Archief - 27inch 3d monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mikali

Legacy Member
Wel ik ben dus op zoek naar een goede 27inch 3D monitor om te gamen.
Mijn oog was daarbij gevallen op de Samsung T27A950.
Veelzijdige 3D-monitoren voor nog meer soorten content | Samsung monitor Article
Ook het design van het scherm spreekt me wel aan, echter enige minpuntje is de prijs. Echter ben ik wel bereid dat ervoor te betalen maar vroeg me af of er geen (betere) alternatieven zijn waar hier iemand ervaring mee heeft?
Komt bij dat die samsung al van januari 2011 op de markt is, maw een "oud" model voor nog veel te veel geld dus imo.

iemand hier suggesties?

BestGamer

Legacy Member
neem beter een 2560 x 1440 scherm dat is beter en waarom 3d het vertraagt alleen je fps in games.

Muscleduck

Legacy Member
2560x1440 is idd een verademing (ik heb ook een 27" met die resolutie), maar let op. Vanaf je boven 1080p gaat ga je ECHT veel van je grafische kaart vragen. Als je dan ook nog eens in 3D gaat gamen zou het goed kunnen dat je je grafische instellingen naar beneden gaat mogen schroeven.

Ik kan bv BF3 niet meer op alles max spelen op een GTX590 op grote servers.

In de PCM (www.pcmweb.nl) stond een 27" special (reviews) een paar maanden geleden. check hun website eens, je kan alle reviews nalezen.

EDIT: de enige 3D monitor in die special staat niet op hun site, maar het was de ASUS VG278H.
Scores:
gaming 4.5/5 bollen
Office: 3.5/5 bollen
Multimedia: 4/5 bollen
Beeldbewerking: 4/5 bollen

Volgens de review ondersteunt deze de nVivia nVision 2 (nieuwere versie), heeft een goede kijkhoek, helderheid in 2D mode, grijswaarden en contrast vallen wat tegen. Reactietijd en input lag zijn uitstekend (geen input lag).

Let wel op met de kijkhoek: kan zijn dat dat je niet stoort, maar een TN paneel heeft sowieso maar een beperkte kijkhoek. Ook de kleuren zijn op TN panelen wat minder dan IPS panelen.

CL4P-TP

Legacy Member
Ik hoop dat je minstens SLI GTX 590 ofzo hebt dan. 3D is 120 Hz. Dan heb je in principe 120 FPS nodig om vloeiend te spelen. En dat op zo'n mega resolutie?

Ik zou gewoon niet voor 3D gaan eerlijk gezegd. Het kost een massa geld...

BestGamer

Legacy Member
je kan net black ops op 3d spelen denk maar niet aan battlefield.

mdgf

Legacy Member
Een 120Hz monitor kopen gewoon voor 3d zou ik ook zeker niet doen, 99% kans ga je dat 1x doen en daarna komt die bril (ook al 50€?) nooit meer boven, geldverspilling dus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan