sprmax
Legacy Member
Hallo, ik kom uit Nederland en doe aankomend schooljaar eindexamen.
Ik heb altijd al iets met talen willen doen en had me al zo'n 3 jaar voorgenomen om Frans te gaan studeren. In Nederland is het namelijk zo dat je één taal aan een universiteit kunt studeren. Zo heb je in België de universitaire opleiding Taal- en Letterkunde (2 talen). In Nederland is dit precies hetzelfde, behalve dat je hier 1 taal studeert. Ik heb me de afgelopen maanden wat meer verdiept in de opleiding zelf en ben er achter gekomen dat ik literatuur niet zo interessant vindt en hier staan de opleidingen wel bekend om. Ik ben liever praktisch met de taal bezig en toen kwam ik uit op Toegepaste Taalkunde. In Nederland heb je deze opleiding niet, vandaar dat ik deze opleiding graag in België zou willen studeren. Het lijkt me geweldig om twee talen perfect te leren beheersen en zie dat dan ook als een uitdaging. Ik wil sowieso Frans studeren en waarschijnlijk nog Spaans erbij (maar dat weet ik nog niet zeker.) Nu heb ik me al laten informeren dat de opleiding zeker niet makkelijk is en dat je er veel tijd en energie in moet steken. Ik weet van mezelf dat als ik iets echt graag wil, dat ik er dan ook voor ga.
Mijn vraag is alleen: Zijn er mensen die deze opleiding studeren? Zo ja, waar en hoe bevalt de opleiding? En is een talencombinatie met twee talen uit dezelfde taalfamilie niet extra pittig?
Hopelijk kan iemand mij deze informatie geven
Ik heb altijd al iets met talen willen doen en had me al zo'n 3 jaar voorgenomen om Frans te gaan studeren. In Nederland is het namelijk zo dat je één taal aan een universiteit kunt studeren. Zo heb je in België de universitaire opleiding Taal- en Letterkunde (2 talen). In Nederland is dit precies hetzelfde, behalve dat je hier 1 taal studeert. Ik heb me de afgelopen maanden wat meer verdiept in de opleiding zelf en ben er achter gekomen dat ik literatuur niet zo interessant vindt en hier staan de opleidingen wel bekend om. Ik ben liever praktisch met de taal bezig en toen kwam ik uit op Toegepaste Taalkunde. In Nederland heb je deze opleiding niet, vandaar dat ik deze opleiding graag in België zou willen studeren. Het lijkt me geweldig om twee talen perfect te leren beheersen en zie dat dan ook als een uitdaging. Ik wil sowieso Frans studeren en waarschijnlijk nog Spaans erbij (maar dat weet ik nog niet zeker.) Nu heb ik me al laten informeren dat de opleiding zeker niet makkelijk is en dat je er veel tijd en energie in moet steken. Ik weet van mezelf dat als ik iets echt graag wil, dat ik er dan ook voor ga.
Mijn vraag is alleen: Zijn er mensen die deze opleiding studeren? Zo ja, waar en hoe bevalt de opleiding? En is een talencombinatie met twee talen uit dezelfde taalfamilie niet extra pittig?
Hopelijk kan iemand mij deze informatie geven

