Archief - 24" monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beemer

Legacy Member
Hallo,

Daar vorige week/ dit weekend mijn 24" (LG flatron L245WP-BN met s-ips panel) defect is gevallen (krijg die niet meer opgestart) ben ik nu dringend op zoek naar een vervanger.

De LG is op aanraden van en naar aanleiding van uitstekende revieuws aangekocht.

you know the story ... het bos en de bomen, so i need a little help.

Vereisten:
- Redelijke kleurweergave -> dus best met een ips panel
- Geschikt om te gamen
- 24"
- Budget: +- €400

Voorlopige resultaten van mijn opzoekwerk:
Dell U2410
Dell U2412
HP ZR2440W
HP ZR24W -> einde reeks

Voldoen deze aan mijn vereisten of zijn er betere suggesties?
Waarom de ene wel en de andere niet?

Bedankt voor de hulp.

*edit*

Ook liefst met HDMI
Led mag maar hoeft niet.

ATI

Legacy Member
Hey

Dvi is hdmi maar zonder geluid,daar kan je kabel voor kopen beemer electrozaak ofzo zelfs carrefour denk ik.

Ik ben altijd heel tevreden van dell geweest ,allez toch die met ips paneel (heb altijd ulltrasharp series gehad)

Hp is ook goed,maar geef mij toch maar een dell monitor.

Hier kun je ook revieuws zien ,omdat ik die monitors niet heb.

Dell Ultrasharp U2412M prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Dell Ultrasharp U2410 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

HP ZR24w prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

beemer

Legacy Member
Heb die topics ook al eens bekeken en zijn ook wel interessant maar omdat ik een groter budget heb kan ik de lat ook wat hoger leggen, vandaar mijn vraag in deze topic.

Mijn absolute voorkeur gaat eigenlijk naar de Eizo FX2431-BK of de Eizo SX2462W maar die zijn ver over budget :cry:

alcatrec

Legacy Member
Ik heb na lang twijfelen tussen de u2410 en de hp zr24w en na heel veel topics gelezen gekozen voor de zr24w.
Heb deze in mei 2010 aangekocht en tot op heden heel content van.

beemer

Legacy Member
De opvolger, de ZR2440W, is vanaf deze maand verkrijgbaar en zou op een aantal punten beter moeten zijn én ietsje goedkoper.

Hoe presteert die ZR24W in games? Lag? Backlightbleeding? Bouwkwaliteit?

alcatrec

Legacy Member
Gamen doe ik nog weinig, af en toe wat SC2 maar daarin merk je dit moeilijk. Tot vorig jaar wekelijks Quake Live gespeeld en nooit iets van lag ofzo ondervonden.

Over backlightbleeding: een volledig zwart scherm is overal gelijk "zwart", door de kijkpositie is het ene deel wat donkerder dan het ander. Maar dit is geen backlightbleeding denk ik.Het is een mat scherm en geen glossy scherm met glas voor oid.

Als ik in de krefel, makro, mediamarkt naar de monitors kijk ben ik nog steeds content dat ik vorig jaar dit scherm op gevoel heb gekocht.

jm188

Legacy Member
ik heb sinds kort de u2410 (ter info: de 2412 is hier geen opvolger van, het is eerder de budget versie met led verlichting)

heel content van, mooie kleuren, geen bleeding, ik speel hier sc2, bf3, skyrim op, dat gaat allemaal perfect, geen last van inputlag

beemer

Legacy Member
michielsjoris zei:
ik heb sinds kort de u2410 (ter info: de 2412 is hier geen opvolger van, het is eerder de budget versie met led verlichting)

heel content van, mooie kleuren, geen bleeding, ik speel hier sc2, bf3, skyrim op, dat gaat allemaal perfect, geen last van inputlag

I know, ik doelde op de ZR2440 van HP.

Alvast bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan