Archief - 2de graka?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulreaper

Legacy Member
Heb op dit moment een Club 3D 5970 kaart in mijn pc steken, maar zou eventueel een 2de kaart willen bijsteken om de grote klappers die er op gamegebied staan aan te komen, met alle toeters en bellen op Ultra te spelen, The Witcher 2 kon ik dus bijvoorbeeld niet op Ultra spelen. Iemand een idee welke ik er zou kunnen bijsteken? Door de prijs die deze kaarten op de 2dehands markt nog moeten kosten, zou ik toch liever een ander voorstel dan een 2de 5970 willen hebben :D

mdgf

Legacy Member
Tjah, als je een kaart wilt bijsteken (en je 5970 dus houden) dan is je enige keuze een 5850 (een 5830/5870 gaat ook, maar die zijn meestal minder interessant) maar dan zit je natuurlijk met 3 gpu's, niet elke game kan daar goed mee om.
Een 5970 bijsteken is sowieso niet nuttig, 4gpu's geven meestal geen enkel voordeel als ik me niet vergis.

Samus007

Legacy Member
wat is de rest van je setup, en wat bedoel je met ultra, ik had alles op ultra bij witcher2op mijn systeem met ubersampling wel af (geen enkele pc kan dit momenteel aan btw)en spel draaide quasi perfect.

soulreaper

Legacy Member
Samus007 zei:
wat is de rest van je setup, en wat bedoel je met ultra, ik had alles op ultra bij witcher2op mijn systeem met ubersampling wel af (geen enkele pc kan dit momenteel aan btw)en spel draaide quasi perfect.

Er waren bepaalde zaken bij TW2 die ik niet helemaal op Ultra of Very High kon zetten zonder problemen te ondervinden. De speciale catalyst driver die voor die game was ontwikkeld deed het iets beter, maar het max wat ik eruit kon halen was 45 a 50 FPS


I7 920 processor
Corsair 750TX voeding
Gigabyte X58A UD5 mobo
6Gb Corsair dominator geheugen.
80GB OCZ SSD schijf.

Samus007

Legacy Member
die framerate had ik ook ongeveer met wel alles op ultra zonder ubersampling, 45 a 50 fps is toch geen slechte framerate voor zon grafisch spektakel? Zou ik persoonlijk echt niet voor upgraden, Witcher is nu ook een speciaal geval, meeste andere games draaien een pak beter.

Musk

Legacy Member
Een 5970 is nog een beest van een kaart eigenlijk. Ik zou niet upgraden, The witcher is zowat het meest veeleisende spel op dit vlak (naast Metro etc.)


Ik zou pas upgraden bij de 7xxx reeks.

soulreaper

Legacy Member
Eventueel iets anders te upgraden? Of een overclock processor overwegen? Loopt op dit moment gewoon op Standaard clocks.

ATI

Legacy Member
soulreaper zei:
Eventueel iets anders te upgraden? Of een overclock processor overwegen? Loopt op dit moment gewoon op Standaard clocks.

Als je degelijke koeler op uw processor hebt ,zou ik die gewoon zelf overclocken.

soulreaper

Legacy Member
ATI zei:
Als je degelijke koeler op uw processor hebt ,zou ik die gewoon zelf overclocken.

Scythe Mugen Rev. 2 als koeler. Ben echter bang om te overclocken :D

ATI

Legacy Member
soulreaper zei:
Scythe Mugen Rev. 2 als koeler. Ben echter bang om te overclocken :D

Is perfect die koeler,je moet daar geen schrik voor hebben ,gewoon beetje zien wat je doet ,niet te veel voltage geven eh.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan