Archief - Wat studeer jij + lessenrooster-thread [2012-2013]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welk jaar?


  • Totaal aantal stemmers
    324
  • Opiniepeiling gesloten.

Dark.Magician01

Legacy Member
2de bachelor Handelsingenieur in de Beleidsinformatica aan de Universiteit Antwerpen.
GIT-student => paar vakken uit eerste jaar hernemen + paar vakken uit het tweede jaar

Vordesh

Legacy Member
1e ba vpk
Nog geen info, maar als het is gelijk vorig jaar 2e sem (staat wel online :/) dan ist vrijwel iedern dag van 9-16

Cephalus

Legacy Member
Grote universiteiten minder in trek - De Standaard

Interessant. Zoals steeds loopt UGent een aantal jaren achter op KULeuven en lijkt UGent nu ook over z'n top heen te zijn, zoals dat bij KUL een tijdje geleden het geval was.

Iedereen die net als ik aan de KUL studeert zal wel kunnen beamen dat we onze hoge inschrijvingscijfers al lang niet meer enkel van de 18-jarige Vlaamse (en dan nog voornamelijk Limburgse en Vlaams-Brabantse en enkele Antwerpse) studenten moeten hebben. UGent kan nu net als de KULeuven beginnen proberen haar inschrijvingsaantal terug op te krikken door een hoog aantal buitenlandse studenten aan te trekken :).

Of UGent kan proberen wat te werken aan het afschrikkende imago van Gent als hoofdstad van West-Vlaanderen* inclusief alle kleine kantjes van de bevolking van die provincie.

* W-VL ja, veel van dat prachtige Gents hoor je daar niet in de studentenbuurt

Matt.

Legacy Member
Cephalus zei:
Grote universiteiten minder in trek - De Standaard

Interessant. Zoals steeds loopt UGent een aantal jaren achter op KULeuven en lijkt UGent nu ook over z'n top heen te zijn, zoals dat bij KUL een tijdje geleden het geval was.

Iedereen die net als ik aan de KUL studeert zal wel kunnen beamen dat we onze hoge inschrijvingscijfers al lang niet meer enkel van de 18-jarige Vlaamse (en dan nog voornamelijk Limburgse en Vlaams-Brabantse en enkele Antwerpse) studenten moeten hebben. UGent kan nu net als de KULeuven beginnen proberen haar inschrijvingsaantal terug op te krikken door een hoog aantal buitenlandse studenten aan te trekken :).

Of UGent kan proberen wat te werken aan het afschrikkende imago van Gent als hoofdstad van West-Vlaanderen* inclusief alle kleine kantjes van de bevolking van die provincie.

* W-VL ja, veel van dat prachtige Gents hoor je daar niet in de studentenbuurt

Not sure if serious.

Rivfader

Legacy Member
Gisteren te horen gekregen dat ik door al mijn herexamens ben. Nu dus 2e jaar leraar geschiedenis/aardrijkskunde aan KdG.

coldplayke

Legacy Member
Lessenrooster 2de Bachelor T&L Engels-Duits:


1ste semester
Maandag
11-13 ATW
14-17 Engelse Literatuur van 1800 tot heden

Dinsdag
(9-11 Eng T&T)
(11-13 Eng T&T)
16-18 Academisch Nederlands


Woensdag
16-19 Duits taalkunde

Donderdag
(9-11 Eng T&T)
11-13 Eng T&T

Vrijdag
9-11 Heuristiek en methodologie
11-13 Duits T&T



2de Semester

Maandag
(11-13 Eng T&T deel 1b)
13-16 geschiedenis van de Duitse literatuur
(16-18 Eng T&T deel 1b)

Dinsdag
9-11 Engels taalkunde
(11-13 Engels T&T deel 1b) Geschiedenis van de Britse eilanden B
13-14 Duits T&T
(14-16 Engels T&T deel 1b)

Woensdag
9-11 Informatiekunde
11-13 Geschiedenis van de Verenigde Staten
12-13 Engels taalkunde

Donderdag
9-11 ALW (11-14 Eng T&T)
(14-16 Eng T&T)
16-18 Naamkunde

Vrijdag
8-10 Duits T&T

Wat tussen haakjes staat zijn groepen, dus ik weet nog niet bij welke ik zal moeten aansluiten. Cursieve vakken zijn keuzevakken die ik wil opnemen, ik moet nog een keuze maken welke ik ga schrappen.

Redhunter

Legacy Member
Woestijnvos zei:
Ook een tip: ga NIET naar de lessen van ingenieursproject gedurende de eerste drie weken.

Der zijn ergens op het einde van die 3 weken 2-3 lessen over communicatie die door een zekere Jordy Van kerckhove (als ik het mij nog herinner) worden gegeven. Die zijn wel nog plezant.

De andere zijn inderdaad relatief nutteloos en gaan over foutmarges ingeven in excel, hoe teksten leesbaar maken,... Dingen die je eigenlijk vanzelf weet.

Beste tip is gewoon om in het begin te zorgen dat ge door het examen Wiskundige Basistechniek zijt (dat is ergens eind oktober waarschijnlijk). Ken er genoeg die na 3 weken al een herexamen hadden :)

Vin

Legacy Member
Als alles goed verloopt (dat weet ik 14 september) dan ben ik geslaagd voor alle vakken van mijn master industrieel ingenieur informatica aan HoGent.
Mijn lesrooster is dan helemaal leeg, maar mijn tijd wordt ingevuld door mijn thesis die ik afwerk tegen januari.

Orchidee

Legacy Member
Orchidee_x zei:
2e bachelor pba chemie - optie biochemie ( KAHO Sint-Lieven Gent)

Uurrooster volgt nog.


Voorlopig uurrooster beschikbaar. Amaai ik heb weinig les; kvoel me bijna ene uit een richting als communicatiewetenschappen of zo :unsure:

1ste SEMESTER
Maandag
10.20-12.20: Fermentatie (week 9,10,11)

Dinsdag
10.20-12.20: Biochemie (week 10-12)
10.20-12.20: Fermentatie (week 1-9)
13.30-16.40: Labo biochemie

Woensdag
12.45-13.45: Biochemie (week 1-6)
13.55-15.55: Biochemie
16.00-17.30: Analytische chemie

Donderdag
8.10-9.40: Gegevensverwerking - communicatieve training
9.50-11.50: Mouterij
12.45-14.15: RZL1 (vrijstelling :D )
14.30-16.30: Gegevensverwerking - Statistiek

Vrijdag
8.10-9.40: Organische chemie
9.50-16.25: Labo analytische chemie

fraaanche

Legacy Member
flyinglobster zei:
hmm khad enkel naar mijne rooster op Sisa gekeken :D

Op e-valven zetten ze alle belangrijke info en mededelingen, dus hou dat maar goed int oog :p

Frisko

Legacy Member
Begin aan mijn derde jaar Prof Bachelor Elektromechanica(afstudeerrichting Automatisering) op Hogent. Maar één semester les meer, en dan een semester stage en het zit erop.

Hogent kennende zal het wel nog even duren tot we lessenroosters hebben. :ironic:

Tiediiee

Legacy Member
Schakeljaar Toegepaste bio-ingenieurswetenschappen (Hogent)

1ste week

Maandag
10.30-11.15: Mechanica
12.30-13.15: Statistiek
13u30-15.15: Wiskunde

Dinsdag
08.15-10.00: Statistiek theorie
10.30-12.15: Wiskunde theorie
13.30-15.15: Elektriciteit theorie
15.45-17.00: Elektriciteit

Woensdag
08.15-10.00: Agro ingenieurstechnieken theorie
10.30-12.15: Organische chemie theorie
13.30-15.15: Wiskunde theorie

Donderdag
8.15-9.30: Mechanica theorie
10.30-12.15: Wiskunde theorie
13.30-17.00: Organische chemie

Vrijdag
8.15-12.00: Levensmiddelenmicrobiologie
13.30-15.15: Fysica theorie


Zomercursussen wiskunde en fysica achter de rug. Echt zot wat voor een achterstand we hebben (kwam van Prof. bachelor voedingstechnologie). Qua uren, valt nog af te wachten tot definitieve uurrooster voor dit semester.

Hawk

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Voorlopig uurrooster beschikbaar. Amaai ik heb weinig les; kvoel me bijna ene uit een richting als communicatiewetenschappen of zo :unsure:

1ste SEMESTER
Maandag
10.20-12.20: Fermentatie (week 9,10,11)
Zou je naar dat eerste moeten gaan? Anders hebt ge nog meeeer vrije tijd!

Orchidee

Legacy Member
Hawk zei:
Zou je naar dat eerste moeten gaan? Anders hebt ge nog meeeer vrije tijd!

Tis het vervolg van fermentatie op dinsdag hé, dus niet ff een vakje van drie weken ;)
En sowieso doe ik al mijn lessen, tenzij ik echt eens niet kan. Kdenk dat de helft ook effectief verplichte vakken zijn en de andere helft... Ja we zitten nu eenmaal in zulke kleine groepkes dat het opvalt dat ge er niet zijt, en dat ge je de volgende keer nog moogt verantwoorden waarom je er niet was, dusja uiteindelijk ook bijna verplichting :p

Intussen het uurrooster van het derde jaar biochemie es bekeken en damn dat staat vol. En helaas altid wel ergens overlap met een vak van nu, of volgtijdelijkheid of zo, anders kon ik nu al eentje meepikken.


@Tiediie: Veel succes ermee! Mijn zus heeft dat schakeljaar ook gevolgd, ze vond het zeer zwaa maar ze is er wel goed doorgeraakt. Niet opgeven met de wiskunde en de fysica, ze heeft ook moeten slikken maar het is niet onmogelijk :)

i am evel homer

Legacy Member
b0red zei:
Als alles goed verloopt (dat weet ik 14 september) dan ben ik geslaagd voor alle vakken van mijn master industrieel ingenieur informatica aan HoGent.
Mijn lesrooster is dan helemaal leeg, maar mijn tijd wordt ingevuld door mijn thesis die ik afwerk tegen januari.
Hetzelfde maar dan master HaWe

Dionysus

Legacy Member
Waar ziet iedereen zijn uurrooster al? Ik heb even gezocht voor 2e bachelor rechten aan de KUL maar niet meteen iets gevonden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan