Archief - 7800gs of 7800gt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

large

Legacy Member
ik had al een thread geopend met de vraag wat voor een videokaart en daar had ik 7800gt genomen/gekozen. maar nu is de 7800gs uit en als ik die zou nemen moet ik geen ander mobo kope enzo.. maar zou men voeding goed zijn? of zou ik tog beter de pci-e kopen voor in de toekomst een goed systeem te hebbe? oja men voeding is 400W van sweex

T€RM!N4T0R

Legacy Member
7800GS is z'n geld niet waard.
Is ook wat duurder dan de 7800GT en minder goed.
Ik zou zéker voor PCI-E gaan.
Voeding is twijfelgeval. Volgens mij niet voldoende maar je kan het proberen.

Mss is de 6800GS op AGP nog een optie? Ook meer kans dat de voeding daarvoor krachtig genoeg zal zijn.

large

Legacy Member
nee. ik had al die thread en daar had ik alles gevonde wa ik zou moete kope en da is dan :7800GT
MSI K8N Neo4 FI
LCPower 550w Silent Giant 140mm fan

Davion

Legacy Member
Config houden zo, 7800GT enzo mooie combinatie, niet veranderen.

Bluekes

Legacy Member
Het is een vet kaartje die 7800GT

ik spreek uit ervaring :p

Bluekes

Legacy Member
Ovidius zei:
Inderdaad, het is een echte killer :love:

Naar mijn mening prijs/kwaliteit de beste kaart in jaren.

+- 310€ voor zo'n klapper is nen schone deal...

sheebs

Legacy Member
hebbe jullie eht nu over agp, ik wil namelijk binnenkort ene nieuw AGP kaartje amar twijfel tussen de 7800GS en 7800GT... en weet echt niet zo waar ik moet op letten dus baseer ik me op ervaringen... help

T€RM!N4T0R

Legacy Member
7800GS = AGP
7800GT = PCI-E

7800GS = z'n geld niet waard
6800GS = zéér goede prijs/kwaliteit

sheebs

Legacy Member
hebt ge dan al ervaringen met de 7800GS, ik heb gehoord da ze echt vree goe presteert. maar ik heb ook al gehoord da ze niet zooo vele beter is dan de 6800GS... dus mssn deze dan... ik weet et echt neit maar ben eht gewoon beu met mijn huidig 6600 pfff

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Heb er zelf persoonlijk geen ervaringen mee maar weet er genoeg over om dat te kunnen zeggen.
Dat ze vree goe presteert is wel waar en al maar je moet ook kijken naar het prijskaartje dat eraan vasthangt.
Trust me, qua prijs/kwaliteit ben je stukken beter af met een 6800GS.

Yo-Han

Legacy Member
net gelezen en wil ook nog een agp kaartje(geen zin voor ander mobo+cpu te kopen dit jaar)

allé ,goe dat ik dit lees,zou dan toch wel gezien hebben dat een gt goedkoper is

de 6800gs zit net onder de 6800gt..de 7800gs zou tussen de 6800 ultra en 7800 gt zitten kwa prestatie

Firestyler

Legacy Member
zen geld? mn 7800GS Point Of View heb ik over 14 dagen voor 309€ in een belgische winkel, en je ziet dat die 7800GS hoger scoort dan een 6800GT zelfs hoger te zien welke test dan een 6800UT en je de prijzen ziet van een nieuwe 6800GT of GS is mn keuze wel snel gemaakt zeker nu dat ik van een GF4 Ti4200 kom zal het verschil toch wel zeker zijn geld waard zijn

sheebs

Legacy Member
en u keuze is... want vind tu uitleg nogal onduidelijk, g aje nuv oor de 7800 GS of nie?

Yo-Han

Legacy Member
pro:

de 7800 gs scoort natuurlijk wat beter dan de 6800gs,hij klopt de 6800 ultra terwijl de 6800gs heel dicht aansluit bij de 6800gt),7800 heeft 16 pixel pipelines ipv 12 voor 6800

de 7800 heeft transperancy aa(mooiere hekkens en roostertexturen), de 6800 niet

edit: geen nieuw pci e mobo nodig tegenover 7800 gt

con:

75€ duurder dan 6800 gs(is geen extreem hoog bedrag)

voor exact hetzelfde geld als een 7800 gs agp heb je nu een 7800 gt pci-e (codima.be)met 20 ipv 16 pipelines en wat extra speed

SMa

Legacy Member
nog een pro is dat je geen nieuw mobo nodig zal hebben
(bij bvb de 7800GT wel)

Yo-Han

Legacy Member
idd , als de 7800 gs wat zakt in prijs, onder de 300€ bvb..vind ik het geen slechte koop voor hen die nog zeker tot 2007 met een agp mobo willen verder doen..als tijdelijke upgrade is de 6800 gs dan misschien de betere oplossing
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan