Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lint

Legacy Member
Kzou eerder Barco gokken.
Fricos hebben weinig nood aan "Remote support voor klanten mbt. diverse (nieuwe)technologie en oplossingen"
emoji14.png

eniac

Legacy Member
Het is nu niet alsof dat het al vaststaat dat het op disco rijmt he mannen. :)

sandervdw

Legacy Member
Lint zei:
Euhm wtf sinds wanneer rijmt CO echt NIET op CO? :s:s:s

Volgens de definitie moet het zelfs enkel eindigen op een O om te rijmen :D Maar verder off-topic dan dit gaat moelijk worden.

SilentDeath

Legacy Member
diskman zei:
Een kleine update... Gemiddeldes van 2017 zijn interessant om te zien. Nooit gedacht dat ik ooit zo ver zou geraken in het leven.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Bachelor Multimedia & Communicatietechnologie
Werkervaring (wat/hoelang) : 10 jaar relevant
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: gehuwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt: IT PC200
Huidige functie: Customer support
Functiebeschrijving: Remote support voor klanten mbt. diverse (nieuwe)technologie en oplossingen
Anciënniteit: 2,5 jaar
Werkweek: 38u, flexibel
Ploegarbeid: dagwerk + 3-4 dagen/maand standby in het weekend (overdag)
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Verantwoordelijkheid over personeel: geen directe reports

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 5600 + ongeveer €800 voor standby
Maand salaris (netto): € 3200
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: bonus van +-10% van het jaarloon, afh. van de prestaties. Vorig jaar: +-€14k
Gemiddelde bruto voor 2017 (alles incl): €8900
Gemiddelde netto voor 2017 (alles incl): €4400
GSM (eigen bijdrage)?: nee
Auto (VAA?): ja, BMW 5, +-€300 VAA
Woon-werkverkeer vergoed?: nvt
Tankkaart: ja
Laptop (eigen bijdrage?): ja, geen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): €6/dag
Ecocheques: €250
Groepsverzekering: ja
Hospitalisatieverzekering: ja voor het hele gezin + apotheker/dokter 80% vergoed
Andere voordelen: internetvergoeding, mogelijkheid om van uit het buitenland te werken

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 10 km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): geen
Vakantiedagen (andere extra): 8 (+1 indien oproep tijdens standby)
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: netto weinig overuren wel soms nodig 's avonds wat te werken, soms buitenland
Glijdende werkuren: volledig
Oproepbaar door werkgever?: indien standby
Stress? soms
Hoe vaak overuren te presteren? weinig
Auto nodig voor het werk? soms
Mogelijkheid tot het volgen va opleidingen? ja

Gemiddeld maandelijks €8900 brutto voor customer support? Lijkt mij toch onmogelijk.

MrKend54l

Legacy Member
SilentDeath zei:
Gemiddeld maandelijks €8900 brutto voor customer support? Lijkt mij toch onmogelijk.

Nog even en er post een hygiënisch assisente met een jaarinkomen van 80.000€.
Ik stel mij vooral de vraag hoe sommigen hun loon er zal uitzien als ze fin de carrière zijn. Als het gemiddelde voor een 30er hier momenteel op 4,5k ligt.

Bimmer

Legacy Member
SilentDeath zei:
Gemiddeld maandelijks €8900 brutto voor customer support? Lijkt mij toch onmogelijk.

Het zou inderdaad interessanter zijn dat hij vanonder ofzo beschrijft hoe hij zijn gemiddelde heeft berekend. Op dit moment weet ik ook niet goed hoe hij met dit loonpakket aan dat gemiddeld maandloon komt.

€5600 x 13,92 = €77 952
€800 x 12 = €9 600
=€87 552 + €14 000
=€101 552 totaal bruto

=€101 552 / 12 = €8 462

Als daar dan nog veel overuren en buitenlandse tripjes in zit is het ook wel interessant om dat te vermelden bij u berekening. Maar zijn volgens de template zijn dat er niet veel.

Langs de andere kant is zo'n gemiddeld maandloon een beetje overbodig, omdat je al voldoende informatie invult in de template. Dan ga je zaken met elkaar liggen vergelijken die totaal anders berekend zijn. Is denk ik ook de reden waarom dan niemand dat hier doet.

Pan

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik stel mij vooral de vraag hoe sommigen hun loon er zal uitzien als ze fin de carrière zijn. Als het gemiddelde voor een 30er hier momenteel op 4,5k ligt.

Zonder promotie heb ik fin de carrière 6200 bruto/maand. Niet slecht, maar ook geen geweldig hoog bedrag.

cege

Legacy Member
MrKend54l zei:
Nog even en er post een hygiënisch assisente met een jaarinkomen van 80.000€.
Ik stel mij vooral de vraag hoe sommigen hun loon er zal uitzien als ze fin de carrière zijn. Als het gemiddelde voor een 30er hier momenteel op 4,5k ligt.

Nog wat jaren doorknallen en dan minder werken als de kinderen groter zijn.

Pensioen op 50-55 of zo.

MrKend54l

Legacy Member
cege zei:
Nog wat jaren doorknallen en dan minder werken als de kinderen groter zijn.

Pensioen op 50-55 of zo.

Pensioen is ook wel zwaar overrated. Minder werken ben ik voorstander van, maar volledig stoppen op een relatief jonge leeftijd is ook niet alles.
Vooral het gemis van uitdaging en sociaal contact doet een mens aftakelen. Ik ken verhalen van mensen die hun werk verloren zijn midden de 50, voorheen kerngezond waren. Maar door het wegvallen van het werk beginnen sukkelen zijn met hun gezondheid en hun algemene well being.

Ik ben van mening dat je nu ook moet leven, toch zeker als je financieel niks te klagen hebt. Nu mankeer je nog niks en houdt niks u tegen.

Nineshots

Legacy Member
SilentDeath zei:
Gemiddeld maandelijks €8900 brutto voor customer support? Lijkt mij toch onmogelijk.

Als je even terug gaat lees je de uitleg van wat hij allemaal doet.
Het hoort misschien onder de noemer 'customer support', maar het is niet de gemiddelde customer support job.
Niets onmogelijks aan.

TooChé

Legacy Member
Mag ik hier even de vraag stellen wat een lasser gemiddeld zou verdienen? (starter vs. 10jaar ervaring)

SithCloud

Legacy Member
Nineshots zei:
Als je even terug gaat lees je de uitleg van wat hij allemaal doet.
Het hoort misschien onder de noemer 'customer support', maar het is niet de gemiddelde customer support job.
Niets onmogelijks aan.

because freeza, you're not dealing with the average sayan warrior anymore....


Sorry. moest ff aan iets anders denken

JPV

Legacy Member
eens een gewaagde gok genomen (oude gegevens: 2012)


1. PERSONALIA
Leeftijd: 33 => 38
Opleiding: o.a. TEW & maatschappelijk assistent
Werkervaring (wat/hoelang) : bijna 9 => 14jaar totaal, 6=> 11 jaar in de sector
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1 => 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): sociale sector (geen paritair comité)
Huidige functie: dossierbeheerder => beheerder sociale media
Functiebeschrijving: conflicten werkgevers/werknemers oplossen, faillissementen, brugpensioen, algemene sociale documenten, ... => inhoudelijk beheer+ uitbouw sociale media
Anciënniteit: bijna 2 jaar => 11 jaar meegekregen op nieuwe job
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 32 uur (=voltijds)=> 34,25 uur, maar nog altijd 32 uur effectief/week (negatieve ADV-dagen)
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee, uitzonderlijk vroeg opstaan voor actie => nee
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Westhoek (2 zitdagen)=> Brussel
Verantwoordelijkheid over personeel geen

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2714,21=> ongeveer 4000
Maand salaris (netto): 1721,48 (incl. extralegale voordelen) => ongeveer 2400
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja (maandloon)=> ja
14e maand of winstuitkering: nee=> nee
GSM (eigen bijdrage)?: nee=> nee
Auto (VAA?): nee=> nee
Woon-werkverkeer vergoed?: 100% terugbetaling volgens systeem NMBS (niet van toepassing)=> idem, nu wel van toepassing
Tankkaart: nee=> nee
Laptop (eigen bijdrage?): nee=> ja, voorlopig geen eigen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): € 7, eigen bijdrage: € 1,54=> € 8 , met 1,09 euro eigen bijdrage
Ecocheques: nee=> nee
Groepsverzekering: ja, 9% brutoloon (1% eigen bijdrage)=> ongeveer idem
Hospitalisatieverzekering ja (P&V)=> ja, maar nu wel betalend voor de kinderen en partner
Andere voordelen: € 65 KEW (inbegrepen in nettoloon)=> nee

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 0,4 km => 125 km
Afstand woon/werk in tijd: 3 minuten => Totaal: ongeveer 4u30 per dag (vertrek: 6u50, terug: 19u55, half uur middagpauze)
Aantal wettelijke vakantiedagen: 4 weken (16 dagen) wettelijk verlof + 5 dagen via CAO=> 4 weken verlof
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): de 10 feestdagen worden gebruikt om vierdagenwerkweek mogelijk te maken
Vakantiedagen (andere extra): => vierdagenwerkweek behalve 7 weken, daarnaast 14 extra dagen verlof
Vrijheid om verlof te nemen: af te spreken met 1 collega (met mogelijkheid van overlapping verlof, maar enkel indien nodig)=> grotendeels
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: zo'n 34 uur=> normale werkweek: 53 uur
Glijdende werkuren: ja (aanwezigheid verplicht van 9-12 en 14-17u30 indien open)=> ja, deels thuiswerk in toekomst ook misschien mogelijk
Oproepbaar door werkgever?: nee=> nee
Stress? laag=> iets hoger
Hoe vaak overuren te presteren? 1x/maand overuren (avondlijke vergadering) niet verplicht.=> geen
Auto nodig voor het werk? ja, 2x/week (te reduceren tot 1x/week auto, 1x/week trein). betaling aan 31 cent/km=> nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen ja (maandelijks) + eigen voorstellen van opleidingen.=> ja

Inv

Legacy Member
Hoe valt het pendelen mee? Je bent per dag een halve dag kwijt aan pendelen, da's toch heel zuur! Van 3 minuten naar 4u30 is wel een heel radicale verandering :lol:

Mudi

Legacy Member
Inv zei:
Hoe valt het pendelen mee? Je bent per dag een halve dag kwijt aan pendelen, da's toch heel zuur! Van 3 minuten naar 4u30 is wel een heel radicale verandering :lol:

Dacht ik ook, nu 700 euro netto extra is 30-35 euro per werkdag. Zou je daarvoor 4u30 opofferen van je dag? Ik zou het niet weten, ik ben van werkgever veranderd omdat ik quasi elke dag 2 tot 3u moest verliezen aan woon-werk...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan