Archief - 6800

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

steffoe

Legacy Member
is een graka uit de 6800 reeks een overkill voor een p4 3.0 1024 ram?
agp

-Timo-

Legacy Member
Zelfs een 7900GT (indien pci-e) zou geen bottleneck vormen volgens mij.

Davion

Legacy Member
7900GT zou dat volgens mij wel doen, ma soit, 6800Ultra, no problemo.

steffoe

Legacy Member
owk
ook ni met een dell dimension 4600 mobo?
tis wel ddr 400 enzo
maar verdenk et toch van traag te zijn
tis ook 800 fsb

Davion

Legacy Member
Nope, gaat hoor :)
Alleen moet ge oppassen met de voeding, die is meestal nipt bij Dell.
Wat zit er nu in ?

boostah

Legacy Member
imho is het nooit bottleneck, zet uwe AA en AF dan hoger, en ge zult wel zien dat uwe fps zakt, en uwe cpu eigenlijk meer kan, speel op 800*600 en eenders welke cpu bottleneckt zelfs een vorige gen kaart (zonder AA/AF/hdr)

en pas op bij dell, of da ge het wel kunt veranderen, want die comps zijn dikke klote voor zelf iets aan te doen

tele(n)ettertje

Legacy Member
om geen nieuw topic te moeten opstarten:
p4, 2,6Ghz (fsb 400mhz), 1Gb 333mhz ram

ik zou graag een nieuwe agp kaart kopen:
6800GS of 7800GS, is die 7800 overkill?
verschil in prijs tussen de 2 is maar 30/40€

-Timo-

Legacy Member
Dat u gpu sterker, sneller, beter is dan u cpu. U cpu gaat dit dus vertragen en zorgt ervoor dat je dus eigenlijk niets hebt aan een "duurdere" kaart omdat je ze toch niet volledig kan benutten

PineMangoes

Legacy Member
@tele(n)ettertje:Kzou voor een 6800 GS gaan, die hebben 'n veel betere prijs/kwaliteitsverhouding. Heb zelf ne 7800 GS en kben d'r toch niet helemaal tevreden van. Met wat sjans kan je die 6800 unlocken en zit je aan GT snelheid. Die 7800 zou waarschijnlijk ook iets teveel bottlenecked zijn op een p4 2.66.

steffoe

Legacy Member
ik heb men voeding al vervangen want er stak een 6600 gt in
maar die is dood :(

-dawnz-

Legacy Member
PineMangoes zei:
@tele(n)ettertje:Kzou voor een 6800 GS gaan, die hebben 'n veel betere prijs/kwaliteitsverhouding. Heb zelf ne 7800 GS en kben d'r toch niet helemaal tevreden van. Met wat sjans kan je die 6800 unlocken en zit je aan GT snelheid. Die 7800 zou waarschijnlijk ook iets teveel bottlenecked zijn op een p4 2.66.
wat doet de kaart mis ?

PineMangoes

Legacy Member
De kaart doet helemaal niks mis, maar is gewoon niet de moeite op een p4 2.66 met PC2700 RAM... Is zuiver fps/€ gezien ook z'n geld niet echt waard.

tele(n)ettertje

Legacy Member
thx pinemangoes

ik vroeg het maar omdat het prijsverschil maar 30€ is
bij de 7800gs kan je de uitgeschakelde pixelpipelines niet aanzetten , bij de 6800Gs wel heb ik gelezen (7800gs zijn 'doorgesneden' op het bord zelf)

PineMangoes

Legacy Member
Als er maar 30€ tussen zit zou ik dan weer wel voor de 7800 gaan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan