Archief - 3D-kaart voor mITX @ 350w

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Giovanny

Legacy Member
Oi,
ik zit met een Antec voeding van 350w met 1x 6pin pci-e aansluiting en zoek hiervoor dus een geschikte 3dkaart.

De kaart moet vooral dienen om CoD Modern Warefare 2 en oudere games te kunnen draaien op Full HD resolutie.

De andere hardware:

- Zotac mITX s775 9300
- C2D e8500
- 1x SSD
- 2*2gig DDR3

Ik dacht aan een 5770/6770??

phate_13

Legacy Member
Molex to pci-e adapter gebruiken en een HD6870 steken. :)

Ja doe voeding is daar krachtig genoeg voor. Een systeem met HD6870 komt aan een kleine 300Watt uit. Als je toch paranoia bent, wacht dan op de HD7870/HD7850.

Sondey10mg

Legacy Member
HD6850 heeft ook maar 1 pci-e aansluiting nodig. Welke kaart hangt natuurlijk van uw budget af; HD6870 is betere prijs/kwaliteit, HD6850 iets minder maar zou wel aan uw vereisten voldoen lijkt mij.

Giovanny

Legacy Member
Een 6850 is zeker voldoende voor voor wat ik ermee wil doen.
Nu zijn er ook wel een paar andere factoren die meespelen en die ik niet vermeld heb :)

De kaart gaat gebruikt worden in een Antec isk300 en die case is sowieso te klein om een 3dkaart in te steken. Het plan is om deze dus bovenop de case te plaatsen (worklog komt later) in het open zicht en daarom mag het wel een kaart zijn met ne fancy cooler op ofwel, mss beter zelfs, passief. Het oog wil ook wat :)

Ook, hdmi is een must en ze mag zeker 2de-hands zijn.

Ik kijk alvast uit naar een 'coole' 6850

Giovanny

Legacy Member
Dat is een optie ja, maar die is te gemakkelijk en te saai ;)

mdgf

Legacy Member
Ik meen dat er een paar passieve 6770's op de markt zijn, maar als je een passieve kaart wilt vinden ga je nog een stuk minder krachtig moeten gaan.

phate_13

Legacy Member
Ik raad de HD6870 aan omdat deze toch een stuk sneller is en weinig meer kost. (25% sneller, 15% duurder.)

Maar je moet zelf zien natuurlijk. :)

Giovanny

Legacy Member
Ik heb een passieve 6770 gezien van Asus en die is wel fancy maar passief is absoluut geen must.

imageview.php


Een 6850 is idd een goede keuze qua performance en aangezien ze toch buiten de case hangt krijgt die frisse lucht.

Giovanny

Legacy Member
Nee is waar, maar een powerbeest is ni nodig hier. :) Dit draait puur om het idee en zeker niet om de fps.

Die 6850 vanuit azerty heb ik ondertussen ook al gezien maar €170 is me iets teveel.
Ik denk dat ik gewoon ga wachten wat er hier te rapen valt op de B&S.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan