Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
[TFT]Poky;12808196 zei:Wa ne zever toch weer allemaal, ge weet percies wat de rest doet om goeie punten te halen en te slagen. Dat weet ge allemaal perfect , plus ge kent alles zogezegd pergect of weet ik veel. En toch slaagt ge niet?
Imo klinkt dat gewoon allemaal als één groot excuus, ik ken er zo genoeg. Veel blabla, overal nen draai aan geven en redenen zoeken.
Als ge het tegoei kent zijde derdoor zo simpel als iets, er bestaat niks zoals het zo goed kennen dat ge er niet door zijt
[BAT] Hydra;12808179 zei:Gelukkig hebben de ingenieur-architecten wél ingezien dat teveel nadruk leggen op wetenschappen waarmee ze niets zijn, zinloos is.
Evenzo is het zinloos voor een ingenieur cw om over fysicakennis WHATSOEVER te beschikken. Gelukkig kan je nu ingenieur cw worden zonder die zinloze vakken.
Er zullen ook wel ingenieurstakken bestaan die wél gebruik maken van deze brede basis, voor die mensen is het erg zinvol om over die kennis te beschikken.
Ok, je oefeningenlessen totaal niet bekijken is vrij dom (een rechtstreeks ticket naar herexamen), maar als je je cursus echt door en door snapt, en je hebt de oefeningen ietwat bekeken, dan zou een 10 halen toch echt wel vrij makkelijk moeten zijn. 
edraket zei:Het is misschien wel handig om gezien te hebben als "hulpmiddel" naar een bepaalde denkwijze. Maar of je het later nog gaat gebruiken? Hell no.
Daarvoor is de kennis in je vakgebied (zoals hydra zegt) véél belangrijker.
Alsof je opeens een slechtere ingenieur bent als je dit niet meer weet?!
Het beroepsleven is geen examen waar je alles nog moet kunnen reproduceren![]()
mac-bc zei:Zo creëer je vakidioten.
Een innovatief en breeddenkend ingenieur zal je daarmee niet worden. En volgens mij zijn "innovatief" en "breeddenkend" toch 2 belangrijke eigenschappen van een ingenieur.
b0red zei:2e bach ing. informatica.
Akkoord dat je de exacte wetenschappen niet nodig hebt als ingenieur informatica/cw.
Denk eerder dat deze vakken gegeven worden om het probleemoplossend denken aan te moedigen en om daar al doende beter in te worden.
Unbeliever zei:Beste toekomstige Ir, sta mij toe u mee te delen dat:
- snelheid een vector is, en geen scalar
- de versnelling de afgeleide van de snelheid naar de tijd is, en niet 'de afgeleide van de tijd' (als je dit zegt bij het examen mechanica hoef je je daar nooit meer te vertonen)
- ik vermoed dat jij waarschijnlijk schakelt vanuit Ing aan artesis naar Ir (ik heb anders geen logische verklaring)
Mag ik weten waar jij Ir studeert, en in welk jaar ? En is mijn laatste veronderstelling correct ?

f_dieleman zei:Alsof je je oefeningen moet vanbuiten leren om uberhaupt te kunnen slagen.Ok, je oefeningenlessen totaal niet bekijken is vrij dom (een rechtstreeks ticket naar herexamen), maar als je je cursus echt door en door snapt, en je hebt de oefeningen ietwat bekeken, dan zou een 10 halen toch echt wel vrij makkelijk moeten zijn.
![]()
f_dieleman zei:En niet iedere ingenieur moet innovatief en breeddenkend zijn, vrij naïef zelf om dat te denken.
NotoriousP zei:² that.
Ik ken mijn ingenieursvakken echt goed, maar organische chemie of economie daarentegen is door geraken voldoende, ongeacht wat ik ken of niet.
[BAT] Hydra;12808332 zei:Innoverend en breeddenkend vermogen heeft zijn specifieke invulling binnen elk domein. Om in sommige domeinen te innoveren en breeddenkend te zijn heb je absoluut GEEN behoefte aan basiswetenschappen. Enkel in de ingenieursdomeinen waar die allen convergeren.
Master S zei:Gij hebt het precies ook wel hoog in uwen bol hé
Tis niet omdat gij fysicus zijt dat daarom iedere ingenieur kennis zou moeten hebben van mechanica of anders is hij niet ingenieur waardig. Ik ga het alleszinds niet nodig hebben en ik ben daarom absoluut geen minderwaardige ingenieur.
mac-bc zei:In een bepaald domein breeddenkend zijn klinkt vrij contradictorisch vind ik.

Exorikos zei:Wist je dat je op meerdere posts tegelijk kan reageren zonder daarvoor elke keer een nieuwe reactie toe te voegen?
Exorikos zei:Als je trouwens zo moet ziften op mensen hun woordkeuze, dan laat je, zoals hier al 1000 keer gezegd is, blijken dat je het gewoon niet wil begrijpen.
mac-bc zei:Als je op verschillende mensen replyt vind ik het zo overzichtelijker.
Ziften op mensen hun woordkeuze?
Exorikos zei:Met een beetje goede wil begrijp je echt wel wat Hydra bedoelt. Wat ben je met kennis over klassieke mechanica als je een algoritme moet bedenken?
mac-bc zei:Neen, maar ze zijn wel beter.
_DKsissor_ zei:Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen.