Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulblade

Legacy Member
Eikel Father zei:
Op de site van VolkerWessels lees ik dat je voor de job als instalateur een Telenet certificaat of Telenet badge nodig hebt. Wat is dit precies en hoe kom je eraan? Google levert niet echt iets op.

Opleiding doorlopen hebben bij Telenet.
Dus al eens gewerkt hebben voor Telenet.

soulblade

Legacy Member
Caelistas zei:
Dit zou ik ook wel is willen weten, geinterresseerd om misschien aan de slag te gaan als telenet/belgacom installateur.

Je moet de stiel toch ergens kunnen leren, ze pakken toch ook ASO-ers of anderen aan die niets van hand-on techniek hebben gezien (lees: hands-on: geen theorie, kan ik zelf leren)

Gewoon job adds afgaan en hopen dat ze via ibo tewerkstellen?

Momenteel is er een intresante opleiding te vinden bij webleren op de VDAB site nl. Basis Elektriciteit en ik dacht dat deze webleer omgeveing gratis is voor werkzoekende.
Misschien deze al eens doornemen als je intresse voor Belgacom hebt.

Caelistas

Legacy Member
soulblade zei:
Momenteel is er een intresante opleiding te vinden bij webleren op de VDAB site nl. Basis Elektriciteit en ik dacht dat deze webleer omgeveing gratis is voor werkzoekende.
Misschien deze al eens doornemen als je intresse voor Belgacom hebt.

Ja ma kzeg et basis eletriek da kannek gewoon mijne cursus van 5de middelbaar is herlezen of online cursus is indd lezen, das nie moeilijk den theorie. T'is voor de hands on experience.

Zout ge kunnen zo binnenrake? Gewoon me den theoretische kennis? ICT basiskennis is geen probleem dat kennik genoeg. Gaten boren enzo heb ik nog nie superveel gedaan maja hoe moeilijk isda nu, gewoon leren superstabiel boren na een tijd, en dan nog.

soulblade

Legacy Member
Caelistas zei:
Ja ma kzeg et basis eletriek da kannek gewoon mijne cursus van 5de middelbaar is herlezen of online cursus is indd lezen, das nie moeilijk den theorie. T'is voor de hands on experience.

Zout ge kunnen zo binnenrake? Gewoon me den theoretische kennis? ICT basiskennis is geen probleem dat kennik genoeg. Gaten boren enzo heb ik nog nie superveel gedaan maja hoe moeilijk isda nu, gewoon leren superstabiel boren na een tijd, en dan nog.

Als je handig en positief ingesteld bent lukt deze zekers.

Driekracht

Legacy Member
Is het waar dat ge bij Simac u bedrijfswagen niet in privé moogt gebruiken?

Eikel Father

Legacy Member
Kent er iemand de firma's Nettcom en First-Connect als onderaanneming voor Telenet/Belgacom?

Molman

Legacy Member
Woop men eerste drie maanden als telenet installateur zitten erop...
Weet iemand waar ge de korting voor externe medewerkers kunt terugvinden?

Heb al een excell file maar deze dateert van vorig jaar ergens...

Stuur maar pm als iemand dit weet :)

Khalid

Legacy Member
15 oktober start de opleiding bij Telenet.
Ben ook aanwezig op deze opleiding.
Succes.

Eikel Father

Legacy Member
Kan er iemand mij misschien wat meer uitleg geven over die opleiding? Heb net telefoon gehad van mijn interim dat de samenwerking met mijn vorige werkgever stop is gezet dus lijkt me z'n opleiding wel interessant als ik als installateur aan de slag zou willen.

Khalid

Legacy Member
Mijn subco heeft mij deze info doorgegeven ergens vorige week.
Dus zal het ook zo wel zijn ik start 1/10 met collega meerijden regio Limburg genk.
En 15/10 opleiding.

Eikel Father

Legacy Member
Aaah oke, bedankt.

Weet er iemand nog andere goede subco's buiten ISS? Jassens en VolkerWessels Telecom waar ze eventueel Telenet installateurs zoeken? (Wel die in de provincie Antwerpen werkzaam zijn.)

awaces

Legacy Member
11 September moet ik examen voor Belgacom gaan afleggen in Gent.

Iemand tips of dergelijke ? PM

SteveDotcom

Legacy Member
awaces zei:
11 September moet ik examen voor Belgacom gaan afleggen in Gent.

Iemand tips of dergelijke ? PM

weerstanden berekenen, basis dinge van ne pc ne mail instelle, wet van ohm uitlegge, simpele elektrische dingen,

Eikel Father

Legacy Member
Heb in totaal een stuk of 9 sollicitaties verzonden naar verschillende subco's. Enkel van janssens antwoord gehad dat ze pas binne 6 tot 8 weken weer volk zoeken.

And now we play the waiting game :)

SteveDotcom

Legacy Member
Volgens mij moetge ni direct bij BGC horen voor technieker, er is zeer weinig werk de laatste tijd, ze vragen aan de meeste subco's als er mense kunne thuisblijven..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan