Archief - Q: Foto retoucheren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gladz0r

Legacy Member
Je kent ze wel die foto's van models enz die int echt aarslelijk zijn ma na een beetje photoshop ineens woaw worden.
Nu ik zoek tutorials over hoe je dit moet doen.
Weet iemand waar ik deze kan vinden of heeft er iemand tips?

orez

Legacy Member
gewoon met de standaard photoshop tools leren werken... is echt niets tutorial aan...

Leren klonen, healing brush, met brushes leren werken, contrast/levels/brightness/shadows/midtones/hightones ...

Er kan daar simpelweg geen tutorial voor bestaan. Iedere foto is namelijk anders en gebruik je verschillende technieken voor. Dus gewoon met photoshop leren werken is het enigste wat je kan doen... en probeer ook aub eerst te leren kruipen voor je kan lopen.

en btw... na een "beetje" photoshop... je kan al snel een paar uur verliezen aan 1 foto volledig naar wens te krijgen.

dresse

Legacy Member
ge bedoelt dus:
"ik heb ne foto van mij, ma kzou graag al die puisten wegdoen, hoe kan ik da?" :)

En da kunt ge dus met de clonestamp !

zipke

Legacy Member
Hier ben je misschien wel wat mee.
Zoek maar eens op die site, dat is volgens mij de beste site voor PS, ik heb er toch vanalles op gevonden.
Veel succes.
Maar idd is de clone stamp nog steeds het beste, maar hiermee kan je ook tanden whiten enz.

Grtz. Z.

orez

Legacy Member
allemaal goed en wel zipke... maar uw tutorials zal je niet kunnen toepassen op eender welke foto... en soms doet de healing brush tool beter zijn werk als de clone tool... en dan nog moet ge me brushes kunnen werken om de clones naadloos te gaan verwerken...

so start learning photoshop step by step .

Gladz0r

Legacy Member
Ja zo'n tutorial bedoelde ik bedankt!
Het handige aan tutorials is dat ze uitleggen wat wat juist doet en als beginner is da wel handig.
Dus daarom dat da wel van pas komt, heel fel bedankt!

dresse

Legacy Member
een nieuw document openen en alle tools is uitgebreid testen op ne foto laten ook zien wat wat doet... en tis ni dat er zoveel knopkes zijn in photoshop eh :unsure: ...

Floyd

Legacy Member
Pas op dresse. Van véél van de tools (of ik denk bv aan blending modes bij layers) kan je de juiste werking niet achterhalen door het gewoon op één nieuw document te zitten testen. Ik zeg niet dat tutorials de ideale manier is maar ik ben er wel van overtuigd dat je je kennis best van overal wat haalt. En er is dus volgens mij niets mis mee om wat tutorials te proberen.

dresse

Legacy Member
Daar hebt ge inderdaad een punt !
maar ik verkies toch nog eerst zelf proberen, dan de user guide lezen en als het dan nog ni zou lukken nen tutorial.

het probleem met tutorials is dat ge dan 1 bepaald ding kunt maken door een paar stapkes te volgen die ge vanbuiten geleerd hebt maar dat ge eigenlijk totaal niet weet wa ge aant doen zijt...

Floyd

Legacy Member
Ja idd ge moet er wel mee kunnen omgaan, m.a.w. u telkens afvragen waarom ze die bepaalde stap doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan