Quilombo
Legacy Member
Hallo allemaal (lang geleden
),
Momenteel heb ik het volgende:
En - ge voelt 'em al komen - nu zou 'k graag willen dat wanneer mensen hun e-mailadres intypen en op 'verstuur' klikken, dat ik een mailtje ontvang met hun e-mailadres.
Graag een bestand of wat code of whatever, maar ook de uitleg wat ik daar precies mee moet doen. Moet ik iets wijzigen in het htm-bestand, waar moet ik de code plakken, wat zet ik op de server etc. Als je een link kan geven waar het allemaal degelijk staat uitgelegd volstaat dat uiteraard ook.
Als het even kan zou ik graag hebben dat wanneer je in het tekstveld klikt, dat alle tekst (de standaardwaarde dus) geselecteerd wordt of verdwijnt, zodat bezoekers niet eerst 'Vul hier je e-mailadres in' moeten wissen.
Het is de bedoeling dat dat tekstveld op elke pagina van de site wordt weergegeven. Echter wil ik niet vijftig e-mails per dag ontvangen. Is het mogelijk om in dat scriptje eerst nog een test uit te voeren om te controleren of er wel een @ in staat, zodat ik alleen e-mailadressen toegestuurd krijg? Ik las ook ergens dat het id wijzigen ook al redelijk wat bescherming biedt, omdat bots dan niet weten wat ze moeten invullen. Klopt dat wat? Captcha lijkt me niet erg aangewezen hier, vermits het tekstveld op elke pagina staat en een extra afbeeldinkje het design niet ten goede komt.
Nadat er op 'verstuur' wordt geklikt zou je ook op een bevestigingspagina moeten komen, als dat mogelijk is. Een andere manier om bezoekers te laten weten dat hun actie gelukt is mag ook, maar zelf zou ik eigenlijk niet weten hoe dan.
Even recapituleren:
En dan nog een tweede vraagje: ik las ooit ergens dat, om je header te laten lezen door een screenreader maar niet te laten tonen op de site dat vaak het volgende wordt gedaan:
Maar ik las ook ergens dat zoiets niet door alle screenreaders wordt gelezen. Is dat nog steeds de manier om h1's te verbergen, of wat is momenteel de meest aanvaarde manier?
Vriendelijke groet en alvast bedankt
),Momenteel heb ik het volgende:
Code:
<form>
<input type="text" id="email" size="15" maxlength="75" value="Vul je e-mailadres in" />
<input type="submit" value="Verstuur" class="submit" />
</form>
En - ge voelt 'em al komen - nu zou 'k graag willen dat wanneer mensen hun e-mailadres intypen en op 'verstuur' klikken, dat ik een mailtje ontvang met hun e-mailadres.
Graag een bestand of wat code of whatever, maar ook de uitleg wat ik daar precies mee moet doen. Moet ik iets wijzigen in het htm-bestand, waar moet ik de code plakken, wat zet ik op de server etc. Als je een link kan geven waar het allemaal degelijk staat uitgelegd volstaat dat uiteraard ook.
Als het even kan zou ik graag hebben dat wanneer je in het tekstveld klikt, dat alle tekst (de standaardwaarde dus) geselecteerd wordt of verdwijnt, zodat bezoekers niet eerst 'Vul hier je e-mailadres in' moeten wissen.
Het is de bedoeling dat dat tekstveld op elke pagina van de site wordt weergegeven. Echter wil ik niet vijftig e-mails per dag ontvangen. Is het mogelijk om in dat scriptje eerst nog een test uit te voeren om te controleren of er wel een @ in staat, zodat ik alleen e-mailadressen toegestuurd krijg? Ik las ook ergens dat het id wijzigen ook al redelijk wat bescherming biedt, omdat bots dan niet weten wat ze moeten invullen. Klopt dat wat? Captcha lijkt me niet erg aangewezen hier, vermits het tekstveld op elke pagina staat en een extra afbeeldinkje het design niet ten goede komt.
Nadat er op 'verstuur' wordt geklikt zou je ook op een bevestigingspagina moeten komen, als dat mogelijk is. Een andere manier om bezoekers te laten weten dat hun actie gelukt is mag ook, maar zelf zou ik eigenlijk niet weten hoe dan.
Even recapituleren:
- Script om e-mailadres in tekstveld te versturen naar mijn e-mailadres
- Standaardwaarde verdwijnt wanneer je in het tekstveld klikt
- Anti-spam, bij voorkeur zonder captcha (in mate van het mogelijke)
- Na verzenden bezoeker laten weten dat de actie gelukt is
En dan nog een tweede vraagje: ik las ooit ergens dat, om je header te laten lezen door een screenreader maar niet te laten tonen op de site dat vaak het volgende wordt gedaan:
Code:
h1 {
margin-left: -9999px;}
Maar ik las ook ergens dat zoiets niet door alle screenreaders wordt gelezen. Is dat nog steeds de manier om h1's te verbergen, of wat is momenteel de meest aanvaarde manier?
Vriendelijke groet en alvast bedankt
.