Archief - 5.1 speakerset: logitech x530/Altec Lansing Enchanced 5100/... ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hollow

Legacy Member
Binnekort krijgek eindelijk mijne eigen, nieuwe pc:love: . Alles van onderdelen is al beslist (ik heb hem al besteld) maar ik zoek nog naar een goede speakerset.
Deze MOET 5.1 zijn:music:, gaat vooral gebruikt worden voor games en muziek (mp3). Ik heb al gedacht aan de Logitech x530 set, maar de ene zegt dat hij goed is en de ander zegt dat de speakers nogal dof klinken. Nu heb ik hier op het forum ook gelezen dat Altec Lansing betere speakers maakt dan Logitech en creative én goedkoper. Ik heb eens gezien en de Altec Lansing Enchanced 5100 lijkt me wel wat. Bedoeld voor gamers maar ook voor muziek, met een prijs van €88 op pixmania.be . Heeft er iemand ervaringen met een van deze 2? Of zijn er nog andere sets die beter/goedkoper zijn?

2.DIE.4

Legacy Member
Om hierop even verder te gaan , ik heb momenteel een Logitech Z-2300 setje. Zou ik deze verkopen voor deze 5.1 set van altec ? Het zou vooral moeten dienst doen voor mp3 en af en toe eens een filmpje ...

Thorens

Legacy Member
Als je tevreden bent van je Logitech: Neen.
Als je niet tevreden bent: Ja.

Erg simpel :)

2.DIE.4

Legacy Member
Wel , ik ben redelijk tevreden , maar vind soms toch ook dat de bassen overheersen en dat het meer kabaal is dan muziek.

Daar dit altec setje wordt aangeraden door velen , dacht ik misschien om over te stappen ...


Hetgeen ik me daarbij wel afvraag is of dit setje ook een redelijk hoog volume aankan. Dit moet niet overdreven zijn , maar toch de moeite.


Alvast bedankt


Pieter

sash1m1

Legacy Member
ik snap het niet dat mensen een set willen die bevoorbeeld meer als 100 decibels
aankan als ze dat gewoon op hun kamer gaan zetten hebben julie geen buren/ouders en wie zet da nu op 100 decibels

ps ik vroeg het mij maar af

Thorens

Legacy Member
Mijn set kan veel meer aan dan 100dB maar ik heb een volumeknop op mijn versterker, é :)

GroovyBeatsss

Legacy Member
Ik heb vandaag de Logitech x530 aangeschaft en ben er eerlijk gezegd wel tevreden over! Ben natuurlijk geen expert op gebied van geluid, maar vind hem zeer degelijk klinken!

T€RM!N4T0R

Legacy Member
sash1m1 zei:
ik snap het niet dat mensen een set willen die bevoorbeeld meer als 100 decibels
aankan als ze dat gewoon op hun kamer gaan zetten hebben julie geen buren/ouders en wie zet da nu op 100 decibels

ps ik vroeg het mij maar af
Mja, ik haal hier thuis met gemak meer dan 114dB uit m'n boxen (geluid klinkt dan nog erg zuiver). Maar dat is net zoals Thorens, ik heb alles aangesloten op versterker en daar dan echte speakers op aangesloten.
Het gebeurt echter niet vaak dat me muziek zo luid staat aangezien ik in een rijhuis woon. :unsure:
Maar soit :p dit vind IK dan eigelijk de beste oplossing voor geluid maar uiteraard stuk duurder.

Logitech of Altec Lansing? Ik zou dan zeker en vast ook voor Altec Lansing kiezen.

2.DIE.4

Legacy Member
sash1m1 zei:
ik snap het niet dat mensen een set willen die bevoorbeeld meer als 100 decibels
aankan als ze dat gewoon op hun kamer gaan zetten hebben julie geen buren/ouders en wie zet da nu op 100 decibels

ps ik vroeg het mij maar af




Ik verwacht dan ook niet dat dit setje 100dB haalt , maar toch iets of wat geeft ... Het is altijd eens leuk om tijdens een goeie film het volume iets harder te zetten namelijk.
Maar deze Altec set kan dat dus wel aan vermoed ik ?

Of valt er iets anders aan te raden voor max 100€ ?

Hollow

Legacy Member
Btw, weet er iemand een winkel waar ze de altec lansing 5.1 enchanced 5100 set verkopen?

Thorens

Legacy Member
Fnac had/heeft AL. Maar voor de rest zijn er nog steeds weinig winkels die AL verdelen, spijtig genoeg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan