Archief - 7800GS/wachten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mOnKeYbUtt

Legacy Member
Hallo ,

Ik heb een vraagske.
Ik zou een 7800GS agp willen kopen maar hoeveel verbetering zou dit zijn op 6600GT?.
Of zou ik jaar wachten en ganse nieuwe pc kopen wa eig ni nodig is.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Het is zeker een verbetering qua grafische kracht.
Maar of het de moeite is... Geef eens de rest van je specs.

*edit* Als je nog kan wachten met upgraden zou ik echter wel dat doen en dan volgend jaar fzo dan meteen upgraden naar een systeem met PCI-E graka.

Sagax

Legacy Member
mja ik vraag me dit ook af :p
ik heb een Asus V9999GE (6800, 256 MB DDR³, @420/1200 en 16 pipelines unlocked)
Sinds ik TES4: Oblivion heb speel ik aan gemiddeld 30 FPS ofzo :(

Maar als ik die kloksnelheden van mijn huidige kaart vergelijk met een 7800GS dan weet ik niet of het wel de moeite is om een 7800GS te kopen :-\

Disco_Dave

Legacy Member
mOnKeYbUtt zei:
Hallo ,

Ik heb een vraagske.
Ik zou een 7800GS agp willen kopen maar hoeveel verbetering zou dit zijn op 6600GT?.
Of zou ik jaar wachten en ganse nieuwe pc kopen wa eig ni nodig is.


Ik heb onlangs deze upgrade gedaan (dus van een Winfast 6600GT, naar een Xfx 7800 GS EE). Het korte antwoord:" Zeker de moeite". Tenzij je een degelijk systeem voor minder dan 300€ kan krijgen ;).

Enkele vergelijkingen:
Fear op de 6600 (1024 zonder AA met medium)
Fear op de 7800GS (1280 2AA 8FSAA en grafische opties op High of max @ 35-40 fps average)
Oblivion op de 7800GS (1024 met HDR en alles behalve grass distance max @ 40-45 average buiten / 60+ binnen)
DOOM 3 op de 6600 : high detail zonder AA
DOOM 3 op de 7800GS : alles max (8x AA 16FSAA) @ 60 fps
BFME II op de 6600 : 1024 zonder shadows @ 35-40fps
BFME II op de 7800 : alles max
COD2 op de 6600 : 1024 met medium
COD2 op de 7800GS : alles max

Concreet upgrade je dus van medium naar (near)High end.
Core system:
AMD 64 3200+
1024 RAM

Opmerking:
je hebt minstens een 350 Watt voeding nodig.

*edit* ik schat de levensduur (qua performance) van de 7800GS toch zeker op 8 maanden High end en 2 jaar op "meekunnen". Persoonlijke gok natuurlijk.

-dawnz-

Legacy Member
Sagax zei:
mja ik vraag me dit ook af :p
ik heb een Asus V9999GE (6800, 256 MB DDR³, @420/1200 en 16 pipelines unlocked)
Sinds ik TES4: Oblivion heb speel ik aan gemiddeld 30 FPS ofzo :(

Maar als ik die kloksnelheden van mijn huidige kaart vergelijk met een 7800GS dan weet ik niet of het wel de moeite is om een 7800GS te kopen :-\
uw 6800 komt op die specs (16pp 420/1200) op ongeveer dezelfde prectaties als een 7800GS 256MB.
uw kaart is meer dan snel genoeg voor huidige games.
ge hebt eigenlijk ene kaart dat sneller is als een 6800ULTRA
das ni echt bepaalt traag te noemen :)

mOnKeYbUtt

Legacy Member
oke bedankt ik moet toch nog geld bijeen sprokkelen dus kan er nog over denken.

P4 2.4 @ 2.8
1.5 gig RAM
300 GIGA SATA
Voeding ( weet ik niet denk iets van 350 , misschien zal ik ook nieuwe aanschaffen)

En voor upgrade volgend jaar zou ik wel tegen najaar wachten tot er leuke dingen rond dx10 zijn dus nog 1.5 jaar eig denk wel dak stap ga zetten ( als ik geld heb ) toch bedankt

en voor COD ik speel op dx7 alles max geen AA enzo alles op extra , Zou ik COD2 op dx9 vlot kunnen draaien met 7800GS want ken iemand met 7800GTX(pci-e DUH) die kan da wel, BEDANKT!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan