Archief - TSO naar Kiné

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vdw93

Legacy Member
Ik vroeg mij af of het mogelijk/realistisch is om kinesitherapie te gaan studeren aan de ugent.
Ik zit momenteel in het 6e jaar Handel en heb het daar zeer gemakkelijk.
Ik ben zeker bereid om tijdens de vakantie cursussen wetenschappen te leren op zelfstandige basis.
Het is misschien raar om vanuit Handel zo iets te willen studeren, maar ik zie mezelf dit doen in de toekomst. Veel meer dan een bureaujob.

h0pje

Legacy Member
Als je echt gemotiveerd bent en je wil cursussen volgen in de vakantie, denk ik niet dat het onmogelijk is. Misschien al eens op fora zoeken naar voorbeeldexamens enzo om een idee te krijgen van de moeilijkheidsgraad?

Racing_Genk

Legacy Member
Ken iemand die kwam uit TSO (denk STW) en die zit in 2e bach Kiné, dus is zeker haalbaar. Ze studeert wel zeer veel

Duffman-

Legacy Member
Is er een mogelijkheid om kiné te doen aan de hogeschool? Ik persoonlijk zou dan die richting volgen en als je nadien nog zin hebt kan je mits een schakeljaar oid nog voor de master gaan.
Ikzelf heb ook TSO (handel en nadien Informaticabeheer) gedaan en heb eerst Toegepaste Informatica gedaan aan de hogeschool. Nu ben ik (via een schakeljaar) bezig aan mijn eerste master aan de universiteit.
Ik denk wel niet dat als ik aan de universiteit had begonnen, dat ik er dan had door geweest in mijn eerste bachelor.

not2secure4u

Legacy Member
Ik heb psycho gestudeerd (nog 1 jaartje) en kom ook uit TSO. Ken 2 mensen die uit TSO komen en kiné doen (quasi afgestudeerd nu). Met inzet en blokken kom je er wel.

Soals

Legacy Member
Da's te zien wat je motivatie is hé.
Ik ken mensen uit TSO die kiné (zonder al te veel kleerscheuren) aankunnen.
Ik ken mensen uit ASO die het niet aankunnen.

Hangt gewoon af wat je er zelf voor wilt doen (voor elke hogere studie trouwens).

Chameleon Day

Legacy Member
Ik ben in het zesde naar een infodag geweest, maar ik heb het uiteindelijk niet gekozen. Ik ga gewoon wat oppervlakkige informatie geven, voor diepere informatie mail je best een student of de faculteit. Bijna alle vakken zullen nieuw zijn voor iedereen. Ik denk ook dat er een vak 'inleiding tot de chemie was', dus ik zou daar misschien aan werken (de studiefiche van dat vak opzoeken en kijken wat die basisconcepten inhouden, met Khan Academy bijvoorbeeld). Ik heb met iemand gesproken die Humane Wetenschappen deed en nu in haar 1ste master zit, dus ik denk dat het niet belangrijk is of je veel wetenschappen hebt gedaan. Het hangt volgens mij vooral af of je een goed geheugen hebt, want je zal dat nodig hebben om die anatomie te leren. Of je goed van buiten kan leren, kun je aanvoelen door vakken waar je het meest voor moet 'blokken' (of bepaalde soorten leerstof zoals Franse woordjes).

masterfrog

Legacy Member
Als de motivatie er is, gaat je dat lukken. Je begint vanaf nul.

Snowyflake

Legacy Member
Als je echt kiné wilt volgen en je kiest het niet zomaar om toch maar iets te kiezen dan moet je er zeker voor gaan en je niet laten afschrikken door je vooropleiding! Je moet er dan net kracht uithalen om je extra goed in te zetten :D Eenmaal voorbij het eerste jaar sta je op gelijke voet met al je jaargenoten, ookal komen zij uit wetenschappenrichtingen in ASO..

Vdw93

Legacy Member
Ik ben blij met deze antwoorden. =)
Op school denken de leerkrachten er helemaal anders over....

Saphira

Legacy Member
Als je wat examens wilt hebben van het eerste jaar, kun je altijd bij mij terecht :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan