Archief - recht op vergeten te worden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Booka Shade

Legacy Member
damocles zei:
Ben al een tijdje aan het zoeken om m'n account te laten anonimiseren, nu heb ik de 'procedure' gevonden

https://www.beyondgaming.be/archive....141/deactivatie-van-je-9lives-account.987633

vraag: moet ik echt via Telenet gaan om hier op het forum vergeten te worden? Als dit uit m'n account gevraagd wordt, is dit dan niet voldoende? Ik ben nl lid van 9lives en niet van Telenet.

Beste damocles,

https://www.beyondgaming.be/forums

Via bovenstaande link kan je een aanvraag tot GDPR verwijdering indienen.

Anoniem19

Legacy Member
jot, helaas wordt daar niet op gereageerd. Dit heb ik een tijdje geleden al geprobeerd, daarom dat ik nu verder aan het kijken ben.

edit: misschien ook wel handig om dat op te nemen in jullie faq als het gewijzigd is.

Loser

Legacy Member
damocles zei:
jot, helaas wordt daar niet op gereageerd. Dit heb ik een tijdje geleden al geprobeerd, daarom dat ik nu verder aan het kijken ben.

edit: misschien ook wel handig om dat op te nemen in jullie faq als het gewijzigd is.

Dan zal die aanvraag door de mazen geglipt zijn van het drukke net. Het is echter wel de juiste link, dus daar zou het moeten lukken.

Anoniem19

Legacy Member
Een 2e keer het formulier invullen helpt ook niet blijkbaar, maar dan zie ik wel dat er mensen zijn die vandaag reageren en al anoniem zijn.

Fix this please

vishnusixclix

Legacy Member
Een beetje respect naar diegene die dit handmatig verwerkt, aub. Dit wordt door iemand op de kantoren bij telenet zelf behandeld. Soms komt ook de Legal afdeling ertussen. Als er eens een aanvraag wordt vergeten, pun intended, dan is dat omdat die tussen de rest van de berg werk ligt. Dat gebeurt, maar uitstel is in dit geval geen afstel.

Als je toch niet meer terugkomt zal het niet op een dag meer of minder aankomen.

Anoniem19

Legacy Member
Het is niet onrespectvol bedoeld, maar ik kaart iets aan, daarnaast wordt aangegeven om de procedure opnieuw te volgen, dat doe ik vraag en dan blijkt dat er nog niet veel gebeurt.

Dan heb ik hier enkel als enige manier om het zichtbaar te maken.

Anoniem19

Legacy Member
Als er na een maand na de eerste aanvraag nog geen gehoor is aan gegeven (ook totaal geen bevestiging van ontvangst of eender welke progress update zowel hier als op het mailadres) mag er dan geklaagd worden?

Wat moet ik hiervoor doen om het erdoor te krijgen?

Loser

Legacy Member
damocles zei:
Als er na een maand na de eerste aanvraag nog geen gehoor is aan gegeven (ook totaal geen bevestiging van ontvangst of eender welke progress update zowel hier als op het mailadres) mag er dan geklaagd worden?

Wat moet ik hiervoor doen om het erdoor te krijgen?

Met problemen of vragen mag je altijd naar de ombudsdienst. Maar ik denk dat hier toch al best duidelijk is aangegeven dat als je de aanvraag hebt ingediend via de juiste weg, die binnen een redelijke termijn zal behandeld worden en er mogelijk gehoor aan gegeven zal worden. Je wordt sowieso wel op de hoogte gehouden.

Anoniem19

Legacy Member
Loser zei:
. Je wordt sowieso wel op de hoogte gehouden.

Dat is net wat ik hier aankaart... Ik word totaal niet op de hoogte gehouden, geen ontvangstbevestiging dat de aanvraag goed ontvangen is, geen status updates, niks...

Ik weet dat ze het op Telenet Hq wel eens druk hebben, maar een maand voor zo een aanvraag is toch niet echt een redelijke termijn meer?

Nahrtent

Legacy Member
damocles zei:
Dat is net wat ik hier aankaart... Ik word totaal niet op de hoogte gehouden, geen ontvangstbevestiging dat de aanvraag goed ontvangen is, geen status updates, niks...

Ik weet dat ze het op Telenet Hq wel eens druk hebben, maar een maand voor zo een aanvraag is toch niet echt een redelijke termijn meer?

Men heeft je nu al drie keer bevestigd dat de aanvraag ontvangen is (als je die correct hebt ingediend).

langun

Legacy Member
Waar staat die bevestiging dan? Hij heeft enkel bevestiging gekregen dat dat de juiste link zou moeten zijn, en dat zijn aanvraag vermoedelijk door de gaten van het net zal geslipt zijn, of dat het druk is.

Hij kaart het probleem aan dat zijn aanvraag niet wordt verwerkt en dat hij geen feedback krijgt of/wanneer die zal verwerkt worden, en dan krijgt hij hier de respons: working as intented... Benieuwd hoe gdpr-proof deze aanpak is. Een redelijke termijn is een rekbaar begrip, maar na een maand zou er toch al enige vorm van reactie mogen komen. En dan heb ik het niet over de forum mods.

Cyberkef

Legacy Member
Het is druk bij Telenet, maar de GDPR procedure is inmiddels toegepast.

Thread kan dus dicht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan