Archief - Sony alpha 300 vs Nikon D60

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HansP

Legacy Member
ik wil mss binnekort gewoon wat amateuristish wat foto's maken
heb een SLR camera eens gezien voor het eerst en vond het verdomd mooie foto's

nu is mijn vraag wat is de beste betaalbare SLR camera ( prijs - qualiteit ) ?

ik heb deze 2 al gezien die ong in budget liggen

Sony alpha 300
nikon D60

iemand tips waarop letten etc etc ?

LunchBox

Legacy Member
regels lezen voor je een thread opstart aub, BEGINNER is geen correcte prefix voor deze vraag.. meer info: https://www.beyondgaming.be/forums

verder is de titel ("vraag over camera") niet bepaald veelzeggend in het forumoverzicht, deze keer is het aangepast - maar volgende keer gaan we sluiten dus je doet er goed aan bovenstaande thread eens aandachtig door te nemen. (als er nog vragen bij zijn, gewoon even een PM sturen)

verder een kleine hint bij het gebruik van de term SLR.. deze toestellen zijn al vele tientallen jaren op de markt eigenlijk.. dus slechts als je er de D voorzet van "digitaal" gaat het over een spiegelreflexcamera zónder filmrolletje. kwou het maar even aanhalen om verdere verwarring te voorkomen.

tetty

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
d8 dat slr voor SpiegeL Reflex was :p

thx voor aanpassing

Toen ik SLR voor het eerst las was da ook het eerste da in mij opkwam :). Maar pas maanden daarna, na wa wiki research bennek de echte benaming tegen gekomen. Single Lens Reflex dus ;)

En om op uw topic vraag te antwoorden. Ik ken er niet zoveel van maar ik zou eerder geneigd zijn voor de Nikon te gaan. Hij is goekoper (alleszins bij foto rubens toch), volgens DPreview ietskes beter, en als ik mij nie vergis is het aanbod lenzen groter voor nikon dan voor sony.

Xo0

Legacy Member
Ik zou kijken voor ofwel de D60 ofwel de 450D van Canon..
En tussen die twee zou ik persoonlijk de canon kiezen.

HansP

Legacy Member
ik heb ook gehoord dat je voor nikon goedkopere lenzen kunt krijgen , niet van nikon zelf , andere naam maar goedkoper en even goed ...
ik zou om te starten een lens van 18-55 en 35-200 ofzoiets willen

met wat voor lenzen kun je bvb een object scherp en de achtergrond onscherp maken ?
http://dreamcars.punt.nl/upload/Porsche_Carrera.jpg
in deze aard

Joeri

Legacy Member
Je hebt het over lenzen van bv Sigma, Tamron, Tokina, enz... die maken lenzen voor de meeste merken, al is het aanbod bij Canon en Nikon inderdaad groter, zowel qua merkeigen lenzen als third-party lenzen.

Ivm je tweede vraag: Lens met groot diafragma (klein F-getal dus), bij voorkeur een lichte tele in dit geval, en de afstand tussen onderwerp en achtergrond zo groot mogelijk maken.

HansP

Legacy Member
ahzo bedankt ;)

is dit een goede prijs voor een d60 incl standaard 18-55 lens en 55-200 lens 650euro ?
( bij dixons.nl )

HansP

Legacy Member
vandaag in de shop geweest en hij raad me de A300 aan
voor de live view ( voor mij niet doorslaggevend )
en de iets betere standaard lens 18-70
en de beeldstabilisatie in de body ipv in de lens

Joeri

Legacy Member
... en de véél duurdere lenzen waardoor hij later meer zal kunnen verdienen.

HansP

Legacy Member
kben voor de Sony A300 gegaan uiteindelijk met 18-70 en 55-200 lens

later nog uitkijken voor K-M lens voor macro of een grotere zoom , weet nog niet wat

tot nu toe zeer fijn toestelletje :)

Matt.

Legacy Member
Waarom komt ge het eigenlijk vragen als ge toch niet luistert? :ironic:

HansP

Legacy Member
omdat ... ik beide Deftig heb getest en mee gespeeld eer ik de camera kocht en ik vond de sony iets handiger en beter in de hand zat.

Matt.

Legacy Member
Ohja, ik hoop dat je het je niet beklaagt binnen x aantal jaar.
Nuja, de meneer van de winkel zal er wel meer van weten dan alle mensen op dit forum. :):)

n0sTRa

Legacy Member
Heb de indruk dat er veel mensen op fora's alleen nikon en canon kennen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan