Archief - Q: Probleem met Animated GIF

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue Thunder

Legacy Member
Hallo,

http://users.pandora.be/thatlittleone/test.htm

als je naar de link gaat, dan zie je een button. Dit is een Animated GIF. Vanaf de 2de Frame zie je dat er precies on der tekst vuil zit en dit is bij alle frames vanaf frame 2.

Weet iemand hoe dit komt, alvast bedankt.
BlueThunder

Crazed

Legacy Member
hmm... het rare is: het is alleen in IE... in FF geeft hij hem wel goed weer.

Rvl

Legacy Member
het ligt ook gewoon aan u html code. Doe es gewoon
Code:
<img src="<img src="http://users.pandora.be/thatlittleone/kwaliteitslabel_moving_new.gif" alt=""  />
" alt="" />
en dan zal het werken.
btw animated gifs zijn die nog altijd niet me uitsterven bedreigd?

Crazed

Legacy Member
Het kan idd wel aan de html-code liggen. Op m'n localhost doet hij het wel goed, zowel in IE als FF.

Kijk eens naar je code, die is niet zo netjes.

1. achter je img-tag staat een </a>, zonder dat er een link is geopend.
2. je body-tag (dus wat eigenlijk op je pagina moet komen) staat NA de code voor de afbeelding. Zet de regel met je afbeelding eens tussen <body> en </body>

Op deze manier dus:
HTML:
<!DOCTYPE ...>
<html>
<head>
<title>...</title>
<meta ...>
</head>
<body>
<img  ...><br>
</body>
</html>

Blue Thunder

Legacy Member
bwa ik denk ni da Animated gifs nog veel gebruikt worden, denk dat je dan beter Flash gebruikt. Maar sommige websites maken er nog gebruik van. Het gaat dan meestal om zo van die kleine websites die niet veel voorstellen qua layout, maar er staan juist om een beetje informatie te bieden.

En ik heb daar ook ni veel aan te zeggen dat ze da nu gebruiken of ni. Da's een beslissing van de baas. (ben stage aan het doen op een bedrijf dat aan webdevelopment doet)

Rvl: bedankt, het werkt nu. Het was eigenlijk weer iets klein, 'k heb al gemerkt dat ge heel den dag toch altijd lang kunt zitten aan kleine zaken.

Crazed zei:
1. achter je img-tag staat een </a>, zonder dat er een link is geopend.
2. je body-tag (dus wat eigenlijk op je pagina moet komen) staat NA de code voor de afbeelding. Zet de regel met je afbeelding eens tussen <body> en </body>

Op deze manier dus:
HTML:
<!DOCTYPE ...>
<html>
<head>
<title>...</title>
<meta ...>
</head>
<body>
<img  ...><br>
</body>
</html>

Ja ik weet, maar al die pagina's zijn zo gemaakt, vraag mij niet waarom, ik maak alleen maar klein aanpassingen aan het menu, omdat er knoppen bij moesten.

Ge kent da hé, zo van die websites die al 100 jaar oud zijn en dan nog is aangepast moeten worden.

Rvl

Legacy Member
Het kan idd wel aan de html-code liggen.
Het kan niet zijn dat het aan u html ligt. Het is ZEKER dat het hieraan ligt, waarom denk je anders dat ik het zeg?

Quilombo

Legacy Member
Blue Thunder zei:
Rvl: bedankt, het werkt nu. Het was eigenlijk weer iets klein, 'k heb al gemerkt dat ge heel den dag toch altijd lang kunt zitten aan kleine zaken.



Ja ik weet, maar al die pagina's zijn zo gemaakt, vraag mij niet waarom, ik maak alleen maar klein aanpassingen aan het menu, omdat er knoppen bij moesten.

Ge kent da hé, zo van die websites die al 100 jaar oud zijn en dan nog is aangepast moeten worden.

1. ne keer valideren kan ook wonderen doen hoor :D moet ge vaak nie zo lang zoeken achter dingen die zo logisch zijn da ge der gewoon over ziet

2. past ze dan ineens deftig aan he ;x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan