Sibi
Legacy Member
Hoi,
Ik zou graag even jullie advies over laptops krijgen.
Ik ben zelf namelijk al een tijdje niet zo heel actief meer in het hardwarewereldje, waardoor ik niet goed weet wat beter is en wat niet. Ik wil dus nog wat raad van derden... .
Bon, ik weet dat Dell kwalitatief gezien de top is. Dat was twee jaar geleden zo, en dat is nog altijd zo als ik hun laptops bekijk en betast. Maar ik wil het onderste uit de kan halen, en zoveel mogelijk voor mijn geld krijgen, maar de kwaliteit moet dus wél nog door de beugel kunnen.
Kom dus a.u.b. niet af met Medion, Targa, MaxData..., want zó veel ken ik er dus wél nog van.
Mijn budget is een €1100, incl. de extra garantie (zéér belangrijk).
Ik heb uiteindelijk drie laptopjes kunnen selecteren, twee Acers en een IBM.
Ik zoek dus een laptop, geen desktopvervanger. Gewicht, autonomie en algemene kwaliteit zijn best belangrijk.
Ik vermoed dat de IBM de "beste" gaat zijn, maar ik ga er meer voor moeten betalen, en qua specs is 'ie eigenlijk minder dan de Acers (slechts XGA en geen DVD-RW). De Turion van Acer is ongetwijfeld de "leukste" met zijn breedbeeld en 64-bit, maar de Centrino van Acer vind ik dan weer de aantrekkelijkste laptop van de hoop (DDR II, 2.4kg, 14" WXGA).
Wat zou jullie keuze zijn ?
Die Turions, hebben die een lange autonomie in vgl. met de Centrino's ? Doet dat breedbeeldscherm ook veel aan de batterijduur ? ...
Alvast bedankt !
-edit-
Oh ja, als jullie nog laptopjes weten, dan mogen jullie die ook noemen, uiteraard.
Ik zou graag even jullie advies over laptops krijgen.
Ik ben zelf namelijk al een tijdje niet zo heel actief meer in het hardwarewereldje, waardoor ik niet goed weet wat beter is en wat niet. Ik wil dus nog wat raad van derden... .

Bon, ik weet dat Dell kwalitatief gezien de top is. Dat was twee jaar geleden zo, en dat is nog altijd zo als ik hun laptops bekijk en betast. Maar ik wil het onderste uit de kan halen, en zoveel mogelijk voor mijn geld krijgen, maar de kwaliteit moet dus wél nog door de beugel kunnen.
Kom dus a.u.b. niet af met Medion, Targa, MaxData..., want zó veel ken ik er dus wél nog van.

Mijn budget is een €1100, incl. de extra garantie (zéér belangrijk).
Ik heb uiteindelijk drie laptopjes kunnen selecteren, twee Acers en een IBM.
Acer Aspire 5003WLMi_100
AMD Turion™ 64 ML-32 processor (1MB L2 cache, 1.8 GHz, 400MHz) Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2
15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite --> 1280x800 dus
1024MB RAM (2x512) DDR333 --> DDR I dus
100GB HDD
DVD-Dual Double Layer
56K modem
Lan & Wireless 802.11b/g
no FDD
no IEEE 1394
no S-video
no FIR
128MB SIS shared
65Wh Li-Ion battery pack
Up to 3 hours battery life
2,8kg
3 jaar garantie
Prijs: € 1040
Acer Aspire 5502ZWXMi
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz(Dothan 735/2MB/400MHz)
Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2
14.1TFT WXGA (Acer CrystalBrite) --> 1280x800 dus
1024MB DDR II RAM (2x 512) --> DDR II dus
80GB HDD
DVD-Double Layer
56K modem
Gigabit Lan & Wireless 802.11b/g
NO FIR
NO S-Video
NO IEEE1394
128MB shared
44.4 W Li-ion battery pack (6-cell)
3-hour battery life for models using Intel® 915GM integrated graphics
2.38 kg
3 jaar garantie
Prijs: €1078
IBM ThinkPad R50e
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz(Dothan 735/2MB/400MHz)
Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2
15TFT XGA --> 1024x768 dus
256MB RAM DDR333 --> DDR I dus, en 'k heb hier nog 256MB liggen --> 512MB
60GB HDD
DVD/CDRW-combo
56K modem
10/100 Ethernet & Wireless 802.11b/g
NO FIR
1 S-Video
1 IEEE1394
128MB shared
6 Cell Lithium-Ion
4 Hours
2.9 kg
3 jaar garantie
Prijs: €1120
Ik zoek dus een laptop, geen desktopvervanger. Gewicht, autonomie en algemene kwaliteit zijn best belangrijk.
Ik vermoed dat de IBM de "beste" gaat zijn, maar ik ga er meer voor moeten betalen, en qua specs is 'ie eigenlijk minder dan de Acers (slechts XGA en geen DVD-RW). De Turion van Acer is ongetwijfeld de "leukste" met zijn breedbeeld en 64-bit, maar de Centrino van Acer vind ik dan weer de aantrekkelijkste laptop van de hoop (DDR II, 2.4kg, 14" WXGA).
Wat zou jullie keuze zijn ?
Die Turions, hebben die een lange autonomie in vgl. met de Centrino's ? Doet dat breedbeeldscherm ook veel aan de batterijduur ? ...
Alvast bedankt !

-edit-
Oh ja, als jullie nog laptopjes weten, dan mogen jullie die ook noemen, uiteraard.


