Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
Tefal zei:
In tegenstelling tot wat ik vroeger dacht zijn diegenen met de grootste huizen en auto's vaak niet diegenen met het meeste inkomen/geld/hoge functie...
Gisteren nog met een ondernemer (+4000 man personeel verspreid over verschillende bedrijven) gesproken en die woont in een appartement (nooit thuis) en rijdt met een Skoda..
Vorige baas (>4000 netto/maand) reed met een heel klein oud autootje en woonde in een rijhuis van 4m breed.

Ach, het tegengestelde is ook waar. De dikste manager hier rijdt met een Maserati Granturismo MC Stradale :unsure:

Noctilucus

Legacy Member
Musk zei:
Ach, het tegengestelde is ook waar. De dikste manager hier rijdt met een Maserati Granturismo MC Stradale :unsure:

Die kan het zich permitteren :)

Ooit bij een bedrijf gewerkt waar mensen zich weken lang afvroegen van wie die dure Jaguar op de parking was. Bleek van één van de externe security mensen te zijn.

MrKend54l

Legacy Member
Musk zei:
Ach, het tegengestelde is ook waar. De dikste manager hier rijdt met een Maserati Granturismo MC Stradale :unsure:

Sommige willen graag de rijkste van het kerkhof worden, andere dan weer elke maand krabben om rond te komen.

Iedereen moet maar doen waar hij gelukkig van wordt :P

Nineshots

Legacy Member
Tefal zei:
In tegenstelling tot wat ik vroeger dacht zijn diegenen met de grootste huizen en auto's vaak niet diegenen met het meeste inkomen/geld/hoge functie...
Gisteren nog met een ondernemer (+4000 man personeel verspreid over verschillende bedrijven) gesproken en die woont in een appartement (nooit thuis) en rijdt met een Skoda..
Vorige baas (>4000 netto/maand) reed met een heel klein oud autootje en woonde in een rijhuis van 4m breed.

Baseer je die stelling nu op 2 mensen?

scriptkiddie

Legacy Member
Bij ons op het werk staat er soms een nieuwe Audi S5 op de parking. Aangezien de partners / directie in ons bedrijf met auto's genre BMW 520d en Volvo V90 rijden vroegen wij af wie er dan in godsnaam een Audi S5 had.

Bleek dit een van onze poetsvrouwen te zijn. True story.

sandervdw

Legacy Member
scriptkiddie zei:
Bij ons op het werk staat er soms een nieuwe Audi S5 op de parking. Aangezien de partners / directie in ons bedrijf met auto's genre BMW 520d en Volvo V90 rijden vroegen wij af wie er dan in godsnaam een Audi S5 had.

Bleek dit een van onze poetsvrouwen te zijn. True story.
Maar misschien is de man van de poetsvrouw wel CEO en dan is hij net iemand die het duidelijk laat zien. Want een S5 als 2e wagen kan wel tellen he...

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

firemen

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: TSO
Werkervaring (wat/hoelang) : 7 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Sociale economie
Huidige functie: Begeleider
Functiebeschrijving:
Anciënniteit: 7jaar
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 2 maal parttime
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Kortrijk
Verantwoordelijkheid over personeel Over de mensen die ik begeleid

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2350
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +- 1801
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: geen
GSM (eigen bijdrage)?: geen
Auto (VAA & Budget?): geen
Woon-werkverkeer vergoed?: ja, fietsverkeer (36km per dag - 3 keer per week)
Tankkaart: nee
Laptop (eigen bijdrage?): nee
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): nee
Ecocheques: nee
Groepsverzekering: via de overheid
Hospitalisatieverzekering ja
Andere voordelen: geen

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 3 dagen per week 36 km (h & terug), 2 dagen per week 7 km)
Afstand woon/werk in tijd:
Aantal wettelijke vakantiedagen: voglens de wet/ 20 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: max 1 uur per dag
Glijdende werkuren: nee
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? ja
Hoe vaak overuren te presteren? naar kezue
Auto nodig voor het werk? nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk:

Bijberoep: ja. Levert me ook nog eens 4 à 500 € per maand op. In goede maanden tot 1000€.

n0ukie

Legacy Member
Edit: mijn huidig loon even toegevoegd

Voila, zojuist mijn contract gaan ondertekenen. Ik had in eerste instantie gehoopt op een iets hoger bruto want netto ga ik er nu niet op vooruit maar ben al bij al zeer tevreden. Ze gaan mij quasi vanaf nul opleiden en ik krijg een auto dus ik klaag niet. Het is een heel grote stap in de richting waar ik naartoe wil, ik ga er enorm veel bijleren en veel kansen krijgen om te groeien.


1. PERSONALIA
Leeftijd: 29, binnen een week 30
Opleiding: Master Taalkunde
Werkervaring (wat/hoelang) : 6 jaar waarvan 2 echt relevant
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Fintech, PC geen idee
Huidige functie: Data analyst => Software engineer
Functiebeschrijving: het huidig platform verbeteren en uitbreiden
Anciënniteit: 0
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime, 40 uur

Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Antwerpen
Verantwoordelijkheid over personeel: /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2400 => 2400
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1650 ofzo => nog geen idee, ik vermoed rond 1.600-1.700
Nettovergoedingen: geen => 6.95 per gewerkte dag
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig => volledig
14e maand of winstuitkering: /
GSM (eigen bijdrage)?: nee => ja (?)
Auto (VAA & Budget?): nee => ja, Mazda2 (?)
Woon-werkverkeer vergoed?: nee => nvt
Tankkaart: nee => ja
Laptop (eigen bijdrage?): nee => ja (?)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): €7 (€ 1.09) => nee
Ecocheques: nee =-> ja
Groepsverzekering: ja => ja
Hospitalisatieverzekering: nee => ja, DKV
Andere voordelen: /

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 12 => 30 km
Afstand woon/werk in tijd: 40 min (fiets) = >waarschijnlijk +/- 25-30 minuten
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6 => 12
Vakantiedagen (andere extra): 2 vanwege PC => 0
Vrijheid om verlof te nemen: geen idee
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 45 in theorie
Glijdende werkuren: ja, beginnen tussen 7u30 en 9u
Oproepbaar door werkgever?: ik denk het niet
Stress? waarschijnlijk wel
Hoe vaak overuren te presteren? geen idee
Auto nodig voor het werk? nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk: ja

eniac

Legacy Member
Master taalkunde en software engineer is weinig voor de hand liggend, maar eenmaal je een goede start genomen hebt maakt diploma weinig meer uit in de IT.
Veel succes ermee :)

SomeDude

Legacy Member
eniac zei:
Master taalkunde en software engineer is weinig voor de hand liggend, maar eenmaal je een goede start genomen hebt maakt diploma weinig meer uit in de IT.
Veel succes ermee :)

Hoezo software maken doe je ook in een bepaalde taal toch :unsure:

(sorry maar heb ooit dit effectief eens gehoord als reden waarom ze iemand hadden aangenomen :D)

jonaz

Legacy Member
Thanks !
Ik mag me dus van 1 februari 2018 erkend boekhouder-fiscalist noemen :p, ben is benieuwd wat ze mij daar voor gaan geven... :)

Bv202

Legacy Member
n0ukie zei:
Voila, zojuist mijn contract gaan ondertekenen. Ik had in eerste instantie gehoopt op een iets hoger bruto want netto ga ik er nu niet op vooruit maar ben al bij al zeer tevreden. Ze gaan mij quasi vanaf nul opleiden en ik krijg een auto dus ik klaag niet. Het is een heel grote stap in de richting waar ik naartoe wil, ik ga er enorm veel bijleren en veel kansen krijgen om te groeien.


1. PERSONALIA
Leeftijd: 29, binnen een week 30
Opleiding: Master Taalkunde
Werkervaring (wat/hoelang) : 6 jaar waarvan 2 echt relevant
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Fintech, PC geen idee
Huidige functie: Software engineer
Functiebeschrijving: het huidig platform verbeteren en uitbreiden
Anciënniteit: 0
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime, 40 uur

Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Antwerpen
Verantwoordelijkheid over personeel: /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2400
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): nog geen idee, ik vermoed rond 1.600-1.700
Nettovergoedingen: 6.95 per gewerkte dag
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: /
GSM (eigen bijdrage)?: ja (?)
Auto (VAA & Budget?): ja, Mazda2 (?)
Woon-werkverkeer vergoed?: nvt
Tankkaart: ja
Laptop (eigen bijdrage?): ja (?)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): nee
Ecocheques: ja
Groepsverzekering: ja
Hospitalisatieverzekering: ja, DKV
Andere voordelen:

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 30 km
Afstand woon/werk in tijd: waarschijnlijk +/- 25-30 minuten
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: geen idee
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 45 in theorie
Glijdende werkuren: ja, beginnen tussen 7u30 en 9u
Oproepbaar door werkgever?: ik denk het niet
Stress? waarschijnlijk wel
Hoe vaak overuren te presteren? geen idee
Auto nodig voor het werk? nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk: ja

Toch maar een teleurstellende wagen :p

n0ukie

Legacy Member
eniac zei:
Master taalkunde en software engineer is weinig voor de hand liggend, maar eenmaal je een goede start genomen hebt maakt diploma weinig meer uit in de IT.
Veel succes ermee :)

Goh ja, taalkunde is ook wel vrij analytisch, het is een groot verschil met letterkunde. Er is bij de master ook een specialisatie computationele linguïstiek. De ironie wil dat ik dat eerst als master had gekozen maar het programmeren ging mij toen niet af en ik ben dan veranderd van specialisatie :unsure:

SomeDude zei:
Hoezo software maken doe je ook in een bepaalde taal toch :unsure:

(sorry maar heb ooit dit effectief eens gehoord als reden waarom ze iemand hadden aangenomen :D)

Lol :D Ik heb gewoon wel chance gehad denk ik, ik heb wat ervaring als sales/data analyst en ben leergierig. Ze hadden iemand nodig met niet al te veel ervaring zodat die niet te vastgeroest zou zijn in bepaalde denkwijzes en nog wat kneedbaar is.

Bv202 zei:
Toch maar een teleurstellende wagen :p

Ik ben blij met eender welke wagen eerlijk gezegd, momenteel heb ik enkel een fietske :p Op de foto's lijkt het mij wel een toffe auto, ik hoop alleen maar dat ze een automaat kunnen leveren.

Bv202

Legacy Member
Wat deed je hiervoor dan, gezien er staat "2 jaar relevant"?

Als je nog 2 jaar als developer kunt werken ga je wel makkelijk aan een hoger loon (richting 3k) + nettovergoedingen + veel betere auto geraken ;)

n0ukie

Legacy Member
Bv202 zei:
Wat deed je hiervoor dan, gezien er staat "2 jaar relevant"?

Als je nog 2 jaar als developer kunt werken ga je wel makkelijk aan een hoger loon (richting 3k) + nettovergoedingen + veel betere auto geraken ;)

Goh ja, relevant bedoel ik sales/data analyse omdat dat een (klein) beetje in de richting ligt van wat ik nu ga doen :p Maar ze gaan mij nog effectief veel moeten leren, dus ik had niet echt het vertrouwen om meer te vragen.

Ellenil

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: 36
Opleiding: geen ( wegens omstandigheden na derde middelbaar van school gegaan )
Werkervaring (wat/hoelang) : 18
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): 311
Huidige functie: afdelingsverantwoordelijke
Functiebeschrijving: leiding geven aan verkoopsadviseurs , zelf ook verkopen, beheer van mijn afdeling.
Anciënniteit: 12 ( waarvan nu 1 jaar als verantwoordelijke)
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime, 36u maar meestal meer

Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: werkuren tussen 9u en 19u en op zaterdag
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Kortrijk
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, 4

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2400+/-
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- 1800
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: ja, afhankelijk van vooruitgang
GSM (eigen bijdrage)?: nee
Auto (VAA & Budget?): nee
Woon-werkverkeer vergoed?: ja
Tankkaart: nee
Laptop (eigen bijdrage?): nee
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): ja, met eigen bijdrage
Ecocheques: /
Groepsverzekering: nee
Hospitalisatieverzekering: voordeliger tarief bij hospitalisatie
Andere voordelen: personeelskorting

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 5km
Afstand woon/werk in tijd: in theorie 5-10 minuten
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 6 adv + 3 anciënniteit. extra verlof indien gewerkt op zondag
Vrijheid om verlof te nemen: ja, hetzij af te spreken met collegas
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 10min / dag
Glijdende werkuren: ja, beslis zelf wanneer ik begin naargelang de bezetting
Oproepbaar door werkgever?: nvt
Stress? ja maar misschien omdat ik niet de meest stressbestendige persoon ben.
Hoe vaak overuren te presteren? vaak
Auto nodig voor het werk? nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: enkel indien van toepassing voor het werk
Telewerk: nee


Ondanks mijn heel benarde opleidingssituatie toch ergens geraakt, mits veel inzet. Hoop ooit uit de verkoop te kunnen gaan , geen zaterdagen meer werken, en leiding geven hoeft voor mij ook helemaal niet. al betwijfel ik wel of ik ooit een leuke afwisselende job aan dezelfde loonsvoorwaarden kan vinden met mijn achtergrond.

Plutus

Legacy Member
n0ukie zei:
Goh ja, taalkunde is ook wel vrij analytisch, het is een groot verschil met letterkunde. Er is bij de master ook een specialisatie computationele linguïstiek. De ironie wil dat ik dat eerst als master had gekozen maar het programmeren ging mij toen niet af en ik ben dan veranderd van specialisatie :unsure:



Lol :D Ik heb gewoon wel chance gehad denk ik, ik heb wat ervaring als sales/data analyst en ben leergierig. Ze hadden iemand nodig met niet al te veel ervaring zodat die niet te vastgeroest zou zijn in bepaalde denkwijzes en nog wat kneedbaar is.



Ik ben blij met eender welke wagen eerlijk gezegd, momenteel heb ik enkel een fietske :p Op de foto's lijkt het mij wel een toffe auto, ik hoop alleen maar dat ze een automaat kunnen leveren.
't Is gelukt zo te zien! Proficiat ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan