd is duizend keer groter dan het verschil tussen 7200 rpm en 5400 rpm

Heb ik iets anders beweerd?
Op de site waar ik naar verwees, staat er (zeer beperkte) vergelijking tussen hdd en ssd: Hiteco.be | Waarom zou een SSD beter zijn dan een gewone harde schijf?

En een 7200rpm schijf is tergend traag tegenover een SSD... What's your point? Dat een 7200 rpm schijf genoeg is?

Een 7200 rpm is, volgens mijn bescheiden mening, inderdaad genoeg. Natuurlijk is een SSD beter maar noodzakelijk om te spelen is het niet.
Er kan natuurlijk ook gekozen worden voor een hybride schijf

Ik zou een laptop met iets mindere grafische prestaties maar met een SSD elke dag van de week boven een laptop met iets betere grafische prestaties nemen.
Hangt er vanaf waarvoor de laptop moet dienen. Voor mezelf moet mijn werk notebook vooral snel zijn terwijl het grafische deel er minder toe doet. Voor een game notebook zou ik toch de voorkeur geven aan een zwaardere grafische kaart.

Als het budget 1200-1300 euro is, hoe kan dan een laptop van 1350 euro dichter bij het budget liggen dan eentje 1288 euro?
Ik reageerde op de topicstarter. Hij verwees naar een bto notebook. Ik gaf een link naar dezelfde notebook maar die dichter bij zijn budget lag.

phate_13

Legacy Member
Je hebt niet anders expliciet anders beweerd, maar zo kwam het alleszins wel over in je post. Om dergelijke misverstanden te verkomen zul je je posts duidelijker moeten maken van het begin.

Hangt er inderdaad vanaf waar de laptop voor moet dienen. Maar ik ga er altijd vanuit dat een game-laptop ook voor veel meer gebruikt wordt dan voor games. (Alsook is een GTX570 ongeveer even performant als een HD6990, hangt puur af van de game.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan