Soeverein
Legacy Member
Hi,
Ik zou graag een tablet kopen tegen het eindejaar, en ik was nu al eens de keuzes aan het bekijken. Mijn vereisten zijn eigenlijk:
- Android
- 10" scherm
- extern geheugen optie (MicroSD/USB/...)
- 3G
- Prijs/kwaliteit
- HDMI connectie is een plus
Dit is voorlopig mijn short-list:
SAMSUNG GALAXY TAB 10.1 WIFI + 3G BLACK 32GB: 649 €
- geen extern geheugen dus 32 GB is nodig en dan is de prijs wel ineens vrij hoog. Voor de rest krijgt deze blijkbaar wel de best mogelijke reviews.
LENOVO THINKPAD WIFI + 3G 32 GB: 649 €
- Alle mogelijke aansluitingen, maar lelijk. Geen 16 GB versie, dus duur. Merk is mij ook onbekend en dat schrikt wel af.
MOTOROLA XOOM WIFI + 3G 16 GB: 519 €
- Goedkoop en MicroSD, maar ik twijfel aan de kwaliteit. Reviews spreken mekaar tegen of deze upgrade-baar is of niet naar nieuwere software versies.
ACER ICONIA A501 16 GB WIFI + 3G: 507 €
- Goedkoop en MicroSD, maar slecht 1 review van teruggevonden.
ASUS EEE PAD TRANSFORMER 3G 16 GB: 499 €
- Goedkoopste en MicroSD. De dockingstation is ook zeer interessant voor mij als optie om deze wanneer nodig als netbook te gebruiken (bijvoorbeeld voor zwaarder office gebruik).
-------
De Acer en de Asus staan op dit moment aan top in mijn wish-list. Maar heeft iemand meer gebruikservaringen met deze toestellen? Of is er iemand die me kan overtuigen dat de extra 150 € voor de Lenovo het echt wel waard is in betere prestaties? Dit is uiteindelijk toch een vrij duur gadget om een miskoop te riskeren.
Komen er de komende maanden misschien nog nieuwere toestellen uit om zeker als alternatief te beschouwen?
Ik zou graag een tablet kopen tegen het eindejaar, en ik was nu al eens de keuzes aan het bekijken. Mijn vereisten zijn eigenlijk:
- Android
- 10" scherm
- extern geheugen optie (MicroSD/USB/...)
- 3G
- Prijs/kwaliteit
- HDMI connectie is een plus
Dit is voorlopig mijn short-list:
SAMSUNG GALAXY TAB 10.1 WIFI + 3G BLACK 32GB: 649 €
- geen extern geheugen dus 32 GB is nodig en dan is de prijs wel ineens vrij hoog. Voor de rest krijgt deze blijkbaar wel de best mogelijke reviews.
LENOVO THINKPAD WIFI + 3G 32 GB: 649 €
- Alle mogelijke aansluitingen, maar lelijk. Geen 16 GB versie, dus duur. Merk is mij ook onbekend en dat schrikt wel af.
MOTOROLA XOOM WIFI + 3G 16 GB: 519 €
- Goedkoop en MicroSD, maar ik twijfel aan de kwaliteit. Reviews spreken mekaar tegen of deze upgrade-baar is of niet naar nieuwere software versies.
ACER ICONIA A501 16 GB WIFI + 3G: 507 €
- Goedkoop en MicroSD, maar slecht 1 review van teruggevonden.
ASUS EEE PAD TRANSFORMER 3G 16 GB: 499 €
- Goedkoopste en MicroSD. De dockingstation is ook zeer interessant voor mij als optie om deze wanneer nodig als netbook te gebruiken (bijvoorbeeld voor zwaarder office gebruik).
-------
De Acer en de Asus staan op dit moment aan top in mijn wish-list. Maar heeft iemand meer gebruikservaringen met deze toestellen? Of is er iemand die me kan overtuigen dat de extra 150 € voor de Lenovo het echt wel waard is in betere prestaties? Dit is uiteindelijk toch een vrij duur gadget om een miskoop te riskeren.
Komen er de komende maanden misschien nog nieuwere toestellen uit om zeker als alternatief te beschouwen?