Archief - Q: Photoshop slechte kwaliteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SeppaR

Legacy Member
Hallo,

Ik heb een soort logo proberen te maken in Photoshop (ben hier absoluut niet zo goed in), maar heb toch iets terecht gebracht.

Het probleem is nu dat de kwaliteit van die .psd file eigenlijk tegensteekt, ik zie immens veel "blokjes" bij het minste wat ik inzoom. Als ik de file opsla als een JPG of een BMP blijven die blokjes dus ook bestaan.

Hoe kan ik die blokjes wegkrijgen, dus meer pixels krijgen of hoe dat ook mogen noemen?

Bedankt,

LeSec

Legacy Member
SeppaR zei:
Hallo,

Ik heb een soort logo proberen te maken in Photoshop (ben hier absoluut niet zo goed in), maar heb toch iets terecht gebracht.

Het probleem is nu dat de kwaliteit van die .psd file eigenlijk tegensteekt, ik zie immens veel "blokjes" bij het minste wat ik inzoom. Als ik de file opsla als een JPG of een BMP blijven die blokjes dus ook bestaan.

Hoe kan ik die blokjes wegkrijgen, dus meer pixels krijgen of hoe dat ook mogen noemen?

Bedankt,

Je logo omzetten naar een vector lijkt me het beste :)
Dan heb je sowieso geen kwaliteitsverlies hoe hard je ook inzoomt.

AnewSpider

Legacy Member
logo's maak je in vector hé (dus bv in illustrator), dan kunde zoveel uitzoomen en inzoomen, zonder vervormingen.

Bij pixels als ge uw logo gaat vergroten gade vervormingen hebben, zoals ge nu dus hebt.
Wa ge kunt doen is ow logoke daje gemaakt hebt eens overtekenen in illustrator eh voila.

SeppaR

Legacy Member
En dingen zoals webdesigns die worden dan wel weer in Photoshop gemaakt?

General Lee

Legacy Member
Eigenlijk dient photoshop in de eerste plaats voor fotobewerking :)

eldece

Legacy Member
Photoshop is onder ander geschikt voor foto fotobewerking. Maar ook voor grafische ontwerpen waaronder ook webdesign valt.

Illustration is meer geschikt voor het ontwerp van een logo, maar dit is ook mogelijk in photoshop hoor. Je gebruikt idd het best vectors, omdat je deze oneindig kan uitvergroten zonder kwaliteitsverlies. Vectors kan je in ps exporteren als .ai en je kan bestanden ook opslaan als .esp.

NAGD

Legacy Member
Wss ook op 72dpi gemaakt in Photoshop. Als je dan al iets maakt in Photoshop best minimum op 300dpi werken.
Als ik ontwerp voor web werk ik zelfs ook op 300dpi in het begin want wie weet zijn er achteraf visuals nodig voor print gebruik.

Anywayz, Photoshop = pixels, Illustrator = vector.
Easypeasy ;)

DieselPower

Legacy Member
eldece zei:
Photoshop is onder ander geschikt voor foto fotobewerking. Maar ook voor grafische ontwerpen waaronder ook webdesign valt.

Illustration is meer geschikt voor het ontwerp van een logo, maar dit is ook mogelijk in photoshop hoor. Je gebruikt idd het best vectors, omdat je deze oneindig kan uitvergroten zonder kwaliteitsverlies. Vectors kan je in ps exporteren als .ai en je kan bestanden ook opslaan als .esp.
:wtf:

Blanco

Legacy Member
Ge kunt eventueel converteren in een smart object, dan hebt ge nog pixels maar geen kwaliteitsverlies als ge vervormd.

GLAx.

Legacy Member
Jup..
Illustrator is meer geschikt voor logo's enz..
templates & foto's bewerken doe je dan beter in Photoshop :)

SeppaR

Legacy Member
Oké, weer een hoop bijgeleerd.
Bedankt !

En hoe krijg je dan een bestand dat je in Illustrator gemaakt hebt uiteindelijk in Photoshop, stel je wil dat logo gebruiken op een bepaalde webdesign?

orez

Legacy Member
copy/paste
Invoegen
verslepen van photoshop naar illustrator....

Probeer het gewoon zou ik zeggen

DieselPower

Legacy Member
Zeer vreemde post :) fotofotobewerking enzo

+ vectoren gaan sowieso best in Illustrator, Photoshop is gewoon veel te beperkt imo
+ InDesign anyone?

vincentvc

Legacy Member
Raster/bitmap graphics editor
Vector graphics editor

Adobe Fireworks, ik ken geen open source alternatief, is eigenlijk beide. Een bitmap en een vector graphics editor. Daardoor kan dit programma eigenlijk beter gebruikt worden voor webdesign. Heeft ook vele mogelijkheden voor het webdesigners makkelijker te maken.
Het perfecte alternatief als je u bezig houdt met webdesign en logo's ontwerpen, en het dan ook nog in 1 programma wilt.

Ti_mD

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Zeer vreemde post :) fotofotobewerking enzo

+ vectoren gaan sowieso best in Illustrator, Photoshop is gewoon veel te beperkt imo
+ InDesign anyone?

Indesign is om tijdschriften en dergelijke te layouten.

Floyd

Legacy Member
DieselPower: Ga je echt elke keer wachten tot iemand nieuwsgierig genoeg is om te vragen wat je juist bedoelt met die blauwe mannetjes? Is het teveel moeite om gewoon effe te zeggen wat je denkt of moet er altijd een zweem van "man, gij zijt slecht bezig" rond hangen? :)

DieselPower

Legacy Member
Neen Floyd, ik zal er de volgende keer helemaal niet meer op reageren :)

LeSec

Legacy Member
SeppaR zei:
Oké, weer een hoop bijgeleerd.
Bedankt !

En hoe krijg je dan een bestand dat je in Illustrator gemaakt hebt uiteindelijk in Photoshop, stel je wil dat logo gebruiken op een bepaalde webdesign?

Nu ik er opeens aan terugdenk!

Je kan ook in Photoshop je logo tracen met pentool en er een path van maken, dat path dan opslaan als een shape en zo heb je ook controle over je logo zonder kwaliteitsverlies. (Op voorwaarde dat ge natuurlijk geen "ingewikkeld" logo hebt).

Alsge het in illustrator gemaakt hebt, gewoon alles selecteren, copy en dan pasten in photoshop en dan gaat die vragen hoe je het wil importeren (path kiezen en dan gewoon opslaan als shape zodat je het kan aanpassen zoals je wil)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan