Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

timdeb

Legacy Member
UPDATE

1. PERSONALIA
Leeftijd:28
Opleiding: Bachelor autotechnologie bedrijfsvoertuigen - MIM - master TEW-finance
Werkervaring (wat/hoelang) : 3j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC209
Huidige functie: aankoper
Functiebeschrijving: Technisch aankoper in een internationale & complexe omgeving
Anciënniteit: 2,5j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38u
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: /
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4000 euro + 125 euro nettovergoeding
Maand salaris (netto): 2500 euro (realiteit meestal meer door veelvuldige buitenlandse verplaatsingen)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 100 %
14e maand of winstuitkering: /
GSM (eigen bijdrage)?: /
Auto (VAA?): /
Woon-werkverkeer vergoed?: ja 0,22 per km
Tankkaart: /
Laptop (eigen bijdrage?): Ja, geen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 8 euro (1,09 eigen bijdrage)
Ecocheques: /
Groepsverzekering: 2,62 % brutoloon
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen: /

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 17 km
Afstand woon/werk in tijd: 25 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): 5
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 45-50u
Glijdende werkuren:
Oproepbaar door werkgever?: /
Stress?: Er komt wel wat stress bij kijken
Hoe vaak overuren te presteren?: redelijkt beperkt
Auto nodig voor het werk?: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja

Vogroth

Legacy Member
Toen ik een jaar geleden nog geen diploma had va
graduaat boekhouden 1749€ bruto... Dusja onder interim basis blijft daar niet veel van over.
Nu heb ik al bijna 8 maand mijn diploma en nog steeds verdien ik hetzelfde, ik ben nu iets aan het zoeken, ik voel me aan het lijntje gehouden.
Tevens geen vast contract.

zarathustra

Legacy Member
Vogroth zei:
Toen ik een jaar geleden nog geen diploma had va
graduaat boekhouden 1749€ bruto... Dusja onder interim basis blijft daar niet veel van over.
Nu heb ik al bijna 8 maand mijn diploma en nog steeds verdien ik hetzelfde, ik ben nu iets aan het zoeken, ik voel me aan het lijntje gehouden.
Tevens geen vast contract.

Ben je van job veranderd? Anders moet je niet verwachten dat uw diploma veel verschil zal maken eh

nls-

Legacy Member
Op m'n loonbrief van januari zie ik dat we nu in PC 337 zitten. Ik neem aan dat we in dat PC ook gewoon eindejaarspremie krijgen? Vind er niet zoveel over terug :p.

Nineshots

Legacy Member
Die zou je in december moeten gekregen hebben. Werk je al langer dan juni 2017 bij die werkgever?

k995

Legacy Member
borgus zei:
Principieel is je loon een vertegenwoordiging van de waarde die je creëert voor je werkgever. Als je elke jaar 10% meer waarde creëert dan het jaar er voor door dat je steeds sneller, beter en efficiënter werkt. Dan kan je 10% vragen elk jaar. Natuurlijk is dat niet houdbaar voor de gemiddelde mens. Anders zou iedereen die begint op 2000 bruto na 40 jaar carriere op 90.000bruto zitten. Er zit altijd een soort van platfond op je skills. Iemand met 10 of 20 jaar ervaring in een bepaalde skill zal gelijkaardig presteren. In het begin ga je normaal sterk stijgen elk jaar (als je het slim speelt toch). De eerste 10 jaar kan je met de nodige inzet, durf en een fractie geluk om in de goeie sector te zitten, wel kunnen groeien van 2000 naar 3000-4000. Nadien zal het vooral gaan over doorgroeien naar hogere functies, Management/eigen zaak/... In dat geval kan je op termijn door groeien naar 5 cijfers per maand, en als je echt veel geluk hebt misschien zelfs 6 maar dan behoor je toch wel tot de 0.1% van de wereld.

Dat gaat misschien op voor verkopers maar voor 90+% van de werknemers die geen rechtstreeks waarde/verkopen doen is het moeilijk zo te redeneren.

Herman De Croo

Legacy Member
Vast of mobiel telefoonabonnement - vaa € -4,00
Vast of mobiel internet - vaa € -5,00

Is dit systeem veranderd in 2018? In 2017 was het 12.50

nls-

Legacy Member
Nineshots zei:
Die zou je in december moeten gekregen hebben. Werk je al langer dan juni 2017 bij die werkgever?

Mijn eindejaarspremie van vorig jaar heb ik gehad hoor. Ik vroeg me gewoon af of ze in PC 337 ook een eindejaarspremie krijgen, aangezien ik hiervoor in PC 200 zat en daarvan bekend is dat er een eindejaarspremie is. Vroeger dacht ik dat elke bediende een eindejaarspremie kreeg, maar blijkbaar hangt dat af van het PC.

Jack-in-the-box

Legacy Member
Om terug te keren naar een discussie van een tijdje geleden over de hoge lonen..
Mijn profiel.

1. PERSONALIA
Leeftijd:29
Opleiding: Bachelor Elektromechanica
Werkervaring (wat/hoelang): iets meer dan 2 jaar nu
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+pc): BD Erembodegem - pc 200
Functie: Service technieker
Functie beschriving: Onderhoud en herstellingen van robotinstallaties bij Apothekers. Alles dus op 't vlak van mechanica, elektriciteit, elektronica en IT.
Anciënniteit: 1
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40u
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: België
Plaats waar je werkzaam bent: België

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3020 + 150 euro wachtpremie (was 2850
Maand salaris (netto): 2080,79 (was 1937, 1870 zonder wachtpremie)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
14e maand of winstuitkering: /
Nettovergoeding: /
GSM (eigen bijdrage)?: iPhone van 't werk + internet. Zou in principe vanaf deze maand gerekend moeten worden, maar ik vind het niet terug op m'n loonbrief :-p
Auto (VAA?): Ja! Skoda Superb is besteld, nu Opel Insignia als aanloopwagen, € 179/maand (wordt onder code 3090 opgeteld en afgetrokken bij belastbaar inkomen, dus ik denk dat het wel 't voordeligst voor mij is?)
Woon-werkverkeer vergoed?: /
Tankkaart: Ja, alleen België
Laptop (eigen bijdrage?): Ja,
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Neen, maar wel netto vergoeding van 5,9/dag
Ecocheques: € 250 per jaar
Groepsverzekering: Komt op termijn eenmaal overnamen volledig rond is
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen: Door goede evaluatie en dat ze me willen houden op lange termijn heb ik een LTI van $ 5000 in stock gekregen :unsure:

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: Gans vlaanderen in principe
Afstand woon/werk in tijd: /
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): alle overuren mogen in recup genomen worden
Vrijheid om verlof te nemen: M'n verantwoordelijke doet er meestal niet moeilijk over. Alleen zorgen dat er 3 techniekers beschikbaar blijven
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: /
Glijdende werkuren: Bij eerste apotheker aankomen als die opengaat in principe
Oproepbaar door werkgever?: ja, wachtdienst op zaterdag volgens een vast patroon (1 week op 5, € 150 bruto)
Stress: Soms wel.
Hoe vaak overuren te presteren: afhankelijk van hoever de apothekers zijn en hoeveel werk je er hebt. Dit jaar 180 uren gepresteerd
Auto nodig voor het werk: Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, volgende week starten met 8 weken frans op woensdag
Telewerk: /

Ik ben wel content over dit pakket. Een groepsverzekering komt als we volledig zijn overgenomen. Ook een loonsverhoging stond op m'n vraaglijst en ik kom er voor in aanmerking. Nu afwachten wat baas, hr & benchmark zeggen.

moehaa!

Legacy Member
Jack-in-the-box zei:
Om terug te keren naar een discussie van een tijdje geleden over de hoge lonen..
Mijn profiel.

1. PERSONALIA
Leeftijd:29
Opleiding: Bachelor Elektromechanica
Werkervaring (wat/hoelang): iets meer dan 2 jaar nu
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+pc): BD Erembodegem - pc 200
Functie: Service technieker
Functie beschriving: Onderhoud en herstellingen van robotinstallaties bij Apothekers. Alles dus op 't vlak van mechanica, elektriciteit, elektronica en IT.
Anciënniteit: 1
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40u
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: België
Plaats waar je werkzaam bent: België

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3020 + 150 euro wachtpremie (was 2850
Maand salaris (netto): 2080,79 (was 1937, 1870 zonder wachtpremie)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
14e maand of winstuitkering: /
Nettovergoeding: /
GSM (eigen bijdrage)?: iPhone van 't werk + internet. Zou in principe vanaf deze maand gerekend moeten worden, maar ik vind het niet terug op m'n loonbrief :-p
Auto (VAA?): Ja! Skoda Superb is besteld, nu Opel Insignia als aanloopwagen, € 179/maand (wordt onder code 3090 opgeteld en afgetrokken bij belastbaar inkomen, dus ik denk dat het wel 't voordeligst voor mij is?)
Woon-werkverkeer vergoed?: /
Tankkaart: Ja, alleen België
Laptop (eigen bijdrage?): Ja,
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Neen, maar wel netto vergoeding van 5,9/dag
Ecocheques: € 250 per jaar
Groepsverzekering: Komt op termijn eenmaal overnamen volledig rond is
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen: Door goede evaluatie en dat ze me willen houden op lange termijn heb ik een LTI van $ 5000 in stock gekregen :unsure:

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: Gans vlaanderen in principe
Afstand woon/werk in tijd: /
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): alle overuren mogen in recup genomen worden
Vrijheid om verlof te nemen: M'n verantwoordelijke doet er meestal niet moeilijk over. Alleen zorgen dat er 3 techniekers beschikbaar blijven
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: /
Glijdende werkuren: Bij eerste apotheker aankomen als die opengaat in principe
Oproepbaar door werkgever?: ja, wachtdienst op zaterdag volgens een vast patroon (1 week op 5, € 150 bruto)
Stress: Soms wel.
Hoe vaak overuren te presteren: afhankelijk van hoever de apothekers zijn en hoeveel werk je er hebt. Dit jaar 180 uren gepresteerd
Auto nodig voor het werk: Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, volgende week starten met 8 weken frans op woensdag
Telewerk: /

Ik ben wel content over dit pakket. Een groepsverzekering komt als we volledig zijn overgenomen. Ook een loonsverhoging stond op m'n vraaglijst en ik kom er voor in aanmerking. Nu afwachten wat baas, hr & benchmark zeggen.

Tellen je uren vanaf je thuis vertrekt?

Jack-in-the-box

Legacy Member
moehaa! zei:
Tellen je uren vanaf je thuis vertrekt?

Yes! Van thuis tot thuis wordt er gerekend. Leverde me - jammer genoeg - wel ongeveer een 21 dagen extra recuup op vorig jaar.

jawadde001

Legacy Member
In de file staan is niet leuk, maar als die uren van stilstaan meetellen voor je overuren dan is dat toch een serieuze luxe in vergelijking met de rest die staat aan te schuiven.

FlatSix

Legacy Member
Exact, ik rij aan een gemiddelde van 30km/h naar het werk op zowat 80% van de dagen.

moehaa!

Legacy Member
Jack-in-the-box zei:
Yes! Van thuis tot thuis wordt er gerekend. Leverde me - jammer genoeg - wel ongeveer een 21 dagen extra recuup op vorig jaar.

Dan is het idd een zeer mooi pakket! En zeg niet jammer genoeg, zelfs iemand die maar op 30m van zijn werk woont heeft 1u per dag onbetaald gewerkt. Dus een extreem mooi voordeel dat ge hebt.

Als het werk zelf ook leuk is zit ge daar wel goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan