Archief - startersloon ict consultancy

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rafo

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik kan beginnen in een consultancy bedrijf, ze bieden als statersloon 1800 bruto met wat extralegale voordelen na de proefperiode, weet iemand of dit misschien te weinig is? ik heb een bachelor diploma ICT.

AliChemicali

Legacy Member
Hebben ze mij ook vandaag aangebode (ik ben opzoek naar een job) ik weet 100% dat ze bij de bigger IT companies 2000+ en wagen geven

rafo

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Hebben ze mij ook vandaag aangebode (ik ben opzoek naar een job) ik weet 100% dat ze bij de bigger IT companies 2000+ en wagen geven
maar zul je daar even veel ervaring kunnen opdoen als bij een consultancy bedrijf waar je de kans krijgt voor verschillende certificaten enzo binnen te halen?

AliChemicali

Legacy Member
rafo zei:
maar zul je daar even veel ervaring kunnen opdoen als bij een consultancy bedrijf waar je de kans krijgt voor verschillende certificaten enzo binnen te halen?

Nowp zijn geen microsoft partner bv twarre hollanders die niks cadeau geven. Ik moest zelfs met mijn eigen krot auto naar de klanten rijden over verplaatsing

eniac

Legacy Member
rafo zei:
maar zul je daar even veel ervaring kunnen opdoen als bij een consultancy bedrijf waar je de kans krijgt voor verschillende certificaten enzo binnen te halen?

Wat doet je denken dat je bij grote IT-bedrijven geen kansen krijgt om ervaring op te doen op verschillende projecten en om certificaten binnen te halen? :)

Genious

Legacy Member
rafo zei:
Hallo allemaal,

Ik kan beginnen in een consultancy bedrijf, ze bieden als statersloon 1800 bruto met wat extralegale voordelen na de proefperiode, weet iemand of dit misschien te weinig is? ik heb een bachelor diploma ICT.
Zijn toch al genoeg loontopics over? (inc eentje voor ICT?)

In IT consultancy moogt ge toch zeker 2000 verwachten, (en meer is niet zo zeldzaam lijkt me)
+ wagen, tankkaart
+ cashvergoedingen (maaltijd, expenses)
+ resem aan verzekeringen (pensioen, levens, ziekte)

rafo

Legacy Member
eniac zei:
Wat doet je denken dat je bij grote IT-bedrijven geen kansen krijgt om ervaring op te doen op verschillende projecten en om certificaten binnen te halen? :)

Geen idee, was maar een gedachte :p maar 1800 is dus te weinig eigelijk?

Dozzeh

Legacy Member
Staar u niet blind op het bruto, ben zelf ook begonnen bij bedrijf waar ik 1850 verdiende terwijl ik 2000-2100 en zelfde voordelen of beter kon beginnen.

Het gevoel dat je bij een bepaald bedrijf krijgt tijdens je sollicitaties is niet te onderschatten (imho :) )

eniac

Legacy Member
rafo zei:
Geen idee, was maar een gedachte :p

Stel de vraag bij sollicitaties of dat allemaal mogelijk is. Je zal er nog gemotiveerd door overkomen ook => meer kans op de job.

1800 is aan de lage kant (echt veel lager zal je niet vinden), maar je startloon is imo minder belangrijk dan de groei van dat loon achteraf (moeilijk in te schatten op voorhand natuurlijk, tenzij je mensen kent bij dat bedrijf) en vooral de aard van de projecten/klanten en de focus op persoonlijke groei.

Dragonix

Legacy Member
rafo zei:
Hallo allemaal,

Ik kan beginnen in een consultancy bedrijf, ze bieden als statersloon 1800 bruto met wat extralegale voordelen na de proefperiode, weet iemand of dit misschien te weinig is? ik heb een bachelor diploma ICT.

1800 bruto voor ne bachelor ICT is vrij weinig ...
tbh ben ik er ook mee gestart omdat ik niet anders kon ;), maar na anderhalve maand een andere aanbieding gekregen

Maar zoals reeds aangehaald hier is het netto net iets belangrijker..
Om u een idee te geven wat voor invloed dat had in mijn situatie
Eerst had ik iets van een 1200-1400 euro netto en nu heb ik iets van een 1500-1800 netto (hangt af hoeveel dagen ik per maand gewerkt heb en welke maand het is en blablabla)

Dus laten we stellen dat het toch gemakkelijk (gemiddeld) 200 euro netto verschilt per maand (en dus 2400 euro per jaar)

Anoniem09

Legacy Member
rafo zei:
met wat extralegale voordelen na de proefperiode

En die zijn? Is natuurlijk wel belangrijk voor de berekening van je netto bedrag.. Maar zoals hier al aangehaald is het marktconform een beetje te weinig. Moesten ze nu zeggen van beginnen 1800brut en na de proef periode 2000brut OK nog, maar zelfs dat niet?

Gray

Legacy Member
eniac zei:
Stel de vraag bij sollicitaties of dat allemaal mogelijk is. Je zal er nog gemotiveerd door overkomen ook => meer kans op de job.

1800 is aan de lage kant (echt veel lager zal je niet vinden), maar je startloon is imo minder belangrijk dan de groei van dat loon achteraf (moeilijk in te schatten op voorhand natuurlijk, tenzij je mensen kent bij dat bedrijf) en vooral de aard van de projecten/klanten en de focus op persoonlijke groei.

Klopt, de loonevolutie is eigenlijk veel belangrijker. En dat is bij consultancybedrijven ook beter dan bij grote IT-firmas. (wellicht daarom ook dat het startersloon er iets lager ligt.)

trX

Legacy Member
IT consultancy bedrijven die tussen 2000-2100 bruto geven aan starters:
- Realdolmen (2050)
- Sogeti (2050)
- Ordina (2100)

Genious

Legacy Member
trX zei:
IT consultancy bedrijven die tussen 2000-2100 bruto geven aan starters:
- Realdolmen (2050)
- Sogeti (2050)
- Ordina (2100)
- CAP (2300)

(om bij de grote te blijven)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan