Archief - XortioN Customs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
Hallo,

Na lange drukte toch eindelijk eens aan mijn portfolio kunnen beginnen.
De website is verre van afgewerkt maar geeft toch al een idee naar wat het zou moeten gaan ... Het design is ongeveer klaar, de inhoud moet nog voor gezorgd worden, alsook voor sommige opties ...

To do:

- Search functie
- Contact Form uitgebreider
- Portfolio opvullen en heropmaken (ga bredere opmaak maken)
- Evt. een 3D gallery maken met flash (met al mijn projecten in)
- De html validator eens nakijken
- De kalender fixen
- De achtergrond aanpassen
- png to gif hack voor IE
- ... en andere ...

Link : www.xcustoms.be

Opbouwende kritiek mag altijd, andere kritiek ook. Maar gelieve te beargumenteren waarom je iets slecht vindt, dan leer ik iets bij.

Mvg,
Carolus / XortioN

j design

Legacy Member
Carolus met de peugeot (van de oma? NO :)) die we met verfrollen gaan verven?

Over de site:

-Voeg
html {
overflow: scroll;
}
toe aan de css.
Hiermee gaat de content niet altijd verspringen als je te weinig inhoud hebt voor het scherm.

- Het lijntje bovenaan loopt door customs, het lijkt waar doorlijnt.
edit: enkel bij chrome

- Ik kan geen project openen bij je portfolio

-realising fantasy since 1988 - Leuk gevonden :)

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
j design zei:
Carolus met de peugeot (van de oma? NO :)) die we met verfrollen gaan verven?

Over de site:

-Voeg
html {
overflow: scroll;
}
toe aan de css.
Hiermee gaat de content niet altijd verspringen als je te weinig inhoud hebt voor het scherm.

- Het lijntje bovenaan loopt door customs, het lijkt waar doorlijnt.
edit: enkel bij chrome

- Ik kan geen project openen bij je portfolio

-realising fantasy since 1988 - Leuk gevonden :)

Er is toch maar éééééééééén Carolus ;)
Uiteraard de Oma-peugeot-tuned-verfrol-carolus :D

@ portfolio ben ik nog bezig, is normaal dat je nog geen kan openen. (staat in de to do lijst)
Lijntje zal ik wel eens opzoeken (heb chrome nog niet gebruikt dus zal er apparte hack voor moeten schrijven i guess)
@ scroll tip ... thx
@ realising ... thx :D

Xavez

Legacy Member
Grafisch:
* Klokje is bladvulling (en die lelijke dropshadow moet sowieso weg! :))
* Header en content vormen geen geheel
* Kleurschema is redelijk saai en hier en daar niet contrastrijk genoeg (lichtblauw op midgrijs bvb)
* Veel verwarrende content op de homepagina
* Lijnhoogte mag nog 2 pixels meer hebben
* Home, Info, Work & Link verticaal plaatsen: big no-go
* Lees nog eens na op taalfouten
* "RSS" is onleesbaar op dat oranje labeltje
* Graphics zijn pover eigenlijk... Die grote iconen, ze verduidelijken het geheel niet en geven me meer het gevoel dat je goed bent in standaard clipart op te zoeken, dan in websites ontwerpen
* Waarom Engels/Nederlands gemengd? Kies één taal en stick with it (;)).
* Drop the wet floor-effect beneden. Het is niet goed uitgevoerd en het past hier helemaal niet eigenlijk...

Codewise:
* Overall redelijk goed
* Je menu kan nog beter, via image replacements door je CSS en niet rechtstreeks links aan je afbeeldingen koppelen


Ik zou je homepage gewoon herwerken en de drie stappen veel feller uitspelen. Geef mensen druppelgewijs informatie en dan gaat die veel beter verwerkt worden, dan zo vanalles op één pagina te willen rammen.

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
Xavez zei:
Grafisch:
* Klokje is bladvulling (en die lelijke dropshadow moet sowieso weg! :))
* Header en content vormen geen geheel
* Kleurschema is redelijk saai en hier en daar niet contrastrijk genoeg (lichtblauw op midgrijs bvb)
* Veel verwarrende content op de homepagina
* Lijnhoogte mag nog 2 pixels meer hebben
* Home, Info, Work & Link verticaal plaatsen: big no-go
* Lees nog eens na op taalfouten
* "RSS" is onleesbaar op dat oranje labeltje
* Graphics zijn pover eigenlijk... Die grote iconen, ze verduidelijken het geheel niet en geven me meer het gevoel dat je goed bent in standaard clipart op te zoeken, dan in websites ontwerpen
* Waarom Engels/Nederlands gemengd? Kies één taal en stick with it (;)).
* Drop the wet floor-effect beneden. Het is niet goed uitgevoerd en het past hier helemaal niet eigenlijk...

Codewise:
* Overall redelijk goed
* Je menu kan nog beter, via image replacements door je CSS en niet rechtstreeks links aan je afbeeldingen koppelen


Ik zou je homepage gewoon herwerken en de drie stappen veel feller uitspelen. Geef mensen druppelgewijs informatie en dan gaat die veel beter verwerkt worden, dan zo vanalles op één pagina te willen rammen.

* klokje komt nog 'n water effect op en wordt dus nog aangepast
* ok
* kleurschema had ik idd al schrik voor dat het nogal eentonig was en wordt over nagedacht
* wat is er dan juist verwarrend ... content is ook nog niet 100% klaar
* op welke lijnhoogte heb je het?
* eens over nadenken dan hoe het op te lossen
* content nog niet klaar (is in 5min geschreven)
* mss nog zwart lijntje rond die RSS zetten
* wat zou je dan wel in de plaats zetten ...
* zoals eerder vermeld content is nog niet klaar
* waarom past het 'wet-floor-effect' hier niet? En wat is er juist slecht aan uitgevoerd?
* over image-replacement ... heb je idd gelijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan