Archief - Aankoop Android Tablet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soeverein

Legacy Member
Hi,

Ik zou graag een tablet kopen tegen het eindejaar, en ik was nu al eens de keuzes aan het bekijken. Mijn vereisten zijn eigenlijk:

- Android
- 10" scherm
- extern geheugen optie (MicroSD/USB/...)
- 3G
- Prijs/kwaliteit
- HDMI connectie is een plus

Dit is voorlopig mijn short-list:

SAMSUNG GALAXY TAB 10.1 WIFI + 3G BLACK 32GB: 649 €
- geen extern geheugen dus 32 GB is nodig en dan is de prijs wel ineens vrij hoog. Voor de rest krijgt deze blijkbaar wel de best mogelijke reviews.

LENOVO THINKPAD WIFI + 3G 32 GB: 649 €
- Alle mogelijke aansluitingen, maar lelijk. Geen 16 GB versie, dus duur. Merk is mij ook onbekend en dat schrikt wel af.

MOTOROLA XOOM WIFI + 3G 16 GB: 519 €
- Goedkoop en MicroSD, maar ik twijfel aan de kwaliteit. Reviews spreken mekaar tegen of deze upgrade-baar is of niet naar nieuwere software versies.

ACER ICONIA A501 16 GB WIFI + 3G: 507 €
- Goedkoop en MicroSD, maar slecht 1 review van teruggevonden.

ASUS EEE PAD TRANSFORMER 3G 16 GB: 499 €
- Goedkoopste en MicroSD. De dockingstation is ook zeer interessant voor mij als optie om deze wanneer nodig als netbook te gebruiken (bijvoorbeeld voor zwaarder office gebruik).

-------

De Acer en de Asus staan op dit moment aan top in mijn wish-list. Maar heeft iemand meer gebruikservaringen met deze toestellen? Of is er iemand die me kan overtuigen dat de extra 150 € voor de Lenovo het echt wel waard is in betere prestaties? Dit is uiteindelijk toch een vrij duur gadget om een miskoop te riskeren.

Komen er de komende maanden misschien nog nieuwere toestellen uit om zeker als alternatief te beschouwen?

Lan

Legacy Member
Het zijn allemaal wel erg dure tablets. Wat er vooral belangrijk is: een goede community die zelf de ontwikkeling van het toestel opvolgt eens de verkoop ervan stopt. Dat is namelijk de enige manier om bij te blijven met de nieuwere versies van Android die een enorm verschil geven.
Mijn Viewsonic 10s is een perfect voorbeeld hiervan. Ik draai er nu Android 3.2 op met alle toeters en bellen (tot en met hardware GUI) terwijl van de fabrikant uit slechts 2.2 geleverd wordt (werd).

Wat ook erg belangrijk is is een GPS module.
Op mijn viewsonic staat ook een full-size USB slot, ook zeer handig.
Hdmi ook maar nog nooit gebruikt.

Ik heb je lijst niet gecontroleerd maar zie dat je android 3.x hebt en dat de GUI hardware acceleration werkt. (dit maakt écht een enorm verschil bij het bekijken van websites met flash)

Soeverein

Legacy Member
GPS module is voor mij niet belangrijk. Ik verwacht wel dat het erin steekt, is uiteindelijk een standaard ding. Maar voor echt routeplanning en zo gebruik ik wel mijn smartphone. Zo'n tablet is nogal groot om tegen mijn voorruit te plakken.

Samus007

Legacy Member
In die prijsklasse is een Ipad2 geen mogelijkheid, of is de externe geheugen functie een vereiste?

Soeverein

Legacy Member
Ik ben geen fan van Apple. En ik werk thuis al met een Android smartphone en grootste deel Google Apps op mijn desktop. Dus vind ik Android sowieso interessanter.

Het zijn allemaal wel erg dure tablets.
In die prijsklasse

Hier wil ik trouwens even duidelijkheid in scheppen.

De reden dat ik de goedkopere tablets gewoon negeer is omdat ze

1) Geen 3G hebben. Wat ben ik met Wifi? Als ik thuis in de living zit kan ik net zo goed mijn desktop opstarten. Ik wil op het OV of tijdens de lunch of op zakenreis kunnen inloggen op mijn mail, RSS reader, documents, etc. En ik ga niet iedere keer speciaal een Starbucks zoeken.

2) Geen 10" scherm hebben. Een heel groot deel van de tijd dat ik met die tablet zou spenderen, zal gaan naar het digitaal lezen van comics. Een fysieke comic is 12" in de doorsnede. Dus een 10" is IMO wel een minimum om niet continu te moeten scrollen.

Maar als iemand een tablet weet van 200 € met 3G en 10" scherm, dan ga ik er morgen één halen, want voor die prijs wil ik de andere eisen zeker herzien.

playforfun91

Legacy Member
De Asus zou zeer goed zijn, ook ten opzichte van de Galaxy tab. De meerprijs betaal je dacht ik vooral op vlak van design(dunheid). Maar er zullen nog wel factoren zijn. Van Acer blijf ik liever af. Heb in een multimediastore gewerkt en das ook men reden daarvoor. Heb genoeg gezien van Acer.

Phil

Legacy Member
Asus transformer zonder twijfel. Heb die zelf, prachtig tablet.
Mss wel wachten op de prime, maar goed.

Muscleduck

Legacy Member
Ik zou wachten op de nieuwe ASUS Transfotmer met kal-el CPU.

Zarnikon

Legacy Member
Misschien deze: Archos 101 G9
er zit geen 3G op maar je kan een 3G usb stick kopen die in de tablet schuift.
hier meer info:
ARCHOS

Je kan al 1 kopen voor 270 euro en de stick kost zo'n 50 euro.
De tablet komt ook in versies met een 250GB HDD ipv flash geheugen.

maxdevis

Legacy Member
Muscleduck zei:
Ik zou wachten op de nieuwe ASUS Transfotmer met kal-el CPU.

ik zou ook wachten.
Hij wordt in alle waarschijnlijkheid deze maand gereleased.

Soeverein

Legacy Member
Zarnikon zei:
Misschien deze: Archos 101 G9
er zit geen 3G op maar je kan een 3G usb stick kopen die in de tablet schuift.
hier meer info:
ARCHOS

Je kan al 1 kopen voor 270 euro en de stick kost zo'n 50 euro.
De tablet komt ook in versies met een 250GB HDD ipv flash geheugen.

Archos 101 Internet Tablet 16 GB - Tabletcenter.be

Is dat deze?

Kan de 3g stick zo meteen nergens terugvinden waar is die te koop in België? En kan die geupdate worden naar Android 3.x?


Die Asus Transformer Prime ziet er anders ook wel chique uit, maar we zullen afwachten hoe de prijs gaat zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan